Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 ...ser naturlig nok ikke ut i bikini el pga mye løshud. Har jeg noen sjanser for å få operasjon dekket? Jeg har vært over 50 kg overvektig i mange år. Tok tak for litt over 2 år siden og har gått ned på egenhånd ved hjelp av sunn og riktig mat og mosjon. Vet synlige overvektige, som jeg var, kan få dekket slankeoperasjoner av staten. Hva med meg som har slanket meg på egenhånd disse snart 50 kiloene....har jeg noen muligheter til å få dekket plastikk operasjon pga mye løshud? Synes det er urettferdig hvertfall hvis jeg ikke får noe støtte når slankeoperasjoner støttes. Anonymous poster hash: a12b5...0b4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Ikke synlig overvektige....SYKELIGE overvektige Anonymous poster hash: a12b5...0b4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Kommer an på henget på huden. Om magehuden henger over 5 (eller 7, husker ikke) cm får du dekket. Men det blir vurdert individuelt om du feks ikke har så mye heng men er plaget med sopp i valkene, sårhet, rødhet og gnisninger skal du få dekket. Snakk med legen din så henviser han videre. En venninne fikk dekket magen men der var henger enormt. Plastisk kirurg betegnet det som et forkle. I tillegg fikk hun dekket armene fordi huden gnisset så hun ble betent. Anonymous poster hash: 5ba15...5b4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Ikke synlig overvektige....SYKELIGE overvektige Anonymous poster hash: a12b5...0b4 Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt, men fytti så flink du har vært!!!! Respekt! Anonymous poster hash: acaf3...bac
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Jeg får det dekket om jeg går ned til under 80. Jeg har gått ned fra 150 kg og har noen få kg igjen nå. Så må vekta holdes stabil i 6 eller 12 mnd. Hvor mye heng som skal til kommer an på hvor i Norge du bor. Man får bare bukplastikk dekket da... resten må man betale selv. Brystreduksjon om man har mer en 500 g å fjerne fra hver pupp minst ellers får man det ikke dekket. Hvor gammel er du? Jeg var 22 når jeg var på konsultasjon og da anbefalte de meg å vente pga om jeg senere ville ha barn... Anonymous poster hash: 7dfbd...f98
4barns mor Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har gått ned ca 25. Får dekket operasjon av løshud på magen..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Be legen om å henvise deg til en privat klinikk med offentlig avtale. Jeg ble først henvist til sykehuset, der fikk jeg avslag, selv om jeg hadde kraftig eksem, og delte magemuskler og heng. Men henget var ikke mer enn ca 3-4 cm. Så ble jeg henvist privat, og fikk dekket operasjon. Armer og ben kan man og få, men det er mye vanskeligere. Jeg har og fikset på brystene, det betalte jeg selv. Jeg har litt løs hud på bena, så de er ikke fine, men får ikke det dekt. Og vet at er jeg flink og trener mye, så blir det litt bedre. Anonymous poster hash: 9737b...e84
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Be legen om å henvise deg til en privat klinikk med offentlig avtale. Jeg ble først henvist til sykehuset, der fikk jeg avslag, selv om jeg hadde kraftig eksem, og delte magemuskler og heng. Men henget var ikke mer enn ca 3-4 cm. Så ble jeg henvist privat, og fikk dekket operasjon. Armer og ben kan man og få, men det er mye vanskeligere. Jeg har og fikset på brystene, det betalte jeg selv.Jeg har litt løs hud på bena, så de er ikke fine, men får ikke det dekt. Og vet at er jeg flink og trener mye, så blir det litt bedre. Anonymous poster hash: 9737b...e84 Hvordan får man dekket å stramme opp lår og overarmer? Fastlegen min sa det bare er mage man får dekket... Anonymous poster hash: 7dfbd...f98
Gjest Stjerneklart Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Jeg kan ingenting om det du spør om, men FY SØREN så flink du har vært. Jeg er imponert!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 Gratulerer. Utrolig bra. Har du noen gode tips? Burde gå ned 20-30. Sliter med motivasjonen. Anonymous poster hash: 083f2...1c3
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 Hvordan får man dekket å stramme opp lår og overarmer? Fastlegen min sa det bare er mage man får dekket... Anonymous poster hash: 7dfbd...f98 Har hørt om noen som har fått. Men da skal det være ekstremt ille. Og sånn så det følger med helse plager, kronisk eksem, sopp og lignende. Vet min svigermor fikk dekt armene sine. Anonymous poster hash: 9737b...e84
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 Kriteriet for å få det dekket er at det gir fysiske plager. Før kunne man få det dekket pga det psykiske, tør ikke vise meg naken, tør ikke gå på stranden, er så flau og har så store komplekser at det begrenser livet og livskvaliteten min. Sånn er det ikke lenger. Nå må det gi fysiske plager som eksem, sopp, kløe, sår som ikke gror inni hudfoldene under henget osv. Anonymous poster hash: 6cf10...090
valnøtta Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Jeg er superimponert over deg hi som har gjort dette på egenhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå