Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Her får katten bare tørrfôr 3-4 ganger til dagen. Fyller skålen slik den dekket bunnen... Føler det er så kjedelig for katten. Myk mat har ikke vært så aktuelt fordi katten et overvektig. Anonymous poster hash: f492d...3ff
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Får kun tørrfôr. Specific, kjøper hos dyrlegen. Litt usikker på det daglige inntaket pr. katt, men det er alltid mat tilgjengelig i skålene og det går med ca 8kg i mang på tre katter. To små spiste og en ulv. Alle går fritt ut og inn som de vil, er normalvektig og muskuløs. Variasjonen får de ved å jakte. Er katten din overvektig, så bør du vel ikke prioritere å gjøre maten mer spennende. Anonymous poster hash: a4393...66f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Får bløtfor 2-3 ganger i uken, ellers en stor neve med tørrfôr for kastrerte katter om dagen. Han er over 9, men en liten og slank pus. Har du kjøpt slankefor? Går også an å aktivisere katten mer Anonymous poster hash: ea798...d5d
Superdolly Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Min spiser hovedsakelig tørrfor. Vi fyller opp skålen når den er tom, slik at katten alltid har mat tilgjengelig. en gang i blant får den våtfor,og det liker den godt. Den er slank, går ut og inn som den vil og trener seg selv ute ved å jakte og hva den nå ellers gjør.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Får bløtfor 2-3 ganger i uken, ellers en stor neve med tørrfôr for kastrerte katter om dagen. Han er over 9, men en liten og slank pus. Har du kjøpt slankefor? Går også an å aktivisere katten mer Anonymous poster hash: ea798...d5d Får slankefor. Katten er veldig inaktiv... Spiser sover og ligger på terrassen evt. Lite utenfor husets grenser. Tror det er årsaken til overvekt. Vet liksom bare ikke hva jeg skal gjøre med det 😳 Anonymous poster hash: f492d...3ff
TPK Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Jeg måler ikke. Fyller på når skåla er tom. En skål varer i 1,5-2 dager, den rommer vel ca 3 dl. Får stortsett tørrfôr fra dyrebutikken. Én gang i uken får hun våtfor i tillegg. Ellers litt agurk- og bananskiver innimellom, og får slikke ut av yoghurtbegeret når vi har spist yoghurt (merkelig katt ja!)
Ylva og Mathilde Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Jeg måler ikke. Fyller på når skåla er tom. En skål varer i 1,5-2 dager, den rommer vel ca 3 dl. Får stortsett tørrfôr fra dyrebutikken. Én gang i uken får hun våtfor i tillegg. Ellers litt agurk- og bananskiver innimellom, og får slikke ut av yoghurtbegeret når vi har spist yoghurt (merkelig katt ja!) Sånn er ene vår og, går amok når han hører jeg hakker grønnsaker, i tilfelle det skal være agurk eller potetskrell (sic!) Hva med å kjøpe en sånn mat-automat, hvor katten må trykke på noe el.l. for å få ut maten? Så blir det mer interessant kanskje, i det minste? Her står det mat fremme til enhver tid, men har jobbet med katter, og vet det er mange som ikke takler det, og spiser seg ut av pelsen. Ofte fordi de er frustrert eller kjeder seg da, men ikke lett å skjønne hva som er problemet noen ganger, evt vanskelig å få gjort noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå