Gå til innhold

nabo som røyker på terrassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så irriterende med den lukta.

Bor i rekkehus. Kan en si ifra?

Anonymous poster hash: b3366...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fryktelig plagsomt men røyking er lov ute på egen eiendom.

Anonymous poster hash: 76bc9...05e

Skrevet

Du kan si i fra, men naboen har lov til å røyke på sin egen terrasse så jeg tror ikke det er noe poeng i det. Hvis jeg hadde vært naboen din ville jeg nok ha bedt deg om å passe dine egne saker.

Anonymous poster hash: b770b...ccc

Skrevet

Hvis du ikke takler sånne "småting" fra naboen burde du flytte. Da kan man ikke bo tett i tett.

Skrevet

Røyklukten forsvinner da omtrent like fort som sneipen er stumpet. Ville ikke laget en potensiell sur stemning av så lite. Da er det verre med alle hundene som driter i hagen.

Skrevet

Så lenge det ikke er din terrasse bør du være veldig forsiktig med hva du sier. Du kan ta det opp at lukten plager deg og høre på en veldig ydmyk måte om det er mulig å røyke et annet sted, men det er ikke noe du kan kreve.

Anonymous poster hash: 39643...701

Skrevet (endret)

Du kan si i fra men det hjelper neppe, du har valgt rekkehus og da må du regne med slikt.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Vedkommende flyttet inn etter meg og bare leier.

Skrevet

Vedkommende flyttet inn etter meg og bare leier.Anonymous poster hash: b3366...61e

Hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 39643...701

Skrevet

Det samme skjer hos meg. Fryktelig plagsomt, men jeg ville aldri funnet på å si noe om det. Lukker verandadøren og vinduer hver gang om de er åpne, eller går inn til naboen er ferdig med å røyke om vindretningen sender alt over til meg. Tenker at det er en av ulempene med rekkehus, tomsnnsboliger, blokker etc.

Anonymous poster hash: 89f08...ea8

Skrevet

Røyking på egen veranda er innafor.

Skjønner det kan være litt irriterende, men et stort problem i livet er det ikke.

Anonymous poster hash: 90b7f...15f

Skrevet

Æsj, jeg ville spurt om ikke det var noen andre steder han kunne gjort det, evt foran inngangsdøren eller noe slikt. Jeg hadde ihvertfall tatt hensyn om noen spurte meg om å røyke et annet sted.

Skrevet

Vi hadde det problemet da vi bodde i blokk. Det var en av grunnene til vi solgte og kjøpte enebolig.

Vi bodde i andre etg. Og naboene på venstre side og høyre side av oss røyket. Og naboene rett under oss og de under oss på skrå til venstre.

Det verste var naboen under oss. Hun røyket ofte og hele døgnet. Var grusomt å våkne på natten av røyk som veltet inn soveromsvinduene.

Vår datter fikk ofte astmaanfall.

Ene naboen på siden av oss røyket ofte under kjøkkenvifte og da fikk vi røyklukt på badet.

Anonymous poster hash: 6e107...452

Skrevet

Sånn er det å bo tett på andre. Ville ikke sagt noe, du har ikke noe med det og bør passe dine egne saker.

Anonymous poster hash: 6c751...9ca

Skrevet

Har samme problemet her, men er ikke stort en kan si.. De står jo på sin egen eiendom (naboene våre leier også, mens vi eier, men vi har såkalt ingen større rettigheter en dem, det er jo utenfor deres eget hjem), så er desverre ikke så mye å gjøre med det.. Bor i rekkehus vi også.

Anonymous poster hash: fd0ef...292

Skrevet

du kan ikke klage på det, han må gjøre som han vil på egen eidedom :)

Skrevet

du kan ikke klage på det, han må gjøre som han vil på egen eidedom :)

Men saken er jo at det ikke er snakk om egen eiendom.

Anonymous poster hash: 6a03b...50f

Skrevet

Men så lenge det ikke er din eiendom, er det heller ikke din sak.

Skrevet

Vedkommende flyttet inn etter meg og bare leier.

Og hva så?

Klart du kan si i fra hvis du ønsker en konflikt med naboen din, hvis ikke så lar du vær. Sånn er det når man bor tett

Anonymous poster hash: 3698a...97a

Skrevet

Har det noe å si? Vedkommende leier og dermed er det dens hjem. Jeg leier en tomannsbolig og røyker på terrassen, og det har faktisk ikke naboen noe med.

Anonymous poster hash: dabdf...d2d

Skrevet

Leid eller eid. Spiller ingen rolle. På terrassen til sitt eget hjem gjør man som man vil, stort sett. Ikke din sak. Tåler du ikke at naboen røyker utendørs, så får du kjøpe enebolig med god avstand til naboer.

Anonymous poster hash: e7040...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...