Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Jeg har time til igangsetting til fredag og lurte på hvordan dette foregår. Blir jeg på sjukehuset fram til ungen er født da, eller blir jeg sendt hjem for å vente på det hele skal begynne? Hvor lang tid tar det før ungen blir født, sånn ca? Noen som har både blitt igangsatt og født naturlig og kan si noe om forskjellene? Glemte å spørre om dette når jeg var på terminkontroll, så er litt nysgjerrig. Anonymous poster hash: c45f2...d8f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Med førstemann der det startet naturlig: 17 timer lang fødsel. Vanvittig langdrygt og smertefullt, presset i en time. Med nummer 2 ble jeg igangsatt 10 dager over termin. Fikk først klyster og tømt tarmen, så ble vannet tatt og jeg fikk drypp. Da kom riene på rekke og rad og babyen var født etter 1 time og 15 min Presset vel i 5-6 minutter. Jeg synes det var en drømmefødsel Anonymous poster hash: df901...0f0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Jeg tror det avhenger av hvor moden man er. Har man ingen modning får man vel ofte ballongkateter og blir sendt hjem for å vente? Er ting litt på gli går de kanskje rett på å ta vannet og riestimulerende drypp. I det første tilfellet kan det ta 1-2 døgn før det skjer noe. Anonymous poster hash: dc055...bcc
Liljekonvall<3 Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Vanlig fødsel 10 dgr på overtid. Tok 23 timer, men drømmefødsel likevel😊 Med nr to ble jeg satt igang. Var ikke moden. Fikk først ballongkateter. Sendt hjem i påvente av at det skulle starte selv. Ballongen sprakk, så den hjalp ikke. 😆 Tilbake neste morgen, fikk modningsgelé. Lite effekt. Fikk en dose til. Fortsatt lite effekt, men såpass at de fikk tatt vannet. Ungen var ute etter 5 timer. Begge fødslene var fine og jeg klarte meg uten smertelindring. Min erfaring er derfor at det ikke er så stor forskjell. Lykke til😊
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 HI her Så, det at legen både kjente åpning og modning og en tøyelig og flat livmorhals gjør at de kanskje tar vannet og gir slikt drypp? Høres bra ut - og må vi hjem å vente så går vel det bra også Anonymous poster hash: c45f2...d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå