Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Vi adopterte en voksen katt fra Dyrebeskyttelsen for en uke siden. Han er veldig kosete og søt. Men... han er veldig uberegnelig. Han kan bite (gorhokdsvis hardt) bare ved vanlig klapping. Helt uprovosert. Vi voksne takler det vi. Men, vi har tre barn. Jeg føler meg ikke trygg på katten når de er rundt han og klapper han. I tillegg har han lagt gamlekatten vår for hat og er etter han hele tiden. Så vi kan ikke ha de alene i samme rom. Så nå kjenner jeg, desverre, at jeg har lyst til å krype til korset å måtte levere han tilbake. Vi kan jo ikke ha en katt barna er redd fordi den plutselig kan bite. Er det innmari stygt gjort av meg å levere han tilbake? Får så dårlig samvittighet... Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Når dere hadde katt fra før så måtte dere jo regne med en overgangsperiode før katten blir trygg på sitt nye hjem og sin kattesamboer. Jeg synes dere skal snakke med Dyrebeskyttelsen, bedre at den katten får et hjem uten en annen katt høres det ut som - eller noen som er mer innstilt på å bruke den tiden det tar for å venne alle sammen til hverandre, både folk og katter. Anonymous poster hash: 4e3e4...493
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Slik er det bare, av og til blir det ikke rett kjemi mellom dyrene, eller mellom dyr og menneske. Når dyrene bort adopteres, så vet de ikke alltid hva som kan være best for dyret, om du velger å levere tilbake, så fortell om opplevelsen, så de kan tilpasse neste adopsjon av pusen, vil nok ha det bedre i et hjem uten annen katt, og muligens også ha det bedre i hjem uten barn Anonymous poster hash: 743ed...6d9
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Vi har hatt katt fra Dyrebeskyttelsen før, og har erfaring med det. Men, når katten har bitt og klort meg og det ene barnet til blods, så føler jeg at dette ikke er noe jeg tør å ta sjansen på. To av barna er ikke så store at de klarer å lese kattens kroppsspråk. Den blir litt nervøs av brå bevegelser også, så det er jo en dårlig kombinasjon med mindre barn. Tro meg, det er ingen lett avgjørelse. Hi Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 Vi har hatt katt fra Dyrebeskyttelsen før, og har erfaring med det. Men, når katten har bitt og klort meg og det ene barnet til blods, så føler jeg at dette ikke er noe jeg tør å ta sjansen på. To av barna er ikke så store at de klarer å lese kattens kroppsspråk. Den blir litt nervøs av brå bevegelser også, så det er jo en dårlig kombinasjon med mindre barn. Tro meg, det er ingen lett avgjørelse. Hi Anonymous poster hash: fd01f...66b Da er det jo ikke så mye å tenke på. Det er jo tydelig at katten ikke har det godt hos dere. Altså, ikke at du ikke tar godt vare på katten, men at det bare ikke er riktig hjem for den. Den trenger sikkert et hjem med mer ro i enn det et småbarnshjem med andre katter kan tilby. Ikke noe galt, dere passer bare ikke sammen. Anonymous poster hash: 4e3e4...493
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Vi har hatt katt fra Dyrebeskyttelsen før, og har erfaring med det. Men, når katten har bitt og klort meg og det ene barnet til blods, så føler jeg at dette ikke er noe jeg tør å ta sjansen på. To av barna er ikke så store at de klarer å lese kattens kroppsspråk. Den blir litt nervøs av brå bevegelser også, så det er jo en dårlig kombinasjon med mindre barn. Tro meg, det er ingen lett avgjørelse. Hi Anonymous poster hash: fd01f...66b Lever den tilbake. Skjønner at det er vondt, men det er bedre at katten kommer til et hjem som den passer bedre til enn at katten skal gå løs på øynene til ungene :s Anonymous poster hash: 99465...cdf
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Takk for svar. Godt å få litt støtte på dette. Er ikke noe moro å innse at det ikke fungerer. Hverken for katten eller for oss. Hi Anonymous poster hash: fd01f...66b
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 Vi har hatt katt fra Dyrebeskyttelsen før, og har erfaring med det. Men, når katten har bitt og klort meg og det ene barnet til blods, så føler jeg at dette ikke er noe jeg tør å ta sjansen på. To av barna er ikke så store at de klarer å lese kattens kroppsspråk. Den blir litt nervøs av brå bevegelser også, så det er jo en dårlig kombinasjon med mindre barn. Tro meg, det er ingen lett avgjørelse. Hi Anonymous poster hash: fd01f...66b Dette syns jeg er en opplagt avgjørelse. Selvfølgelig leverer du katten tilbake! Du kan ikke ha et slikt dyr.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 Lever tilbake. Tenk på deres trygghet først, spesielt med små barn.. Du prøvde. Anonymous poster hash: 69558...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå