Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 http://www.dagbladet.no/2016/03/24/nyheter/innenriks/paskeutfart/fartsboller/forekortbeslag/43642978/ Jo, det er ille at folk ikke kan begynne ferien før de drar hjemmefra, men hva er det med folk som på død og liv skal snegle seg avgårde godt under fartsgrensen? Spør du meg, så er disse delaktige i problemet. De fleste av oss er vant til å kjøre bil, vi har gode biler og ønsker å tilbakelegge transportetappen langs veien på en rask og komfortabel måte. Hvorfor i hule hel***e kan ikke sneglene kjøre ut til siden av og til, og slippe forbi dem som ønsker å kjøre? Jeg ønsker meg at politiet også luker ut disse sinkene i mye større grad enn hva de gjør nå. Selvfølgelig skal man ikke late som om veien er en racerbane, men kjære vene... Senest i går ble jeg liggende i en laaaang kø, i 60 km/t i 80-sone. K j e d e l i g . Anonymous poster hash: 0cd1e...157
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Men køen skyldes jo antallet som er på veien. Ikke "snegler". Hvis det hadde vært lite biler på veien kunne du jo bare forbikjøre sneglene. Kork dannes jo av at det er mye trafikk. Selv Autobahn, med fri fart, er jo nærmest selvregulerende. Det går ikke i 150 jevnt der heller.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Men køen skyldes jo antallet som er på veien. Ikke "snegler". Hvis det hadde vært lite biler på veien kunne du jo bare forbikjøre sneglene. Kork dannes jo av at det er mye trafikk. Selv Autobahn, med fri fart, er jo nærmest selvregulerende. Det går ikke i 150 jevnt der heller. Det er ikke alle veier som er egnet for å kjøre forbi sinkene. Og når du først kommer til en vei som er oversiktlig, hva tror du skjer da? Møtende biler som gjør at du ikke kan kjøre forbi. Det er ikke nødvendig å kjøre i 60 i 80 sona når veiene er tørre, tåka er borte og sola skinner. Anonymous poster hash: 5da8a...9f0
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Men det er jo nettopp poenget mitt: møtende biler er jo kun et problem der det er trafikk. På folketomme veier er sinkene ikke noe problem!
*Miss Marple* Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Jeg mener også at de er nesten til like stor fare i trafikken som råkjørerene. Aller verst er de som ligger jamt i 70, enten fartsgrensen er 80 eller 50. Felles for dem er også at ved det minste tegn til rett strekning legger de seg enten godt mot midten eller gasser på sånn at man ikke kommer forbi. Provoserende, irriterende og trafikkfarlig.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Minst halve problemet ER like fordømt at noen ikke er såpass til å kjøre bil at de kan kjøre etter fartsgrensene. De tror de er SÅ lure og forsiktige når de snirkler seg avgårde. Blæh. Anonymous poster hash: 0cd1e...157
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Men det er jo nettopp poenget mitt: møtende biler er jo kun et problem der det er trafikk. På folketomme veier er sinkene ikke noe problem! Selvfølgelig kan sinker være et problem. Det er ikke alle veier som har masse steder som egner seg for forbikjøring heller, hjelper ikke alltid at motgående kjøreretning er folketom Anonymous poster hash: c7749...af6
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Selvfølgelig kan sinker være et problem. Det er ikke alle veier som har masse steder som egner seg for forbikjøring heller, hjelper ikke alltid at motgående kjøreretning er folketom Anonymous poster hash: c7749...af6 Man skal selvfølgelig ha meget gode grunner for å holde en fart som ligger mer enn ti km under fartsgrensa, og du kan også bli bøtelagt for det. Men i samband med påskeutfarten så er det jo et større problem at folk råkjører så de mister lappen på vei ut av byen. At det er kø må de jo regne med, det vet da selv en ukependler...
*Miss Marple* Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Men det er jo nettopp poenget mitt: møtende biler er jo kun et problem der det er trafikk. På folketomme veier er sinkene ikke noe problem! Det er tydelig at du ikke kjører mye på svingete vestlandsveier hvor man er heldig om man får sjansen til forbikjøring en gang pr 5 mil. Uansett hvor folketom veien er kan du bite deg i nesa på at det kommer en motgående bil akkurat da.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 Kjørte selv der med Bjerkreim der 20 stk mista lappen. Lå bak en sinke idet vi passerte politiet der de stod med laseren. Og da var det null trafikk. Lå bak to biler der den fremste lå i 65km/t i 80-sonen. Kjørte ikke forbi. Anonymous poster hash: 0581d...1f4
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 Det er tydelig at du ikke kjører mye på svingete vestlandsveier hvor man er heldig om man får sjansen til forbikjøring en gang pr 5 mil. Uansett hvor folketom veien er kan du bite deg i nesa på at det kommer en motgående bil akkurat da. Veiene her er ikke akkurat autostradaer! Men hvis det kan føles som en slags oppreisning eller rettferdighet: http://mobil.ba.no/nyheter/hans-kjorte-i-55-km-t-i-80-sonen-det-likte-ikke-politiet/s/1-41-7291191
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 Kjørte selv der med Bjerkreim der 20 stk mista lappen. Lå bak en sinke idet vi passerte politiet der de stod med laseren. Og da var det null trafikk. Lå bak to biler der den fremste lå i 65km/t i 80-sonen. Kjørte ikke forbi. Anonymous poster hash: 0581d...1f4 Nemlig. 65 i 80-sona. Jeg hater det! Imponert over enkeltes tålmodighet, jeg er dårlig utstyrt med denslags. Anonymous poster hash: 0cd1e...157
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Jeg er helt enig i at sinker kan utgjøre en fare i trafikken, men min erfaring er at utbredelsen av råkjøring og annen grisekjøring er langs større, være seg i ferie- eller normaltrafikk. Jeg kjører mye bil (både by og landevei) og ser daglig drittsekker i trafikken som setter andres liv i fare ved stygge forbikjøringer o.l. Sinkene ser jeg også, men langt sjeldnere. Sistnevnte kan irritere vettet av meg, men det er alltid, alltid mitt ansvar å ikke la meg provosere slik at jeg blir en grisekjører av den grunn! Anonymous poster hash: db64e...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå