Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Jeg tok celleprøve for en mnd siden som var fin. Vet ikke om jeg har/har hatt hpv. Kan man se det ved en enkel celleprøve da? Ingen som har sagt noe om det i såfall. Anonymous poster hash: 3a528...efe
Ylva og Mathilde Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har/hatt HPV og har bare hatt fine celleprøver. Hittil.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har hatt/har? hpv og tok celleprøve i januar som var helt fin. Anonymous poster hash: 68288...43e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har hatt/har? hpv og tok celleprøve i januar som var helt fin. Anonymous poster hash: 68288...43e Er hpv noe man har når man først har fått det eller er det noe som forsvinner igjen av seg selv. Og hvis man har hatt hpv som har gått over, er faren for å få celleforandringer over så lenge hpv er borte? Hvordan kan man finne ut om man har eller har hatt hpv da? Har tatt 3 celleprøver på 9 år og har ikke hatt ceøleforandringer på noen av de. Kan jeg fremdeles ha hpv da? Anonymous poster hash: 3a528...efe
Gemini77 Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 HPV test tas kun 6-12 mnd etter at man har påvist celleforandringer (med mindre man bor i en kommune som er med på testingen av HPV som primærscreening). Jeg har ikke hatt HPV som jeg vet. Alltid hatt fine celleprøver og testet meg selv da jeg jobbet med HPV og den var negativ. HPV er et virus man ikke har for resten av livet men er en forbigående infeksjon som smittet seksuelt. Man har ikke større sjanse for celleforandringer hvis man er klarert for HPV. Det er selve viruset som forårsaker celleforandringene så en tidligere smitte vil ikke påvirke senere celleprøver hvis viruset er ute av kroppen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Er hpv noe man har når man først har fått det eller er det noe som forsvinner igjen av seg selv. Og hvis man har hatt hpv som har gått over, er faren for å få celleforandringer over så lenge hpv er borte? Hvordan kan man finne ut om man har eller har hatt hpv da? Har tatt 3 celleprøver på 9 år og har ikke hatt ceøleforandringer på noen av de. Kan jeg fremdeles ha hpv da? Anonymous poster hash: 3a528...efe Kanskje jeg har misforstått.. Jeg har hatt kjønnsvorter en gang i tiden. Trodde det var pga hpv, jeg🙈 Anonymous poster hash: 68288...43e
Gemini77 Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Kanskje jeg har misforstått.. Jeg har hatt kjønnsvorter en gang i tiden. Trodde det var pga hpv, jeg🙈 Anonymous poster hash: 68288...43e Ja, kjønnsvorter er forårsaket av HPV men lavrisikotypene. Altså ikke den samme typen som forårsaker celleforandringer, som vi kaller høyrisikotypene. Gjerne kan man ha en infeksjon med både lavrisikotype og høyrisikotype.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Ja, kjønnsvorter er forårsaket av HPV men lavrisikotypene. Altså ikke den samme typen som forårsaker celleforandringer, som vi kaller høyrisikotypene. Gjerne kan man ha en infeksjon med både lavrisikotype og høyrisikotype. Takk for oppklaringen. Tanken på de kjønnsvortene har skremt meg i mange år nå. Anonymous poster hash: 68288...43e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå