Gå til innhold

Gravid og kattesykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og har akkurat fortalt det til min mor. Da hun var gravid med meg hadde hun en kattesykdom tror det er den toxoplasmose. Eneste jeg kan finne. Da jeg sa jeg allerede hadde vert på første svangerskaps kontroll ble hun svært overrasket om at lege ikke hadde testet meg for at jeg hadde dette, da min mor påstår at det er arvelig når hun hadde det med meg så har jeg det nå og mitt barn i magen kan bli skadet. Hun sa jeg måtte ringe lege så fort som mulig og få tatt en slik prøve. Jeg har ikke ringt men kun prøvd å Google meg et svar, finner ikke noe på at det er arvelig, hun er flink til å dikte opp ting så kan ikke stole på alt hun sier. Ikke har jeg katt eller hvert borti noe katt så lenge jeg har hvert gravid og kommer mest sannsynlig ikke til å ha noe gjøre med en katt. Er det noen her som vet om dette er arvelig?

Anonymous poster hash: 855d3...fba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke arvelig :) 

Anonymous poster hash: 25a4a...1ff
Skrevet

Det stemme IKKE. Snakk om skremselspropaganda

Anonymous poster hash: d8253...a3e

Skrevet

Takk for svar. Dette lettet mine skuldre.

Hi

Skrevet

Det er i tillegg kun farlig dersom man får det mens man er gravid, om du allerede har hatt det er du immun og har antistoffer mener jeg å ha lest. Så dette kan du ta helt med ro, og mammaen din burde ikke skremme deg slik når hun ikke har peiling på hva hun snakker om.

Anonymous poster hash: 25a4a...1ff
Skrevet

Hun er ikke helt frisk i hode og tenker ikke over hva hun sier. Hun dikter også opp masse for å virke mer spennende, men blir litt arbeid å måtte finne ut om hun prater sant eller ikke.

Skrevet

Sprøtt. Og du har vel blitt screenet for Toxo? Jeg ble det i Desember i hvertfall, så tror ikke de har sluttet å teste for det.

Litt "skuffende" at jeg fortsatt er negativ, etter å ha hatt katter "oppå" meg hele livet, både kattunger (gjerne de som kan smitte med Toxo, det må uansett være nysmittede katter) og voksne katter, har spist mat og grønnsaker (og jordbær) i land i hele verden, og ennå har jeg ikke fått det. Skal nok sinnsykt mye til!

Må si jeg lurer på hva mer moren din har fortalt deg opp igjennom..

Anonymous poster hash: 62390...c66

Skrevet

Sprøtt. Og du har vel blitt screenet for Toxo? Jeg ble det i Desember i hvertfall, så tror ikke de har sluttet å teste for det.

Litt "skuffende" at jeg fortsatt er negativ, etter å ha hatt katter "oppå" meg hele livet, både kattunger (gjerne de som kan smitte med Toxo, det må uansett være nysmittede katter) og voksne katter, har spist mat og grønnsaker (og jordbær) i land i hele verden, og ennå har jeg ikke fått det. Skal nok sinnsykt mye til!

Må si jeg lurer på hva mer moren din har fortalt deg opp igjennom..

Anonymous poster hash: 62390...c66

Hun har fortalt meg mye rart..

Skrevet

Det er bare tull, slapp helt av!

Anonymous poster hash: e9f72...4d7

Skrevet

Det er ikke arvelig, pust ut :)

Du kan be om en toxo prøve for å se om du har hatt det før graviditeten, da er nemlig både du og baby beskyttet.

Anonymous poster hash: 25e14...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...