Gå til innhold

Rehabiliteringsenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vært på røde kors haugelandsenteret, eller lignende? Var det pga fysiske eller psykiske vanskeligheter du fikk opphold?

Anonymous poster hash: 285af...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der for mange år siden pga. fysiske plager etter en ulykke. Jeg var der flere ganger i rehabiliteringsprosessen. Et fantastisk sted med mange dyktige fagpersoner. Legen der kan imidlertid være ganske tøff i måten å snakke med deg på, han er ute etter å provosere frem en reaksjon og kampvilje, hadde jeg inntrykk av. Hadde ikke jeg blitt "advart" mot ham før jeg skulle til ham så kunne det ha gitt meg en stor knekk psykisk den gangen. Men fordi jeg var advart om at han kunne være slik, så kunne jeg forstå hvorfor han sa det han gjorde. Jeg var egentlig ikke enig i det han sa og provoserte meg med, men jeg fikk faktisk mer kampvilje etterpå, så for meg så fungerte det.

Det senteret ga meg rett og slett et nytt liv etter at alle andre hadde gitt meg opp og ville uføretrygde meg! Jeg kom meg tilbake i 100 % jobb, selv om det tok meg noen år.

Anonymous poster hash: 0d33b...661
Skrevet

Jeg var der også for mange år siden - en skade etter ulykke. Helt håpløst for meg. De ga ikke behandlinger (hadde mange låsninger) for det var ikke en del av "filosofien" deres. Endte opp med en taxitur til Førde for å få rettet opp dette slik at jeg skulle ha utbytte av oppholdet.

MEN treningsanlegget var bra og jeg hadde ihvertfall en svært dyktig svømmeidrettspedagog som ga meg tips som jeg har brukt i maaange år etterpå.

Anonymous poster hash: 1a1b5...13a
Skrevet

Jeg var der også for mange år siden - en skade etter ulykke. Helt håpløst for meg. De ga ikke behandlinger (hadde mange låsninger) for det var ikke en del av "filosofien" deres. Endte opp med en taxitur til Førde for å få rettet opp dette slik at jeg skulle ha utbytte av oppholdet.

MEN treningsanlegget var bra og jeg hadde ihvertfall en svært dyktig svømmeidrettspedagog som ga meg tips som jeg har brukt i maaange år etterpå.

Anonymous poster hash: 1a1b5...13a

Det er jeg enig i. Jeg sliter også med at jeg får låsninger, spesielt ved opptrening. Ene gangen jeg var der hørte jeg på dem og dro ikke til kiropraktor, det måtte jeg slite med i flere måneder i ettertid.

Når det er sagt, det er ikke normalt for slike sentre å ha kiropraktorer eller manuellterapeuter, så akkurat låsninger ville man trolig ikke fått hjelp for noen rehab.sentre.

Det med at de ikke gir behandling kan man si mye om, både positiv og negativt (jeg tror de ville fått enda bedre resultater om de inkluderte noe behandling), men prinsippene om å lære grensene for egen kropp, hva man kan gjøre for å bli kvitt problemer som oppstår underveis osv. , de er gode.

Jeg fikk også gode tips ang. svømmingen :)

Nr. 2

Anonymous poster hash: 0d33b...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...