Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Har truffet en mann som virkelig er mannen i mitt liv. Har aldri hatt så sterke følelser noen gang. Eneste problemet er at han har en sønn med asbergers og utredes for evnt ytterligere ting på bup. Både faren og moren virker veldig flinke med gutten. Nå er vi på påskeferie sammen både med mitt barn og begge hans og jeg ser nå virkelig hvor krevende dette barnet er. Jeg ønsker ikke å gi opp dette forholdet og får veldig vondt av denne gutten. Har blitt glad i ham også. Noen med erfaringer rundt å være bonusmamma for noen med diagnoser eller utfordringer? Eller andre tips jeg kan ta med meg på veien? Anonymous poster hash: 79da7...bba
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Spør kjæresten din om hvordan han takler hverdagen med han og om han har gode tips til hvordan du kan hjelpe til på best mulig måte både for din nye kjæreste og hans sønn! Alle barn har forskjellige behov og selv om han har en diagnose trenger han ikke ha samme behov som andre barn med samme diagnose. Hør med de som kan han aller best, det tror jeg nok kjæresten din setter stor pris på 😊 Lykke til Anonymous poster hash: 4246b...307
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Barn med asperger er ofte ikke glade i endringer...så ditt nærvær kan stresse han ekstra? Behøver dere å flytte sammen? Vent til dere er 101% sikre på at dere alle klarer å bo sammen Anonymous poster hash: 693a6...a57
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Ja kan være det. Han er veldig åpen gutt så vet han synes det er vanskelig at pappa har ny kjæreste. Så vi ble enig om at han skulle få egen pappa tid hver dag i påsken. Vi kommer ikke til å flytte sammen på en stund og ikke før vi er helt sikre Anonymous poster hash: 79da7...bba
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Spør kjæresten din om hvordan han takler hverdagen med han og om han har gode tips til hvordan du kan hjelpe til på best mulig måte både for din nye kjæreste og hans sønn! Alle barn har forskjellige behov og selv om han har en diagnose trenger han ikke ha samme behov som andre barn med samme diagnose. Hør med de som kan han aller best, det tror jeg nok kjæresten din setter stor pris på 😊 Lykke til Anonymous poster hash: 4246b...307 Takk for svar😊 skal ta en prat til med han😊 Anonymous poster hash: 79da7...bba
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Så fint at du spør etter råd og ønsker å få til dette uansett:) Lykke til videre:) Anonymous poster hash: 61f6d...0a0
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Hvor mye har far barnet? Og hvor gammelt er barnet? Jeg har selv en helt fantastisk kjæreste, med diagnosebarn. Han har barnet nesten 100%, så jeg har gått flere runder med meg selv, om jeg orker det. Men har tatt valget, om og i hvert fall prøve. Far er og utrolig flink med barnet, og de får god hjelp av Bup. Hadde det motsatte vært tilfelle hadde jeg ikke orket. Nå tar vi det og ekstremt rolig. Så det blir jo en del år til, jeg skal dele all tid med de. Og tenker vel at det er fint for både meg, og barnet, at vi tar det så rolig. Så lærer jeg underveis, og barnet blir trygg på meg. Anonymous poster hash: a58c1...372
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 Bruk tiden til hjelp. La dere heller være kjærester lenge, vær på besøk hos hverandre, sov over, vær på ferie sammen og hver for dere. La det bli en glidende overgang for dere alle. Barnet med asberger har sine problemer, men dere har alle en jobb forran dere for å få det til å bli en bra situasjon for dere alle. Deg og dine barn kan ha flere problemere med å takle den nye situasjonen enn barnet med asberger og omvendt. Bruk tiden til å bli kjent med hverandre istede for å hoppe fort inn i ett samboerskap som kan ende med krangler, irritasjon og vonde minner for mange av dere. Dette gjelde alle, ikke bare der det er barn med ulike problemer. Anonymous poster hash: 1e0b3...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå