Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Min datter har fast bosted her, men samvær med far annenhver helg. Gruer meg til den dagen vi må ha konfirmasjon pga jeg helst vil slippe å sitte i samme rom som han. og en meget spesiell familie som ikke kommer overens med vår. Vi har begge ny samboer. samarbeider greit men har ikke kontakt utover det. Den nye samboeren hans tåler ikke ditt og datt av matvarer. (Forstår at noen faktisk ikke gjør det og hadde tatt hensyn til dette, men i dette tilfelle tror jeg ikke at det er snakk om noe allergi). Så spørsmålet er...hva gjør folk??Kan jo ikke ha to dager med konfirmasjon heller : D Blir vel å holde ut denne dagen pga datteren men gruer meg vanvittig... : ( også denne maten da..må jeg være med på å betale for veldig spesiell tilpasset meny? Anonymous poster hash: 6f5ed...bf5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Nå tar du sorgene veldig på forskudd gjør du ikke? Mitt forslag: Lei lokale så er dere på nøytral grunn Ha tapas/koldtbord og still med et visst antall retter hver. Så får du ta med laks, karbonader, pastasalat og "vanlig" mat mens de tar med allergitilpasset mat Senk skuldrene, pust med magen og vær innstilt på at både du og alle andre tilstede er villig til å klistre på seg et smil og oppføre seg anstendig for å gjøre dette til en fin dag for konfirmanten. Kanskje går det bedre enn du tror... Det er uhyggelig mange konfirmanter med skilte foreldre, og de fleste av dem klarer oppføre seg anstendig denne dagen. Anonymous poster hash: 650f3...f5c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Bli voksen og gi konfirmanten din en flott dag. Barnslig mor, rett og slett. Be far om å ordne kaker som passer "allergien" hennes. Anonymous poster hash: 280aa...791
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Uten å utbrette min mor og far på nett kan jeg love deg de var totalt erkefiender , og pappa skulle absolutt ikke feire med familien til mamma osv. Mamma sendte invitasjon til både pappa og hele hans side ( han hadde ikke råd lage selskap ) og til og med kvelden før klarte han lage skikkelig kvalm , men alle møtte opp på selve dagen og satte meg foran så jeg fikk en bra dag. Klarte de det ( med all den historien ) klarer dere spesielle mennesker og allergi Anonymous poster hash: c7d70...558
3 i april Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Far skal bidra når det kommer til konfirmasjon. Men begynn planleggingen tidlig I tilfelle noen skulle lage vansker. Bli enige om lokale , hvor dere skal bestille mat fra, hva dere skal bestille, sende ut invitasjoner tidlig, bli enige om budsjett , skal dere bestille kaker eller skal alt bakes. Hvem kan I såfall bake kaker på begge sider. Ta kontakt om dette tidlig og hør hva far selv tenker. Legg hele tiden vekt på hva datteren deres selv vil og at hun ønsker og ha dere begge der på den store dagen.
*Miss Marple* Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Dine følelser og tanker om far er ikke det minste viktig i denne situasjonen. Dere avtaler en form for feiring som passer dere alle, selvsagt med hovedvekt på konfirmantens ønsker, eksen din sørger for at kona får mat hun kan spise og alle sørger for at det blir en fin dag for hovedpersonen.
Høstduft Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Dere trenger da ikke feire sammen? Her delte vi dagen i to, mor tok med konfirmant og sin familie på restaurant først, og så tok far et selskap med sin familie etterpå. Var veldig greit faktisk, for alle parter.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Dere trenger da ikke feire sammen? Her delte vi dagen i to, mor tok med konfirmant og sin familie på restaurant først, og så tok far et selskap med sin familie etterpå. Var veldig greit faktisk, for alle parter. Veldig greit for foreldrene kanskje, men neppe konfirmanten sin drømmedag... Anonymous poster hash: 650f3...f5c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Veldig greit for foreldrene kanskje, men neppe konfirmanten sin drømmedag... Anonymous poster hash: 650f3...f5c Det kan jo være konfirmanten også synes det er greit. Kan jo hende det blir mye koseligere på den måten når alle kan slappe av. Det er jo bare å spørre konfirmantens tanker og ønsker rundt dette Anonymous poster hash: 3f367...896
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Dere trenger da ikke feire sammen? Her delte vi dagen i to, mor tok med konfirmant og sin familie på restaurant først, og så tok far et selskap med sin familie etterpå. Var veldig greit faktisk, for alle parter. Det høres helt genialt ut! Jeg mislikte sterkt å samle begge familiene i oppveksten min, og er glad for at de bodde i ulike land slik at jeg kunne feire skike ting to ganger. Hør på konfirmanten, og slutt å lage problemer oppi hodet ditt, HI. Anonymous poster hash: 23bad...f95
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 Veldig greit for foreldrene kanskje, men neppe konfirmanten sin drømmedag... Anonymous poster hash: 650f3...f5c Neppe konfirmantens drømmedag om foreldrene sitter og skuler på hverandre hele dagen heller... Noen klarer rett og slett ikke å skjule hvor mye de hater hverandre, selv ikke på en dag som skulle satt konfirmanten først. Hør med konfirmanten i god tid, kanskje er delt dag det som skal til for at han/hun får en fin opplevelse tross alt! Anonymous poster hash: 97c1d...710
skjotta Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 Veldig greit for foreldrene kanskje, men neppe konfirmanten sin drømmedag... Anonymous poster hash: 650f3...f5c Jeg hadde "2 konfirmasjoner" pappa laget selskap med sin familie på "generalprøven" (heter det overhøringssøndag? Var søndagen før min konfirmasjon i hvertfall) og mamma laget selskap med sin familie konfirmasjonsdagen. For meg var det perfekt konfirmasjon 😀
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #14 Skrevet 25. mars 2016 Jeg har faktisk ikke snakket med min ex siden datteren begynte å lage avtaler selv ang samvær. Var vel rundt 12 år da. Likevel inviterte vi far og fars familie i konfirmasjonen. Nå trengte vi ikke samarbeide om noe da, ettersom han likevel ikke hadde betalt noe. Så vi gjorde alle valg selv. Ble en fin dag, og konfirmanten ble fornøyd. Anonymous poster hash: 4c0c7...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå