Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 4 år sammen, og han er nå 40kg + hva han var når vi møttes. På grensa til farlig overvektig med alt som hører med. I tillegg har han lagt til seg masse dårlige uvaner han aldri har brukt å ha før. Ligger på sofaen å klør seg på balla i mitt åsyn, slikker seg på fingrene å pirker i tennene mens han spiser godteri for så å stikke handa i skåla igjen, plukker seg i nesa, slafser og spiser med munnen åpen, driter i å dusje så ofte som han burde med tanke på hvor mye han svetter grunnet sin overvekt... Alt dette er kommet etter vi flyttet inn sammen, og jeg setter lite pris på det! Før dette hadde vi et bra sexliv. Vi hadde god sex og flere ganger i uka. Nå er det kanskje en gang i uka, som er lite til å være oss. Jeg er oftest pådriveren, fordi sex er viktig for meg i et forhold. Til tross for at jeg ikke tenner på han slik jeg brukte, og til tider synes han er direkte uattraktiv, så forsøker jeg. Men han avviser meg og avviser meg. Jeg vet ikke om han har begynt å bli lat, eller om han selv synes han er feit, men igår fikk jeg nok. Jeg sa at jeg var ganske lei av å hele tiden bli avvist og fikk da beskjed at jeg var altfor kåt hele tida. Ga han beskjed om at jeg ikke orket ta initiativ lengre, da han begynte å le av meg å si det klarer du aldri. Ble lynings og gikk på et annet rom å la meg. Er det galt av meg å tenke at dette er riv ruskende galt? Hvorfor i hælv**** gidder jeg å bry meg? For min del kan jeg fint fixe meg selv, så kan han ta seg en runk. Da slipper jeg iallefall å knipe øynene igjen å tenke på Brad Pitt, for det er så ille at det må jeg nå for å få ting til å gå.... Anonymous poster hash: 1d314...0f7
Luksusdyret Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Det som har skjedd her, er at han bryr seg katta om deg og hvordan du har det. Han tar deg for gitt, derfor gidder han ikke å passe vekta si, oppføre seg høflig hjemme og gå med på sex når du vil. Du hører jo han sier at han VET du aldri klarer å ikke klå på ham. Han mener at han er så fantastisk at du kommer til å bli hos han uansett hva. Hadde stengt butikken for noen uker og sett det an. Og heller tilfredsstilt meg selv imens.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Bra plan MrsRiddick. Realiteten er jo at jeg ikke har vært tent på han på månedsvis, men har forsøkt holde sexen i live likevel. Jeg ble skikkelig forbanna på han igår, tror ikke han innser hvordan ståa egentlig er. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7
Luksusdyret Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Bra plan MrsRiddick. Realiteten er jo at jeg ikke har vært tent på han på månedsvis, men har forsøkt holde sexen i live likevel. Jeg ble skikkelig forbanna på han igår, tror ikke han innser hvordan ståa egentlig er. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7 Nei, men da får du ham til å innse det. Ikke ta initiativ til sex. Si det er ekkelt når han klør seg på balla, kommenter all den ufyselige oppførselen hans. Noen er så "barnslige" at de begynner å oppføre seg likedan, og det er da først mannen innser hvilken ekkel gris han er. Mange innser ikke det før de opplever det selv.
