Gå til innhold

Jeg er så lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget med infuensa hele påsken, og mannen min er så tafatt! Jeg vil så gjerne at han skal gå ut med barna, det er sol og fint ute, men han sier bare at de ikke har lyst til å gå på tur med bare han. Derfor sitter de inne - og spiller dataspill. Han mener at jeg ikke kan bestemme hva de skal gjøre, og det kan jeg jo ikke, men likevel, jeg blir så irritert!

Anonymous poster hash: 66f1e...d7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De overlever nok en påske inne foran skjermen. Bruk energi på å bli frisk,ikke til å kontrollere og diktere mann og barn.

Skrevet

Andvarsløst av mannen din. Hvor gamle er barna? Sikkert ikke kult å involvere folk utenfra, men har du noen familie eller venner som er glad i frisk luft og kunne lufta barna dine? En båltur eller noe? Høres fælt ut, men rett og slett for å understreke et poeng for mannen din. Barna kan jo ikke sitte inne hele påsken? Jeg sendte mann og barn ut idag for å få vaske huset i fred. Ikke det morsomste han vet heller, men han allierte seg med en kompis. Så kommer de hjem litt senere med roser i kinnene og middag servert.

Skrevet

Tafatt mann!

Skjønner ikke at han ikke vil ut med barna. De overlever nok, men i en ferie er det koselig å være litt sosial og kose seg ute,på tur, hos venner og familie.

Spør ungene hva de vil, kanskje han får ræva i gir da?

Anonymous poster hash: ba4f2...525

Skrevet

Her sitter de også med nesen i skhermen. De koser seg. Hvem fant opp loven om at man måååå ut med ungene i påska?

De er ute alle friminutt på skolen, og av og til på ettermiddager. Ellers er uka fylt av skole, lekser, fritidsaktiviteter som korps, dans, barneforening, kor....

Her elsker ungen nettopp det å ikke måtte gjøre noen ting, bare sitte med dataspill....

Anonymous poster hash: d0515...251

Skrevet

Her sitter de også med nesen i skhermen. De koser seg. Hvem fant opp loven om at man måååå ut med ungene i påska?

De er ute alle friminutt på skolen, og av og til på ettermiddager. Ellers er uka fylt av skole, lekser, fritidsaktiviteter som korps, dans, barneforening, kor....

Her elsker ungen nettopp det å ikke måtte gjøre noen ting, bare sitte med dataspill....

Anonymous poster hash: d0515...251

Godt for sjela å være ute og ikke bare sitte innesluttet foran en dataskjerm. Frisk luft uten mål og mening er jo kjempebra.

Merket at unger idag ikke er så kreative, de skal bare sitte å spille istedenfor å aktivisere seg ute I nærområdet.

Anonymous poster hash: 41182...10b

Skrevet

En liten innsats for egne barn bør man kunne gjøre. Er ikke snakk om å diktere mann og barn, men en hel påske foran PC? Det er ikke bra for noen.

Skrevet

Spør han om han tror de har en kjekkere påske forran skjermen enn ute? Spør hva han likte når han var liten? Spør om han tror de vil minnes denne påsken?

Anonymous poster hash: b6dda...ec0

Skrevet

Er de gamle nok til å være ute alene? Barn har bare godt av å lære seg å leke litt uten at foreldre aktiviserer dem. Evt slå av TV, sett på musikk og la de leke inne!

Anonymous poster hash: aa209...431

Skrevet

Barna er 13 og 14, og de har nok ikke lyst til å gå på tur med pappa (de opplever det som hyggeligere når jeg er med). Ellers er de aktive nok med fotball og håndball, men jeg synes likevel 10 dager med skjerm er litt drøyt. Jeg føler meg litt bedre i dag, kan kanskje ta en liten tur ut i morgen.

Skrevet

Barna er 13 og 14, og de har nok ikke lyst til å gå på tur med pappa (de opplever det som hyggeligere når jeg er med). Ellers er de aktive nok med fotball og håndball, men jeg synes likevel 10 dager med skjerm er litt drøyt. Jeg føler meg litt bedre i dag, kan kanskje ta en liten tur ut i morgen.

Barna er 13 og 14 år? Så send de ut for en stund da, om de har smarttelefoner, eller dere har en de kan låne imens, få de til å laste ned appen "Geocaching", og send de ut med en liten ting og en kulepenn, så kan de stikke på skattejakt i området om det er noen skatter ute rundt dere ;)

Anonymous poster hash: dbbc5...fdb

Skrevet

Uakseptabel oppførsel av far. Hadde blitt rasende

Anonymous poster hash: 27af6...d3d

Skrevet

Uakseptabel oppførsel av far. Hadde blitt rasende

At far ikke gidder å aktivisere to tenåringer? De er for pokker så store at det bør de klare på egenhånd...

Anonymous poster hash: f210e...054

Skrevet

At far ikke gidder å aktivisere to tenåringer? De er for pokker så store at det bør de klare på egenhånd...

Ta med barna på ski. Gjør noe! Å spille tv spill hele dagen er latskap.

Skrevet

Ta med barna på ski. Gjør noe! Å spille tv spill hele dagen er latskap.

De er da så store at det klarer de fint selv...

Skrevet

Tuller du, dere må vel ikke aktivisere en 13 og 14 åring :sjokkert: Hvorfor må de sitte å spille i 10 timer, de kan vel finne på noe på egen hånd

Anonymous poster hash: f26b2...f67

Skrevet

Tuller du, dere må vel ikke aktivisere en 13 og 14 åring :sjokkert: Hvorfor må de sitte å spille i 10 timer, de kan vel finne på noe på egen hånd

Skulle stå 10 dager

Skrevet

Når de er så store må de vel klare å komme seg ut på egenhånd? Jeg trodde det var snakk om små barn...

Skrevet

Ok, jeg trodde det var snakk om småbarn. Da ville jeg ha praktisert begrenset skjermtid, og så fikk de aktivisere seg på annet vis selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...