Gå til innhold

Bør jeg kontakte legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 12 og har kraftig influensa, hatt det siden i går men blir bare verre. Våknet nå av kramper i ben og lår, feber som stiger og har allerede kastet opp flere ganger i dag og kjenner at jeg ikke får ned mer smertestillende.

Kjenner meg litt dehydrert og fryktelig dårlig, bekkenløsning gjør det ikke bedre..

Anonymous poster hash: d1558...37e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og hør med legevakten hva de mener. Ikke spør om slikt her på forumet. 

Om du ringer så vil helsepersonell i andre enden av telefon kunne mene noe om du burde komme inn til sjekk eller ikke. 

Anonymous poster hash: 5a526...816
Skrevet

Deler av hovedinnlegget ble visst borte?

Jaja. Bør jeg kontakte legevakt?

HI

Skrevet

Ja, hvis du føler deg virkelig syk bør du jo det. Kan være de er mer selektive på hvem som slipper inn midt på natta, men det må de avgjøre og da må du ringe.

Anonymous poster hash: 8eb7b...7e6

Skrevet

Hvis ikke du har ringt enda bør du gjøre det i dag. Gravide er i risikogruppen for komplikasjoner av influensa, så du bør følges ekstra opp. Jeg ville også kanskje bestilt time hos fastlegen neste uke bare for å sjekke at jeg var frisk gjen og stille spørsmål om evt komplikasjoner.

Anonymous poster hash: cb727...c50

Skrevet

Om du er dehydrert bør du få væske

Skrevet

Ring legevakt og få behandling. Gravide er mer utsatt for komplikasjoner, og du er også fremdeles ganske tidlig i graviditeten. Jeg hadde definitivt tatt kontakt med lege

Anonymous poster hash: 17153...c2c
Skrevet

Hysteri og kontakte lege for det

Anonymous poster hash: 87ffb...9d9
Skrevet

Takk for svar! Har ikke tatt kontakt enda men må nok det utover ettermiddagen. Kjenner at formen blir verre og verre, og nå klarer jeg ikke svelge smertestillende uten å kaste opp heller så feberen stiger og stiger.

Hvorfor er det hysteri å kontakte legevakt når jeg er så utslått som jeg er og i tillegg gravid? Tenkte bare å høre her inne fordi jeg leste på helsenorge.no at man skulle kontakte lege hvis man ikke ble noe bedre og var i risikogruppen, deriblant gravide. Men visste ikke om jeg kanskje var for tidlig i graviditeten til at det gjorde noe.

Skrevet

Takk for svar! Har ikke tatt kontakt enda men må nok det utover ettermiddagen. Kjenner at formen blir verre og verre, og nå klarer jeg ikke svelge smertestillende uten å kaste opp heller så feberen stiger og stiger.

Hvorfor er det hysteri å kontakte legevakt når jeg er så utslått som jeg er og i tillegg gravid? Tenkte bare å høre her inne fordi jeg leste på helsenorge.no at man skulle kontakte lege hvis man ikke ble noe bedre og var i risikogruppen, deriblant gravide. Men visste ikke om jeg kanskje var for tidlig i graviditeten til at det gjorde noe.

Gravide skal ikke ha feber, fordi det blir for varmt for fosteret, så hvis du ikke klarer å få ned feberen må du komme deg på legevakta.

Hvis problemet er at du kaster opp paracetten kan jo stikkpiller brukes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...