Superdolly Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Bra plan MrsRiddick. Realiteten er jo at jeg ikke har vært tent på han på månedsvis, men har forsøkt holde sexen i live likevel. Jeg ble skikkelig forbanna på han igår, tror ikke han innser hvordan ståa egentlig er. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7 Jeg hørte en gang en kvinne si at det blir ikke full likestilling før en kvinne kan gå på gata, usminket, i joggebukse, med hengemage og skallet hode, og være fullt ut overbevist om at hun er uimotståelig for det annet kjønn . Mannen din er vel der, høres det ut som. Han er fullstendig overbevist om at han er uimotståelig, om ikke for alle kvinner, så i hvert fall for deg. Han tror fullt og helt at han er så tiltrekkende og sexy at du ikke vil klare å holde fingrene av fatet. Jeg er enig med Mrs Riddick. Og jeg hadde også sagt (for lengst) at mannfolk som ikke tar vare på sin personlige hygiene er ekle og lukter vondt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Hvorfor gidder du å fortsette sammen med denne fyren? Han er jo en ekkel gris... Anonymous poster hash: 30cf8...c22
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Nei, men da får du ham til å innse det. Ikke ta initiativ til sex. Si det er ekkelt når han klør seg på balla, kommenter all den ufyselige oppførselen hans. Noen er så "barnslige" at de begynner å oppføre seg likedan, og det er da først mannen innser hvilken ekkel gris han er. Mange innser ikke det før de opplever det selv. Herregud kanskje det jeg skulle gjort. La være å dusje å vaske meg og oppføre meg like jævlig som han. Og i tillegg vegre meg for sex. Jeg kunne gjort det en stund om han faktisk da kanskje innser for en gris han er blitt. Har prøvd å si det til han at det ikke er særlig attraktivt når han ligger der på sofaen å stikker fingrene div plasser som ikke passer seg foran andre. Da blir han grinete, men det bryr jeg meg fint lite om. Har måtte be han ta seg en dusj / vaske seg ed flere anledninger fordi han lukter vondt. Det er jo ikke spesielt hyggelig for meg å be han om det, men jeg er veldig var på vonde lukter og det vet han. Kanskje det bunner i lite respekt som du sier, jeg vet ikke. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 Herregud kanskje det jeg skulle gjort. La være å dusje å vaske meg og oppføre meg like jævlig som han. Og i tillegg vegre meg for sex. Jeg kunne gjort det en stund om han faktisk da kanskje innser for en gris han er blitt. Har prøvd å si det til han at det ikke er særlig attraktivt når han ligger der på sofaen å stikker fingrene div plasser som ikke passer seg foran andre. Da blir han grinete, men det bryr jeg meg fint lite om. Har måtte be han ta seg en dusj / vaske seg ed flere anledninger fordi han lukter vondt. Det er jo ikke spesielt hyggelig for meg å be han om det, men jeg er veldig var på vonde lukter og det vet han. Kanskje det bunner i lite respekt som du sier, jeg vet ikke. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7 Men ærlig talt, om han ikke var sånn før så må han jo slite med et eller annet? Å ikke ville dusje som voksen er et tegn på at man ikke har det bra. Skjønner du blir irritert og alt det, men har du spurt han hvordan det står til sånn ellers? Anonymous poster hash: 7e112...bea
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 Jeg forstår ikke hvorfor du har lyst til å bli værende i dette forholdet. Hva er det som gjør at du blir? Anonymous poster hash: 0ae5a...a4c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 Kjenner jeg blir kvalm bare av å lese om hvordan han er 😱 Skjønner ikke at du orker å være fysisk med han. Anonymous poster hash: ba205...2a1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 Tror jeg hadde sagt at jeg gikk ifra han om han ikke gikk ned vekta han har lagt på seg, og opptok normal hygiene og folkeskikk igjen. .. Men igjen, kanskje han har blitt sånn pga overvekt fordi man da får mer østrogen? Anonymous poster hash: e6a7a...c84
