Gå til innhold

Vaginal fødsel vs. KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om KS pga angst, men har blitt i tvil om hva jeg burde velge. Noen som har vært i samme situasjon eller har erfaring fra begge deler? 

Anonymous poster hash: 71487...641
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født vaginalt begge gangene, så har ikke erfaring.

Men andre gang jeg fødte, lå jeg på rim med en mamma som akkurat hadde tatt keisersnitt. Hun hadde født vaginalt første gang, syntes dette var så vondt, så hun hadde "tvunget" seg til å få keisersnitt med Nr to.

Hun satt bare å gråt og gråt, hun hadde så vondt i keisersnittet. Hun sa hun angret fryktelig, og at det var MYE bedre å føde vaginalt.

Men, når det er sagt, hun var "pakket" i hormoner, så mye mulig det var de som snakket :)

Håper du får svar fra noen som har opplevd begge deler :)

Lykke til uansett hva du velger, begge deler går bra! Og ut kommer verdens beste menneske :)

Anonymous poster hash: b0592...fdf

Skrevet

Første fødsel var ks, de 2 andre vaginalt. Hadde aldri tatt et ks igjen!!! Synes det var både unaturlig og vondt ( etterpå altså ) alt er lettere etter vaginalfødsel , både amming, kose med barnet, dogåing, dusjing osv.

Anonymous poster hash: 88b16...8bb

Skrevet

Hadde akutt ks med første og vaginal med andre. Hadde glatt valgt vaginal fødsel igjen!

Anonymous poster hash: 32b4a...ece

Skrevet

har selv hatt 3 vanlige fødsler...som har vært jævlige i smerter. men skal ha ks nå..4 barnet. gruer meg veldig. pga jeg rett og slett ikke kan føde noralt igjen pga babyen satt fast sist så må jeg ha ks..men hadde jg kunnet velge hadde jeg hatt vanlig fødsel..smertene glemmer man så fort ungen er ute. men for meg så ble det veldig mye prroblemer i underlivet i etterkant... så klarer ikke gå igjennom det der en gang til.

Anonymous poster hash: 643df...dbf
Skrevet

Kan anbefale å lese "En god fødsel". Hamdler om å forberede seg mentalt til fødsel. Fulgte med en lydfil som gikk på å forestille seg fødselen, og litt avspenningsteknikk.

Skal selv føde for 3. gang. Har hatt to fine fødsler, så skjønner ikke hvorfor jeg føler meg så engstelig. Vet jo at det ikke er farlig og at jeg kommer meg gjennom det. Bare gruer så innmari! Men boken og lydfilen har hjulpet meg til å bli mer positiv, så jeg begynner å bli klar :)

Anonymous poster hash: cc051...d53

Skrevet

KS uten tvil.

Anonymous poster hash: 974df...ca0

Skrevet

Hmm. Jeg har ikke vert plaget med angst. Har hatt to haste ks/ akutt pga lite fremgang og hjerterytmen t baby sank.

Hadde det vert meg ville jeg prøvd vaginalt, men dersom angsten ble for stor ville jeg hatt mulighet for å ombestemme meg.

Jeg var oppegående dagen etter med første og samme dag med andre. Dusj og dogåing klarte jeg fint alene. Amming er som med de fleste kommer ikke de første dagene, men gikk heilt fint å legge til selv og ta vare på baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...