Gå til innhold

Jeg blir gal! Hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår har antakelig hatt et hjerneslag (!!!). Han er blitt mye bedre, men sliter fortsatt litt med balansen.

Problemet er at han er vant til å være mye ute, og nå som han er bedre er han helt desperat og vil ut. Han mjauer høyt døgnet rundt, natt og dag. Vi hører han godt selv om han er på et eget rom. Han går rastløst rundt i huset og vil bare ut.

Så hva gjør vi? Han er jo fortsatt ikke 100% frisk. Mulig han aldri blir det.

Men, han blir desperat av og ikke komme ut og vi blir desperate av mjauing. Spesielt på natt.

Anonymous poster hash: 9b47b...2b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten vår har antakelig hatt et hjerneslag (!!!). Han er blitt mye bedre, men sliter fortsatt litt med balansen.

Problemet er at han er vant til å være mye ute, og nå som han er bedre er han helt desperat og vil ut. Han mjauer høyt døgnet rundt, natt og dag. Vi hører han godt selv om han er på et eget rom. Han går rastløst rundt i huset og vil bare ut.

Så hva gjør vi? Han er jo fortsatt ikke 100% frisk. Mulig han aldri blir det.

Men, han blir desperat av og ikke komme ut og vi blir desperate av mjauing. Spesielt på natt.

Hva med å ta på sele så den kan være litt ute? Enten gå litt rundt med den eller sette den et sted utenfor under oppsyn?

Anonymous poster hash: 0bfab...74f

Skrevet

Har prøvd sele, men det fungerte veldig dårlig.

Tenkte at vi kunne bli med han ut å være ute med han, men plutselig så kan han jo stikke avgårde. Kan jo hende det går bra, mener vet vi jo ikke.

Hi

Skrevet

Hva sier dyrlegen da? Hadde rådført meg med de.

Anonymous poster hash: 87f04...592

Skrevet

Kjenner til det der med å venne katter til med bånd. Vi har også en katt som var vant med å være ute, men som pga en stor skade da den ble påkjørt nå må være innekatt fordi den ikke vil klare å forsvare seg mot andre katter ute.

Katten er operert , men den går ikke helt som den skal, og den er ikke lenger flink til å hoppe opp og over hinder.

Vi lot katten leke litt med selen noen uker før vi satt den på, litt slakk. Så gikk han med selen noen dager og så prøvde vi å ta han ut, det tok sin tid, i starten bare lå han på bakken og nektet å bevege seg, men det gikk seg til, nå er det gått noen mndr og han går fint i båndet sitt. Vi kjøpte en hundesele til liten hund, den satt bedre enn de tynne selene som de selger til katter..

Anonymous poster hash: 34fc8...4e2

Skrevet

Jeg bare kaster ut en ide i blinde her; Hva med inngjerdet kattegård? 

Anonymous poster hash: 65f5a...5ac
Skrevet

Vi skal snakke med dyrlegen igjen over påske, så får høre litt hva hun mener da.

Skal prøve litt til med bånd. Kanskje vi kan klare å venne han til det med mye jobbing.

Håper virkelig han kommer seg enda mer slik at han etter hvert kan gå ute som han vil. Han er en skikkelig utekatt som elsker utelivet. I mellomtider får vi prøve båndet å se om det kan hjelpe litt på frustrasjonen hans.

Hi

Skrevet

Jeg ville bare sluppet han ut, skal han leve et begrenset, kjedelig, men trygt liv, eller være ute, gjøre det katter gjør, men som kan være risikabelt? Jeg tror ikke en utekatt lever et lykkelig liv innendørs/eller i sele.

Anonymous poster hash: 2a378...0c8
Skrevet

Det er egentlig det jeg tenker og. Jeg tror ikke han vil bli lykkelig med å gå resten av livet i bånd.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...