Yellow Brick Road Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 Om min mann plutselig hadde lagt på seg 40 kg og lagt om oppførselen sin så til de grader (de siste hadde forresten vært verre enn 40 kg), hadde jeg tenkt at det var annet enn mangel på lysten (orken) til å ha sex med meg som er problemet. Her er det mye annet enn sex som er verdt å ta tak i. Dette er symptomer på at noe er alvorlig galt, enten fysisk, psykisk, mentalt eller emosjonelt. Slutt å "mase" om sex, tving ham heller til å ta noen grep / gå til legen dersom det ikke nytter å snakke med ham om denne forandringen. Vil han ikke ta grep, må du velge om du vil godta å leve sånn eller forsvinne ut av forholdet enten for godt eller i påvente av at han gjør noe med seg selv innen rimelig tid.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #13 Skrevet 23. mars 2016 Jeg vet ikke jeg, han sier selv han føler seg bra og han er generelt i godt humør. Det virker som han bare har latt seg selv forfalle både kroppslig, hygienisk og når det kommer til folkeskikk. Jeg kommenterte at det ikke var særlig appetittelig at han sitter å slikker seg på fingrene før han spiser av potetgullskåla, da ble han sur å skjønte ikke hvorfor det var et problem siden jeg gjerne delte spytt med han når vi kysset. Hallo? Han mangler noen normer som jeg vil si normale folk har, akkurat som noe er galt med han. Men nå i det siste har han virkelig tatt kaka. Jeg tenker jeg må sette meg ned å ta en skikkelig prat med han å bare forklare disse tingene, samt det med overvekten. Jeg vet ikke hvor mye lengre jeg klarer å holde ut, men det skal jo ikke være sånn at man skal være i et forhold der man synes partneren er så ekkel at man ser på han og får frysninger HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7
Yellow Brick Road Skrevet 23. mars 2016 #14 Skrevet 23. mars 2016 Han har det helt sikkert ikke bra, selv om han sier det. Jeg vet ikke om noen som har det bra etter å ha lagt på seg 40 kg, resten av oppførselen hans viser at han ikke har det bra. Og nei, du skal ikke bli et et forhold med en partner som lar seg bli så ekkel og som later som om det er helt ok. En alvorsprat er på sin plass, gjerne med hjelp av andre. Og sett hardt mot hardt. I utgangspunktet kan de kanskje være lurt å ikke bruke overvekten som noe argument, for er han frisk i hodet vil det kanskje bare forsterke følelsene han selv har for seg selv, for det er nok av andre ting å ta tak i her. Om han ellers har vært en kjekk og grei kar, så er det jo verdt å kjempe for å finne ham igjen. Ikke vær redd for å stille krav!
Luksusdyret Skrevet 23. mars 2016 #15 Skrevet 23. mars 2016 Om min mann plutselig hadde lagt på seg 40 kg og lagt om oppførselen sin så til de grader (de siste hadde forresten vært verre enn 40 kg), hadde jeg tenkt at det var annet enn mangel på lysten (orken) til å ha sex med meg som er problemet. Her er det mye annet enn sex som er verdt å ta tak i. Dette er symptomer på at noe er alvorlig galt, enten fysisk, psykisk, mentalt eller emosjonelt. Slutt å "mase" om sex, tving ham heller til å ta noen grep / gå til legen dersom det ikke nytter å snakke med ham om denne forandringen. Vil han ikke ta grep, må du velge om du vil godta å leve sånn eller forsvinne ut av forholdet enten for godt eller i påvente av at han gjør noe med seg selv innen rimelig tid. Selv om alle roper om depresjon og stakkars mann med en gang en mann forvandler seg til drittsekk, er det ikke alltid slik. Mange, både menn og kvinner, mener at de er "ferdige" med jakten når de er blitt samboere/giftet seg, lar seg selv forfalle, begynner å fise høyt foran hverandre (ganske normalt her på DiB har jeg forstått), pisse med døra oppe eller med samboer i samme rom og gjøre andre ekle kroppslige ting. Fordi de er "avslappede" og "føler seg trygge" på partneren. Vel, her har dere medaljens bakside. Når man er "for trygg" for partneren sin, eser ut, slutter å dusje og peller seg her og der. Det kan hende mannen har vært slik hele tiden, men forstod at han ikke akkurat kan dra damer med slik oppførsel og utseende, og prøvde de første årene med HI. Nå mener han jo selv at hun ikke forsvinner noe sted, så hans kurtiseringsjobb er ferdig, nå kan han slappe av.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #16 Skrevet 23. mars 2016 MrsRiddick tenker det var spot on. Jeg har sittet å skrevet ei liste over alle disse tingene samt et lite brev der jeg beskriver hvordan jeg føler det. Skal gi det til han når jeg kommer hjem så får han lese igjennom det. Jeg orker ikke sitte gå igjennom punkt for punkt muntlig med han, han kommer bare til å gå rett i forsvarsposisjon, og vi kommer til å krangle før jeg i det hele tatt får sagt mitt. Her står alt ferdig, så får han ta det som han vil. Jeg presiserte at jeg liker ikke å gjøre dette, men ser det som nødvendig, og også at dette er ting jeg har tatt opp med han før uten at det nytter. Så får jeg bare håpe at han tar det tils eg, jeg skrev at om det ikke gir seg kommer det bare til å utvikle seg til at jeg avskyr han til slutt på grunn av alle uvanene han har tillagt seg, og det er faktisk sant.. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7
Yellow Brick Road Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 Selv om alle roper om depresjon og stakkars mann med en gang en mann forvandler seg til drittsekk, er det ikke alltid slik. Mange, både menn og kvinner, mener at de er "ferdige" med jakten når de er blitt samboere/giftet seg, lar seg selv forfalle, begynner å fise høyt foran hverandre (ganske normalt her på DiB har jeg forstått), pisse med døra oppe eller med samboer i samme rom og gjøre andre ekle kroppslige ting. Fordi de er "avslappede" og "føler seg trygge" på partneren. Vel, her har dere medaljens bakside. Når man er "for trygg" for partneren sin, eser ut, slutter å dusje og peller seg her og der. Det kan hende mannen har vært slik hele tiden, men forstod at han ikke akkurat kan dra damer med slik oppførsel og utseende, og prøvde de første årene med HI. Nå mener han jo selv at hun ikke forsvinner noe sted, så hans kurtiseringsjobb er ferdig, nå kan han slappe av. Selvfølgelig kan det være årsaken. Men jeg mener at man ikke er særlig frisk i hodet sitt om man lar seg selv helt forfalle og forandrer manerer selv om man får en partner. At noe av fasaden normaliserer seg, er greitt, men ikke å plutselig bli helt ufyselig. Uansett mener jeg at man først og fremst bør sjekke om det er noe fysisk / psykisk som gjør at forandringen blir så total. Jeg skriker forresten ikke ut "stakkars mann", jeg ville ha sagt akkurat om det var en dame, et barn, naboen, sjefen eller hvem som helst som plutselig forandrer seg. Dessuten kan disse "forelskelseskiloene" som dessverre ofte kommer, fort bli et større problem enn bare kiloene og da kan det gi andre utslag i tillegg, som forandring i oppførselen. Det er alltid verdt å sjekke om det ligger noe alvorlig bak før man avskriver folk som man ellers har satt pris på.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #18 Skrevet 23. mars 2016 Hadde latt ham lese denne tråden... Anonymous poster hash: 28e15...3ce
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 Så flott du har skrevet et brev til ham, lurt, for da må han lese gjennom alt før dere snakker om det. Jeg tror det blir virkeligere for ham når han ser det svart på hvitt og alt samlet. Kan bare si meg enig med det meste som er sagt over her. Det å la seg selv forfalle så til de grader som han har gjort, det er enten fullstendig latskap, eller så har personen problemer. Mest trolig begge deler. For meg har dette med verdier å gjøre. Du ble sammen med en normalvektig mann som tok vare på seg selv, oppførte seg normalt og høflig rundt deg, som var aktiv på ulike måter. Nå har han blitt farlig overvektig (lagt på seg ca 50 % av egen kroppsvekt, vil jeg tro...), han gidder ikke ta vare på seg selv. Da sier han også at han ikke tror at dine verdier er viktig, han ser dem i hvert fall ikke som viktige. Han ler av deg når du tar opp det seksuelle. Akkurat det vil jeg tro er fordi han egentlig er litt flau over egen forfall og manglende lyst - og så velger han en dårlig hersketeknikk (latterliggjøring ved å si at du aldri kommer til å greie å la være å ta initiativ til sex). Han vet at med den livsstilen han har nå, så gjør dere mindre sammen i hverdagen, dere har mindre sex, dere får mindre og mindre fellesskap, han er mest trolig allerede syk pga. sin overvekt (insulinresistent eller diabetes2, potensproblemer m.m.) - og han forventer at DU skal leve et halvveis liv fordi han selv driter i - ikke bare seg selv - men også i deg og dine behov. Du ble sammen med en helt annen mann. Den mannen finnes ikke pr. i dag. Da er du heller ikke forpliktet til å fortsette forholdet. Har dere ikke barn sammen - dra. Har dere barn - begynn å stille krav! Han MÅ ta vare på egen helse, gå ned i vekt så han blir normalvektig, begynne å bli mer aktiv og legge om kostholdet sitt, finne tilbake til normal høflighet og folkeskikk. Et legebesøk bør han absolutt ta, og dere trenger parterapi. Han vil trolig trenge oppfølging med tanke på helsen sin. Forholdet er slutt om han ikke tar tak, og han kan ikke sitte og vente for å finne ut hva han vil. Vil han ha deg, da må han begynne å vise deg at han har den du ble sammen med i seg. For i dag er han det motsatte av hvem han var da dere ble sammen. Anonymous poster hash: 2455c...086
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #20 Skrevet 23. mars 2016 MrsRiddick tenker det var spot on. Jeg har sittet å skrevet ei liste over alle disse tingene samt et lite brev der jeg beskriver hvordan jeg føler det. Skal gi det til han når jeg kommer hjem så får han lese igjennom det. Jeg orker ikke sitte gå igjennom punkt for punkt muntlig med han, han kommer bare til å gå rett i forsvarsposisjon, og vi kommer til å krangle før jeg i det hele tatt får sagt mitt. Her står alt ferdig, så får han ta det som han vil. Jeg presiserte at jeg liker ikke å gjøre dette, men ser det som nødvendig, og også at dette er ting jeg har tatt opp med han før uten at det nytter. Så får jeg bare håpe at han tar det tils eg, jeg skrev at om det ikke gir seg kommer det bare til å utvikle seg til at jeg avskyr han til slutt på grunn av alle uvanene han har tillagt seg, og det er faktisk sant.. HI Anonymous poster hash: 1d314...0f7 Har du gitt han brevet? Anonymous poster hash: cefc5...209
Gjest Antarctica Skrevet 23. mars 2016 #21 Skrevet 23. mars 2016 Han bør få sjekka hormonnivåene sine. Overvekt, dorskhet og null sexlyst er symptom på hormonforstyrrelser. Han mangler kanskje testosteron. (Det nedadgående nivået på dannelsen skyldes nok likevel noe annet!)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #22 Skrevet 23. mars 2016 Ser jaggu ut som om min eks har flyttet inn hos deg. Fra spøk til alvor.. Akkurat dette skjedde med min ekskjæreste også. Ikke bare var han over 1.90 høy,men etter at vi flyttet sammen, så ble han nesten like bred som han var lang, og han hadde akkurat de samme faktene som det du beskriver. Jeg kunne fint levd med kiloene hans, men det at han kunne gå 2 uker uten å dusje, og med den kroppsvekten han hadde spist på seg, der gikk grensen. Etter nesten 2 år med dette greiene så kastet jeg han på dør og 1 års tid før det, så kastet jeg han ut fra soverommet, for ikke bare luktet det gris av han, men det satt seg i veggene på soverommet.. Da det ble slutt meldte han seg på Grete roede kurs og gikk ned alle de kiloene, men toget var gått for min del,jeg lot meg ikke lure en gang til av den fyren der. Nå 7 år etter bruddet, så er han blitt like diger igjen, og jeg antar det er fordi han har flyttet sammen med et nytt kvinnfolk.. Angrer ikke en dag på at jeg tok denne avgjørelsen, jeg hadde ikke holdt ut i en grisebinge. Anonymous poster hash: 06f02...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå