Gå til innhold

Hjelp meg å tenke positivt om graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så kvalm + jeg har en del angst for selve fødselen etter en traumatisk opplevelse sist. Jeg føler jeg blir frarøvet det å kunne glede meg over dette livet i magen. Skulle ønske jeg klarte tenke positivt. Jeg tenker daglig på fødselen selv om jeg ikke er halvveis engang enda... Alt dette gjør meg enda kvalmere pga psykisk stress. Hvordan endre tankegang? 😣

Anonymous poster hash: 99f0a...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les boken En god fødsel. Det finnes også en tilhørende lydfil som skal hjelpe til å forberede en mentalt til fødsel.

Anonymous poster hash: bc5e6...b12

Skrevet

Les boken En god fødsel. Det finnes også en tilhørende lydfil som skal hjelpe til å forberede en mentalt til fødsel.

Anonymous poster hash: bc5e6...b12

Så flott , tusen takk..

Skrevet

Jeg er så kvalm + jeg har en del angst for selve fødselen etter en traumatisk opplevelse sist. Jeg føler jeg blir frarøvet det å kunne glede meg over dette livet i magen. Skulle ønske jeg klarte tenke positivt. Jeg tenker daglig på fødselen selv om jeg ikke er halvveis engang enda... Alt dette gjør meg enda kvalmere pga psykisk stress. Hvordan endre tankegang? 😣

Du bør vel først og fremst snakke med jordmor om siste fødsel? Få gått gjennom den og snakket om hva du er mest redd for og hvordan dere kan legge opp en plan for neste fødsel slik at du blir tryggere. Du kommer nok ikke til å komme dit at du ikke gruer deg i det hele tatt, men at du ikke blir plaget med tanker rundt fødselen i tide og utide.

Anonymous poster hash: a196d...0c7

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Enig med dem over, ta tyren ved hornene og snakk om saken. Be om støtte. Ikke sitt alene og gruble, da blir det verre.

Da jeg skulle ha nr. 3 var jeg nok mest stressa, og grudde meg mest, sammenlignet med begge de to forrige. Men jeg fikk besøk av ei venninne en måned før termin, som hadde med sin 5 mnd gamle baby. Hun fortalte i gledesstrålende ordelag om hvor flott det hadde vært, selv om det ble sugekopp og alt mulig. Det hjalp faktisk å høre suksesshistorier. Jeg fikk i alle fall noe annet å visualisere.

Lykke til!

Endret av Pashla
Skrevet

Sutring.... stakkars deg a

Anonymous poster hash: 2bba4...a23
Skrevet

Var mer kvalm med første enn andre, men viktigst av alt så varte det ikke så lenge! Hadde vondt i ukesvis etter fødsel og hadde ikke sex på over et år. Jeg lå våken på nette å gruet meg til fødsel når jeg var gravid med nr to. Andre fødsel var så mange ganger bedre! Og helt ærlig så fikk jeg et sånt kick av det, mestringsfølesen og hele opplevelsen... smertefull ja, men det var en fantastisk opplevelse. To svangerskap er veldig forskjellig selv om det er samme kvinnen!

Anonymous poster hash: 6c41a...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...