Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Fant det i en gammel barnebok fra 1950. Syntes det var så koselig. Her blir det ikke flere barn, så uansett uaktuelt å bruke, bare lurer på hva dere synes Anonymous poster hash: 3b54b...666
HvittHus Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Kirvill er pent, men Kjærvill ble litt for spesielt for min smak.
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Er det egentlig et navn, eller er det bare et "boknavn", som Pippi? Har hør Kjørvald og Kirvil, men ikke dette. Og kan ikke gjette hvilket kjønn det skal være heller?
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Litt for sært. Har aldri hørt om det og tenkte at det ikke egentlig var et navn når jeg leste innlegget.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Jentenavn. Ser for meg en sjarmerende villstyring med glimt i øyet Anonymous poster hash: 3b54b...666
HvittHus Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Jentenavn. Ser for meg en sjarmerende villstyring med glimt i øyet Anonymous poster hash: 3b54b...666 ResultatDet er færre enn fire personer eller ingen som heter Kjærvill
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Men da er det jo ikke et navn, bare to adjektiver satt sammen for å beskrive personen. Skjønnsøt, Snillsterk eller Astmatiskvill er jo like relevante navn...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Resultat Det er færre enn fire personer eller ingen som heter Kjærvill Ah. Se det. Hvis det finnes andre enn jeg som liker navnet, og som er på utkikk etter et spesielt navn; værsågod Et sted må jo navn oppstå også Anonymous poster hash: 3b54b...666
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 Resultat Det er færre enn fire personer eller ingen som heter Kjærvill Ah. Se det. Hvis det finnes andre enn jeg som liker navnet, og som er på utkikk etter et spesielt navn; værsågod Et sted må jo navn oppstå også Anonymous poster hash: 3b54b...666
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 Det et jo et tullenavn. Navn "oppstår" jo vanligvis ikke bare av at foreldre vil plage ungene med å klistre sin egen selvfølelse på dem...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 Det et jo et tullenavn. Navn "oppstår" jo vanligvis ikke bare av at foreldre vil plage ungene med å klistre sin egen selvfølelse på dem... Hehe. Jeg har forstått at du ikke liker det, Pashla Man har ingen garantier når man velger navn for barna. Jeg har selv et helt vanlig navn, avledet av et eldre norrønt navn. Har aldri likt det, og det oppleves belastende. Selv ville jeg heller blitt kalt Kjærvill enn mange av navnene som er populære i dag. Kanskje finnes det andre der ute som liker det? Anonymous poster hash: 3b54b...666
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Hehe. Jeg har forstått at du ikke liker det, Pashla Man har ingen garantier når man velger navn for barna. Jeg har selv et helt vanlig navn, avledet av et eldre norrønt navn. Har aldri likt det, og det oppleves belastende. Selv ville jeg heller blitt kalt Kjærvill enn mange av navnene som er populære i dag. Kanskje finnes det andre der ute som liker det? Anonymous poster hash: 3b54b...666 Du er stor og kan bytte navn til Kjærvill i morgen om du vil... Men ungene er fast i det, og om de ikke liker det, må de fylle 15 før de kan bytte. Jeg har et sært etternavn som ofte må staves. Glad jeg ikke må stave fornavnet også...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #14 Skrevet 24. mars 2016 Jeg syns egentlig det var litt fint jeg selv om jeg ser ingen andre her inne gjør det. Men jeg ville nok ikke ha brukt det. Grunnen er at det er litt for norskt. Verden blir mer og mer internasjonal og jeg ønsker at navnet til barna mine skal fungere på engelsk Anonymous poster hash: d3ae6...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå