Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Prøver menskopp for første gang nå. Er litt usikker på om jeg setter den helt rett inn, men det kjennes ut som jeg får vakuum. Noen ganger er det helt tett, men opplever at det kan renne utenom hvis jeg bøyer meg ned, eller fremover. Det skal vel ikke være sånn? Dessuten måtte jeg tømme den tre ganger i natt, og da var den full. Er det noen av dere som ikke kan bruke menskoppen de dagen man blør som verst? Jeg var så positiv til dette, men nå ble jeg usikker på hele koppen. Noen som kan dele erfaringer eller tips? Anonymous poster hash: e9931...e8b
Marriet Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Høres ut som den kanskje ikke er langt nok inn? Siden det lekker på sidene så har dennikke slått seg ordentlig ut. Full tre ganget i løpet av natten hørtes mye ut! Jeg blør ikke så mye på natta, men på dagen de første dagene må jeg ha menskopp og bind. Bruker en av de største koppene og digert bind. På natta har jeg bind i tilegg i tilfelle, men er ikke bestandig nødvendig. Etterhvert så holder bare koppen Synes den stort sett er genial
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Har du riktig størrelse? Jeg tenker at om du har den største som vel rommer 30-40 ml og må tømme tre ganger ila en natt så blør du enormt mye? Høres ikke gøy ut! Jeg må opp med én gang jeg våkner og tømme, men stort sett holder det hele natten. Så lenge jeg får den skikkelig på plass. Dvs jeg bretter, setter den inn, lar den åpne seg og dreier den rundt litt så jeg kjenner den sitter godt. Knipeøvelser kan kanskje hjelpe å holde vakuumet? Ikke gi opp, det er supert når du får det til. Virkelig! Anonymous poster hash: 70bbd...dd3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Har du vært til gynekolog, med tanke på hvor mye du blør? Jeg lekker ikke når jeg bruker koppen og trenger ikke bruke bind. Usikker på om jeg forstår deg rett, men kjenner du med fingeren rundt koppen for å være sikker på at den er brettet ut? Jeg bruker 7-fold, opplever at den er lettest å bruke for min del. Koppen skal føres inn litt bakover i skjeden, finnes mange videoer på youtube som du kan sjekke ut Du kan også bestille deg kopper i forskjellige størrelser, det varierer litt hvilke kopp som har størst kapasitet. Jeg har kjøpt hos femininewear.uk (tror jeg det heter) og de har mange forskjellige merker og størrelser. Anonymous poster hash: 41a42...166
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 For mitt vedkommende er menskopp en fantastisk oppfinnelse jeg kun angrer på at jeg ikke skaffet meg for 20 år siden. Var litt klønete første perioden, men siden har det gått veldig bra. Null lekkasje. Tømmer to ganger i døgnet. Har funnet ut at det viktigste er å vri koppen rundt, for å sikre vakuum, og at det godt kan gjøres langt nede i skjeden, før jeg dytter koppen så langt opp den går etterpå. Det høres ut som du blør veldig mye? Da kan det nok være behov for en ekstra tømming, men har du oppnådd vakuum, så vil jo det blodet det ikke er plass til i koppen bare bli stående over koppen, og det vil renne ut når du tar den ut. Tørk deg godt før du setter inn koppen etter tømming, og tørk/vask også etter innsetting. Engangshansker anbefales. Lykke til! Anonymous poster hash: c32bd...551
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Et annet tips er å kjøpe en kopp som ikke er for myk, myke kopper kan glippe litt i vakuumet ved bevegelse eller ved sterke muskler i skjeden. Jeg bruker en av de hardeste koppene nå, i starten prøvde jeg en myk for det var ikke så skummelt, men da lakk jeg hele tiden... Anonymous poster hash: 41a42...166
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Tusen takk for tips, og skal snakke med fastlegen om at jeg blør mye. Det er jo første gang jeg kan si noe om konkret mengd. Jeg har ikke snurret på den. Skal se på youtube og prøve igjen! Tusen hjertelig, damer <3 Anonymous poster hash: e9931...e8b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Der har du jo en fordel med kopp, at du kan måle nøyaktig hvor mye du blør så du kan ta det opp med legen. Kanskje trenger du jerntilskudd når du blør så mye? Lykke til med øving! Anonymous poster hash: 70bbd...dd3
Optatium Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 Jeg brukte tre mensperioder på å få det til, men opplever ikke at det lekker eller blir fullt. