Gå til innhold

Virker som alle har glemt hva påsken egentlig handler om? ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk er bare opptatt av påskeegg og skiturer osv..

..bla bla.?

Anonymous poster hash: b2a61...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du kristendommen? 

Anonymous poster hash: a6558...3a2
Skrevet

Neida, jeg sitter her med hestetagltrøye og pisker meg selv og gråter for Jebus.

Anonymous poster hash: 8184e...367

Skrevet

Ble ikke påskeharen født i april?

Anonymous poster hash: 4f0c3...79d

Skrevet

Ble ikke påskeharen født i april?

Anonymous poster hash: 4f0c3...79d

Jepp, og han var egentlig en høne. Tenk på det du! Vi har altså en trans som legger ut egg til barna våre! Høne-haregutt!

Anonymous poster hash: a6558...3a2

Skrevet

Jeg er enig.

Sønnen min skal konfirmeres i år, og de har tilstelninger i kirken i påsken.

Alle vi snakker med sier "HVA?" "Får dere ikke dratt på hytten?" Og lignende...

Nei vi får ikke det, og vil han konfirmeres får han vel tilbringe påsken der den "hører hjemme" i Guds hus.

Jeg er ikke kristen, så jeg skal ligge hjemme på soffan å se film ;)

Anonymous poster hash: ad838...cbd

Skrevet

Glemt? Store deler av befolkningen er ikke kriste eller jøder HI, dermed bryr vi oss heller ikke om den religiøse bakgrunnen for påske. I vårt hus pynter vi ikke en gang til åske med unntak av det barna lager da. For min del er påske utelukkende noen velkomne fridager ekstra, ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 69de0...504
Skrevet

Påsken handler om sex og befruktning! 👍

Anonymous poster hash: 1d68a...a4d

Skrevet

Påske er en gammel hedensk fruktbarhetsfeiring. Bare å hoppe i høyet, hi.

Anonymous poster hash: 52ba0...8a9

Skrevet

Påske er for meg samvær med familie, skiturer, god mat, påskeegg og brettspill.

Skrevet

Påske og jul har vore feira som midtvinters (solsnu)fest og vår/fruktbarheitsfest lenge før kristendomen kom til Norge. Og å feire sola og våren med å vere mykje ute og bruke solfargar syns eg no folk flest er ganske flinke til?

Skrevet

Egget symboliserer nytt liv og haren symboliserer fertilitet og har vært sentral i hedensk feiring av vår siden lenge før Kristus ble trådd ned over ørene på oss. Ski er vel også en lengre tradisjon en kristendom i dette landet

Anonymous poster hash: dc28b...454

Skrevet

Påske kommer av den gamle hedenske feiringen til ære for vår-gudinnen Eostre (easter). Fruktbarhet,lysere dager(vårjevndøgn) og vår;) Og ja, det er det vi feirer her hos oss.

Skrevet

Vi feirer ingenting, men nyter velkomne fridager i deilig vintervær. De nytes på hytta med god mat og drikke, skiturer og appelsiner, med gode venner og hyttenaboer. Vi er ikke religiøse.

Anonymous poster hash: 31c14...405

Skrevet

Påske kommer av den gamle hedenske feiringen til ære for vår-gudinnen Eostre (easter). Fruktbarhet,lysere dager(vårjevndøgn) og vår;) Og ja, det er det vi feirer her hos oss.

Aha!

Legen min må være hedning!

Mannen som til vanlig hverken setter inn eller tar ut spiraler, sa i dag, da jeg har hatt problemer med mye blødninger, "skal vi ikke bare ta den ut?" Eh.. Joa svarte jeg litt overrasket. Svipp! Den var ute, og han holdt den foran ansiktet på meg å sa "se her, her har du djevelskapen" haha...

Jeg ruslet fortumlet ut av legekontoret :)

Anonymous poster hash: ad838...cbd

Skrevet

Det var jo kirken som kuppet påsken akkurat som de prøver å kuppe halloween med hallovenn (i Norge). De har jo klart det før med både jul og påske så de lever vel i håpet. 

Anonymous poster hash: 5b6f3...76d
Gjest Antarctica
Skrevet

Samme her! Egget er livets kime, og kyllingene er symbol på vår. Den gode maten betyr at bedre tider er i anmarsj.

God påske til alle!

Skrevet

Så godt å se at så mange vet hva vi faktisk feirer til påsken (og jul) :)

Blir generelt dårlig av kristne som tror de "eier" alle høytider og alt av etikk og moral.

Anonymous poster hash: 04268...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...