Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Ligner mest på en pupp? Jeg er nemlig blitt en levende smokk, og vil prøve og lure en smokk inn her. Puppen er jo mykere og varmere enn en smokk, så må ha noe som ligner... Anonymous poster hash: 2066c...197
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Vet dessverre ikke svaret. Har selv slitt med å få baby til å ta smokk. Etter 6 mnd og sikkert 14 ulike smokketyper ga jeg opp. Da neste baby kom orket jeg ikke det styret og ga opp etter få gangers prøving. Og fikk en mye bedre babyrid uten å fortvile over den smokkegreia. Og selv om det er litt fortvilende akkurat i den perioden hvor de har størst sugebehov, så har det også vært mange fordeler ved ikke å bruke smokk. Mange lurte på hvordan vi fikk barna til å slutte å gråte. Men vi opplevde at barna sluttet å gråte veldig raskt om de bare fikk litt trøst. Når smokkebarn fortsetter å gråte er det jo fordi de er så vant til å få smokken at de nesten må ha den for å roe seg. Man slipper at baby våkner om natta og hyler fordi den har mistet smokken. Man slipper å avvenne. Ser utrolig mange som sliter med dette. Og utsetter kampen i det lengste. Så om du ikke får baby til å ta smokk, så ikke fortvil. Det blir bedre, og du får oppleve de gode sidene ved å ikke bruke smokk også Anonymous poster hash: 3d591...dd7
Mikako Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Avent Soothie eller Hawaii medical. Eg har kjøpt mine på ebay, men ser dei har fått inn aventsmokkane på barnas hus no :-) http://www.barnashus.no/philips-avent-soothie-gutt-0-3-mnd-8710103742951.html
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Vet dessverre ikke svaret. Har selv slitt med å få baby til å ta smokk. Etter 6 mnd og sikkert 14 ulike smokketyper ga jeg opp. Da neste baby kom orket jeg ikke det styret og ga opp etter få gangers prøving. Og fikk en mye bedre babyrid uten å fortvile over den smokkegreia. Og selv om det er litt fortvilende akkurat i den perioden hvor de har størst sugebehov, så har det også vært mange fordeler ved ikke å bruke smokk. Mange lurte på hvordan vi fikk barna til å slutte å gråte. Men vi opplevde at barna sluttet å gråte veldig raskt om de bare fikk litt trøst. Når smokkebarn fortsetter å gråte er det jo fordi de er så vant til å få smokken at de nesten må ha den for å roe seg. Man slipper at baby våkner om natta og hyler fordi den har mistet smokken. Man slipper å avvenne. Ser utrolig mange som sliter med dette. Og utsetter kampen i det lengste. Så om du ikke får baby til å ta smokk, så ikke fortvil. Det blir bedre, og du får oppleve de gode sidene ved å ikke bruke smokk også Anonymous poster hash: 3d591...dd7 Har egentlig gitt opp å gi smokk. Har prøvd mam og Nuk, men hun nekter. To av de andre barna har brukt smokk og var MYE roligere. De sov hele natten fra tidlig og klarte å sovne alene om de hadde smokken og kosekluten. Vår yngste har fullstendig lakenskrekk og våkner med en gang jeg legger henne i senga si. Og tåler ingen lyder. Merkelig, med tre eldre søsken... Hi Anonymous poster hash: 2066c...197
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Avent Soothie eller Hawaii medical. Eg har kjøpt mine på ebay, men ser dei har fått inn aventsmokkane på barnas hus no :-) http://www.barnashus.no/philips-avent-soothie-gutt-0-3-mnd-8710103742951.html Hehe. De Avent-smokkene ligner på brystvorta mi iallfall... Må prøves. Anonymous poster hash: 2066c...197
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 mam Forsøkt mam, i flere mnd. Ho bare flirer når jeg prøver å gi den😏 Anonymous poster hash: 2066c...197
Mikako Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 Har egentlig gitt opp å gi smokk. Har prøvd mam og Nuk, men hun nekter. To av de andre barna har brukt smokk og var MYE roligere. De sov hele natten fra tidlig og klarte å sovne alene om de hadde smokken og kosekluten. Vår yngste har fullstendig lakenskrekk og våkner med en gang jeg legger henne i senga si. Og tåler ingen lyder. Merkelig, med tre eldre søsken... Hi Anonymous poster hash: 2066c...197 Det er mykje enklare med smokk enn uten. Mi tok ikkje smokken før 5 mnd med prøving monge gongar per dag, og sikkert 20 ulike merker. Men plutselig tok ho ein med same tupp som Avent Soothie. No, 3 mnd seinare tek ho omtrent alle sortane, og smokken fungerer både til trøst og legging :-) Absolutt verdt arbeidet!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å bruke smokk, men etter to uker med gråting i flere timer om kvelden ble vi desperate etter noe som kunne roe når ingenting annet funket. Til å begynne med tok han ikke smokken, og vi prøvde forskjellig. Den som tilslutt ble redningen var mam sin 0-2 mnd smokk. 0-6 mnd funket ikke, men den andre er mindre. Anonymous poster hash: 2a41d...26a
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 du må bare prøve deg frem. Vår tok aldri smokk, men merkelapper på bamser osv er gull. Anonymous poster hash: fef10...2fa
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Du er ikke en levende smokk, du er mamma. Jenta mi tar ikke smokk, jeg har latt henne ligge ved brystet til hun ble ferdig og gjerne sovne ved brystet. Veldig blid og fornøyd baby. :-) Nå har jeg ikke andre barn heller, så det har ikke vært noe problem for meg å skulle prioritere babyens behov sånn sett. Vil anbefale bæretøy! Om babyen er liten så vil f.eks en ringslynge gjøre underverker. Babyen for masse nærhet og lettere tilgang på puppen og roer seg forhåpentligvis mer utenom også. Noen babyer trenger mer kjærlighet! :-) Ellers har sutteklut her vært gull, Kids Concept sine er supermyke og har masse deilig biter å tygge på for ømme gommer eller ensomme babyer! Anonymous poster hash: 8b07f...337
MammaStine91 Skrevet 28. mars 2016 #12 Skrevet 28. mars 2016 Nip cherry kulesmokk. Begge unga her har brukt den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå