Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Jeg har en 12 åring som er så utrolig distré. Hun hører omtrent ingenting med mindre hun blir snakket til. Jeg syns det er så rart! For eks, om vi voksne eller jeg og et annet barn snakker om noe i bilen og hun sitter der. Uten å gjøre noe, som se på mobil eller slikt. Da får hun INGENTING med seg. Om vi snakker om at vi skal kjøre innom den eller den på veien og slikt, så spør hun i fullt alvor: "hvor skal vi hen??" Når vi tar av mot den personen vi nettopp snakket om at vi skulle til. Eller, jeg kan stå ved siden av begge barna og si noe til den ene, som for eksempel nå hvor begge to skal ut og jeg sier til den minste: om du vil ha sykkelen din står den på andre siden av huset. Så går hun ut og løper rundt huset. Når det distré barnet går ut, kommer hun inn igjen og lurer på hvor det andre barnet gikk! Enda hun sto rett ved siden av oss når vi snakka om det. Er dette normalt?? Jeg blir skikkelig forbauset hver gang. Hun er 12 år men har vært slik hele livet. Små gryter har også ører, for henne, not si much... Anonymous poster hash: 2d4ac...ee5
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Har også en sånn. Er på sin egen kanal, for å si det pent! (Og han er mer enn 12, men det ser ikke ut til å endre seg...)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Min bror var akkurat lik, og nå har min yngste arvet det ser det ut som... Helt i sin egen verden! Anonymous poster hash: 77210...4f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Min eldste gutt på 13 er også sånn. Alltid vært sånn og har vært utrolig frustrerende til tider. Tenkte kanskje det var hørselen det var noe i veien med, så tok en test hos spesialist, men alt var bra. Det er bare noen barn som er sånn Anonymous poster hash: 69c43...75d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 Tror jeg har et av dette slaget... Hun er i førskolealder enda... Har dere fått noe tilbakemelding fra bhg / skole om hvordan disse distré barna deres er til å ta imot beskjeder? Anonymous poster hash: 24a01...8e0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Jeg er fortsatt slik😋 Anonymous poster hash: 61d11...8b8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Sønnen min og farens hans er sånn. For å få kontak, må vi si navnet deres før vi spør om noe. Jeg har merket i årenes løp at for de er dette en ekstremt god egenskap. Der jeg må lese noe tre ganger før det sitter, leser de én gang. De konsentrerer seg så godt at alt de vil lære sitter med en gang. Men jeg er et sant kaos. Jeg kan sitte på café, lese en bok og samtidig få med meg alt alle der inne snakker om. Helt håpløst, det er som om alle "kanalene" mine er åpne, og da blir det nødvendigvis litt gjenomtrekk haha... Men bra de har meg da, til å stoppe de på rød mann, ikke valse rett ut i veien, passe seg for syklister, skumpe i de når noen snakker til de hahaha... Et under at de klarer seg alene ute uten å gå seg fullstendig bort, eller bli løpt på Fine gutter Anonymous poster hash: baaa2...b2c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Har også en slik, han er 10. Har det et navn, noe man kan google? Anonymous poster hash: 89e2a...5dc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 Har også en slik, han er 10. Har det et navn, noe man kan google? Anonymous poster hash: 89e2a...5dc vår er forresten utredet, og ikke tegn til psykisk sykdom. det er også noen lunde ok på skolen. Anonymous poster hash: 89e2a...5dc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #10 Skrevet 22. mars 2016 Sønnen min og farens hans er sånn. For å få kontak, må vi si navnet deres før vi spør om noe. Jeg har merket i årenes løp at for de er dette en ekstremt god egenskap. Der jeg må lese noe tre ganger før det sitter, leser de én gang. De konsentrerer seg så godt at alt de vil lære sitter med en gang. Men jeg er et sant kaos. Jeg kan sitte på café, lese en bok og samtidig få med meg alt alle der inne snakker om. Helt håpløst, det er som om alle "kanalene" mine er åpne, og da blir det nødvendigvis litt gjenomtrekk haha... Men bra de har meg da, til å stoppe de på rød mann, ikke valse rett ut i veien, passe seg for syklister, skumpe i de når noen snakker til de hahaha... Et under at de klarer seg alene ute uten å gå seg fullstendig bort, eller bli løpt på Fine gutter Anonymous poster hash: baaa2...b2c Hahaha...Og der hørtes vi ut som DEN brukerfamilien Jaja, kanskje vi er? Anonymous poster hash: baaa2...b2c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #11 Skrevet 22. mars 2016 Jeg er slik og har alltid vært sånn. Jeg kan stå i en samtale og plutselig bare "falle"bort og plutselig vet jeg nesten ikke hva vi har snakket om. .. Som liten skjedde det ofte at jeg ikke visst hvor vi skulle, selv om jeg visste at det var blitt fortalt. Jeg sluttet å spørre opp igjen, for jeg opplevde at andre lo og himlet med øya.... Jeg har i senere tid fått høyt stoffskifte og d-vit mangel. Vet ikke om jeg hadde det da jeg var liten, men vet at dette iallfall kan påvirke konsentrasjonen. Anonymous poster hash: 47f81...9c5
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #12 Skrevet 22. mars 2016 Godt å høre at andre også har det slik. Jeg lurer virkelig hva som foregår oppi hodet hennes. Hun er veldig skoleflink, tipptopp resultater, så ingen ting å si på konsentrasjon eller intellekt. Men antenner ute hos andre mennesker, dét finnes ikke. Anonymous poster hash: 2d4ac...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå