Gå til innhold

Skal ta ks og legen spurte meg om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville steriliseres samtidig.

Jeg ble litt paff egentlig, men forstår det også.

Jeg sa at min biologiske klokke er jo der. Trengte ikke bestemme før ks datoen.

Men blir nok ikke så jeg klarer det, da er det jo så endelig.

Jeg er 40 år, men likevell. Hva vet jeg om jeg ønsker en til om 2 år? Ser jo mange som får barn når depasserer 40.

Jeg har et barn i himmelen, så har alltid et barn for lite.

Noen med erfaring?

Noen som har angret?

Anonymous poster hash: 324d8...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte sterilisering ved siste ks og var da 39 år. Var mitt fjerde ks og hadde alsri i verden klart å gjennomføre et svangerskap til og ei heller et ks. Så like greit å bli ferdig med det mens en ligger der åpen. Koster ikke noe ekstra akkurat. Men nå kommer det jo ann på om du føler deg ferdig med baby / barn, om du ønsker deg fler, om du reagerer på annen prevensjon osv.

Lykke til med valget :)

Skrevet

Med de tankene du har, HI, ville jeg ikke valgt det.

Det avhenger jo helt av situasjon.

Anonymous poster hash: 40668...8a7

Skrevet

Bare lurer: fortalte legen at de alltid spør om det ved planlagt ks?

Anonymous poster hash: 7858b...06f

Skrevet

Jeg har tatt 2 ks,og har aldri blitt spurt.

Siste da jeg var 32

Anonymous poster hash: 1c79b...f2f

Skrevet

Hørt at det er ganske vanlig at de spør om det når det er pkankanlagt KS.

Anonymous poster hash: 5fcd6...ad3

Skrevet

Om du er i tvil skal du selvfølgelig ikke sterilisere deg!

Men veldig greit at de spør og opplyser om at det er en mulighet, det er jo fort gjort når de først er der inne, og du slipper betale noe for det

Jeg gjorde det samtidig som mitt yngste barn ble tatt med ks. Jeg var 35 år og helt sikker på at jeg ikke skulle ha flere så jeg er superfornøyd med løsningen.

Anonymous poster hash: 7def1...d8d

Skrevet

Jeg takket ja da jeg tok mitt 3.ks,var da 39 år. Aldri angret.

Anonymous poster hash: 53c03...662

Skrevet

Jeg valgte sterilisering ved siste ks og var da 39 år. Var mitt fjerde ks og hadde alsri i verden klart å gjennomføre et svangerskap til og ei heller et ks. Så like greit å bli ferdig med det mens en ligger der åpen. Koster ikke noe ekstra akkurat. Men nå kommer det jo ann på om du føler deg ferdig med baby / barn, om du ønsker deg fler, om du reagerer på annen prevensjon osv.

Lykke til med valget :)

Jeg ble påvirket av min mann og lot være da jeg fikk nr tre. Men var fast bestemt på at jeg ikke skulle ha flere. (Han skulle betale steriliseringen om jeg fortsatt var bestemt innen et år).

Jeg utsatte og utsatte og tre dager etter jeg fikk innkallelse, testet jeg positivt med nr fire...

Er over 40 og har selvsagt verdens søteste baby.. Men slitsomt er det. Aldri vært så sliten som nå, faktisk...

Anonymous poster hash: 026d5...19e

Skrevet

Jeg ble påvirket av min mann og lot være da jeg fikk nr tre. Men var fast bestemt på at jeg ikke skulle ha flere. (Han skulle betale steriliseringen om jeg fortsatt var bestemt innen et år).

Jeg utsatte og utsatte og tre dager etter jeg fikk innkallelse, testet jeg positivt med nr fire...

Er over 40 og har selvsagt verdens søteste baby.. Men slitsomt er det. Aldri vært så sliten som nå, faktisk...

Og SELVSAGT steriliserte jeg meg ved siste ks....

Skrevet

Alltid spør? Har to ks og ikke fått det spørsmålet!

Anonymous poster hash: ffc15...09b

Skrevet

Legen spurte meg på operasjonsbordet, rett etter at de hadde løftet barnet ut. Hadde hun ennå bare spurt noen dager i forkant så hadde jeg valgt å gjennomføre sterilisering. Måtte ta et valg på noen få minutter, og klarte ikke tenke på grunn av settingen. Veldig uprofesjonelt og ekstrem dårlig timing.

Anonymous poster hash: 8f50f...8a3

Skrevet

Alltid spør? Har to ks og ikke fått det spørsmålet!

Det er vel vanlig at man spør først ved tredje ks, siden mange sykehus anbefaler at man ikke tar mer enn tre ks. Det er ikke vanlig å spørre om det ved planlagt ks nummer en eller to.

Anonymous poster hash: 0f28e...1ee

Skrevet

Det er vel vanlig at man spør først ved tredje ks, siden mange sykehus anbefaler at man ikke tar mer enn tre ks. Det er ikke vanlig å spørre om det ved planlagt ks nummer en eller to.

Anonymous poster hash: 0f28e...1ee

Nå skriver anonyme over her at de alltid spør, så hvordan skal jeg vite at personen mener de alltid spør etter tredje?

Skrevet

Av de som jeg kjenner som har hatt KS flere ganger så er det gjerne når man går med tredje barnet at spørsmålet kommer, og fornuftig siden man er alt åpnet opp og man slipper flere operasjoner når man først ligger der "klar". Tror nok at det som spiller inn her er alderen i tillegg til at det er KS som gjorde at legen rådfører deg nå om muligheten. Hvis du ikke er klar for noe sånt så skal du selvsagt ikke gjennomføre det, dette er tross alt en valgmulighet og de må informere om forskjellige ting som dette. Det hadde vært verre om du ikke ble informert og faktisk kunne tenkt deg å ha gjort det slik. 

Anonymous poster hash: 2e21e...3b6
Skrevet

Vet om de som får spørsmålet ved KS nr.2. Kommer helt sikkert ann på hvilket sykehus man skal ta KS ved. Ved første KS så tror jeg ikke det er vanlig at de spørr.

Skrevet

En liten klarthet her: Jeg fikk også spørsmålet ved ks nr 3 i alder av 26 1/2 år da jeg lå under kniven. Men takket pent nei den gangen. Og dessuten skal og bør man ha undertegnet et eget skjema for samtykke.

Skrevet

Jeg fikk spørsmålet dagen før KS da jeg var på samtale med legen.Det var første ks men tredje ungen..Legen sa at de pleide å spørre de som fødte for tredje gang og som skulle ha KS...Jeg takket ja til tilbudet siden det var barn nr.3 og jeg ikke hadde planer om fler..Var da 34 år..

Anonymous poster hash: 484d3...461

Skrevet

jeg fikk spørsmålet om det da jeg skulle ha ks for 5 år siden. Da sa han at det var et spørsmål de alltid spurte, før han stilte spørsmålet. St. Olavs. Da er det ikke sikkert at det er samme rutine på alle sykehus.

Skrevet

Jeg ble også spurt da jeg skulle ha mitt andre ks på Drammen. Det var mitt tredje barn, og jeg var 34.

Anonymous poster hash: e4e55...49d

Skrevet

Jeg fikk 3 barn etter 39, så nei, det hadde jeg aldri gjort! (hadde da 3 fra før)

Skrevet

Jeg ble faktisk også spurt etter KS med mitt første barn, 19 år gammel! 

Ehhhhh nei?

Anonymous poster hash: 1953f...378
Skrevet

Jeg ble spurt før mitt andre KS da jeg var 37 år. Angrer på at jeg ikke takket ja.

Anonymous poster hash: 5f603...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...