Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Har en mann som er dypt deprimert. Men han jobber offshore, og vil derfor miste jobben om han begynner på antidepressiva. Han jobber som ufaglært, og har god lønn. Mister han jobben nå, mister vi huset vårt, stabiliteten, og livet vil rase sammen for hele familien. Dyp økonomisk krise, ettersom det ikke er for lenge siden vi kjøpte huset, og boligprisene har rast i området her siden. Jobben er det eneste stedet han fungerer normalt. Når han kommer hjem, er det rett i kjelleren igjen. Jeg står på sidelinjen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler det står mellom en dypt deprimert mann, eller en likegyldig og arbeidsledig mann på antidepressiva, uten hus, og med stor gjeld. Hva skal vi gjøre? Anonymous poster hash: ce092...fdd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Han trenger; turer i skog og fjell, endret kosthold, mer sosial omgang med kompiser, en psykolog, solarium, en hobby eller deltidsjobb når han er hjemme. Alt dette kan fungere like godt som medisin. Men du må bok, som hans nærmeste, gjøre en heftig innsats med å researche og sparke i gang alle disse tingene. Si til han at du skal hjelpe han ut av dette, men han må også virkelig gi alt, om dere skal klare dere som familie. Han må være villig til å være med og gjøre slt som skal til. Kom igjen, dette klarer dere sammen. Anonymous poster hash: 7cd91...128
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 huff....jeg ville forsøkt "grønn resept" først! Altså, turer i naturen, mye fysisk aktivitet, sunn mat (kutt raffinert sukker ASAP). Men en tur til legen bør han jo ta seg uansett. Hvordan sover han? Kunne sovemedisin fungert, og er det lov i nordsjøen? Ellers er en sykemelding også et alternativ, sammen med livsstilsendring? Stor klem til deg, utrolig vanskelig situasjon dere er i <3 Anonymous poster hash: 245d1...c2e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Han trenger; turer i skog og fjell, endret kosthold, mer sosial omgang med kompiser, en psykolog, solarium, en hobby eller deltidsjobb når han er hjemme. Alt dette kan fungere like godt som medisin. Men du må bok, som hans nærmeste, gjøre en heftig innsats med å researche og sparke i gang alle disse tingene. Si til han at du skal hjelpe han ut av dette, men han må også virkelig gi alt, om dere skal klare dere som familie. Han må være villig til å være med og gjøre slt som skal til. Kom igjen, dette klarer dere sammen. Anonymous poster hash: 7cd91...128 Takk, skal prøve å gjøre det jeg kan for dette. Men det er vanskelig, for han ligger bare på sofaen og sover hele dagen. Spiser sunt, og går litt turer når han ikke sover, men da blir han bare mer sliten. Psykolog, solarium og deltidsjobb skal jeg se på. Jobbforslag? Anonymous poster hash: ce092...fdd
HvittHus Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Godt med D-vitamin og så kan han prøve Hypericum Stada, naturlig antidepressiva, selv om det nok blir i minste laget hvis han er alvorlig deprimert. Har han vært til lege og fått tatt utvidede blodprøver?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 huff....jeg ville forsøkt "grønn resept" først! Altså, turer i naturen, mye fysisk aktivitet, sunn mat (kutt raffinert sukker ASAP). Men en tur til legen bør han jo ta seg uansett. Hvordan sover han? Kunne sovemedisin fungert, og er det lov i nordsjøen? Ellers er en sykemelding også et alternativ, sammen med livsstilsendring? Stor klem til deg, utrolig vanskelig situasjon dere er i <3 Anonymous poster hash: 245d1...c2e Han sover mye, men oppstykket. Sovemedisiner er stort sett innsovningsmedisiner, og heller ikke lov offshore. Han har vært sykemeldt før, men da ble han mer deprimert, og han elsker å være på jobb. Tror det er mye angst med i bildet. Men de faste rammene, klare forventningene og mestringsfølelsen samt det sosiale på jobben, gjør at han fungerer mye bedre der enn hjemme. Skal kutte sukkeret. Tusen takk for klemmen, trengte den <3 Anonymous poster hash: ce092...fdd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Prøv kognitiv terapi Anonymous poster hash: 93b98...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå