Gå til innhold

Blir dette for dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine har ALT for mye leker, driver å sorterer nå og ser virkelig nå hvor mye de har! Vi har veldig stor familie så blir mye gaver til bursdag og jul osv. Pluss svigers er fæle til å kjøpe mye småtterier innimellom.

Blir det da for dumt å si at vi vil helst at de enten setter inn penger på barnas boligkonto, gavekort til klær som barna får velge ut selv, gavekort på opplevelser som kino, bowling osv? Vet det blir kjedelig for barna om de kun får sånt, så de kan gjerne kjøpe en liten ting som barna ønsker seg men at flest mulig ordner ting barna virkelig trenger istedet for leker som bare ligger rundt å blir til rot!

Anonymous poster hash: 30fa9...16c

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Syns ikke det er dumt å si det til nærmeste familie, slik som besteforeldre, tanter og onkler. Så kan heller de andre stå for smågavene, de blir det jo nok av uansett :-)

Skrevet

Barna her har også veldig mye, de har også en del eldre søskenbarn og har arvet masse. Jeg gir beskjed til familien hva barna trenger og da får de som regel litt av begge deler. Både noe de trenger og noe de synes er gøy. Lego tar ikke så stor plass har jeg funnet ut :)

Anonymous poster hash: 9fd8e...cdf
Skrevet

Hos oss har vi innført regelen "én leke inn; to leker ut". Barna velger selv hvilke leker de vil kvitte seg med. Etter en stund ender man opp med mye færre leker og kun de som barna faktisk liker.

De lekene som må ut, gjør vi en vurdering på. Bra ting gis bort til venner, familie, barnehagen eller asylmottak. Noe kastes. Noe gjemmes i en kasse på loftet. Vi har forsøkt å selge, men det er vanskelig selv med svært lave priser.

Anonymous poster hash: 5e190...5ce

Skrevet

Hos oss har vi innført regelen "én leke inn; to leker ut". Barna velger selv hvilke leker de vil kvitte seg med. Etter en stund ender man opp med mye færre leker og kun de som barna faktisk liker.

De lekene som må ut, gjør vi en vurdering på. Bra ting gis bort til venner, familie, barnehagen eller asylmottak. Noe kastes. Noe gjemmes i en kasse på loftet. Vi har forsøkt å selge, men det er vanskelig selv med svært lave priser.

Det var ingen dum ide 😊

Anonymous poster hash: 30fa9...16c

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi samkjører før jul og bursdager slik at ungene får ting som er litt for dyre til å kjøpes av én. Hvis alle besteforeldrene spleiser kan det bli sparkstøttinger og sånne ting.

Skrevet

her fikk unga alt for mye små dill av leker, leker som ryker med en gang. jeg sa til slutt at dem ønsket seg penger, da dem sparte til .... (leker som kostet litt mer enn 100kr), dette resulterte i at unga fikk penger og kunne kjøpe seg noe av kvalitet, som de virkelig ville ha. og det koster jo ofte mer så da ble det mindre leker,

vi har også en regel, at skal en leke inn, må en annen leke ut (gjelder ikke lego og togbane/bilbane, samt dukkeklær og utstyr) og dette følges greit.

vi gir ofte bort leker, evt så pakker jeg det bort, slik at ved en senere annledning så kan det dras frem så må noe annet vike, så får man rulert litt.

Anonymous poster hash: 240a2...24a
Skrevet

Synes dette er dårlig gjort jeg. Og hvorfor to ut ved en inn? Hadde vært mer logisk med en inn og en ut. Bedre å rydde opp en gang i året synes jeg, når de er naturlig ferdig med leken uansett.

Skrevet

Synes dette er dårlig gjort jeg. Og hvorfor to ut ved en inn? Hadde vært mer logisk med en inn og en ut. Bedre å rydde opp en gang i året synes jeg, når de er naturlig ferdig med leken uansett.

vi har en leke inn en ut, noe blir gitt bort og noe lagt bort, så rulerer vi på det som blir lagt bort. men klart en inn, to ut, da har di jo ikke leker til slutt haha

Anonymous poster hash: 240a2...24a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...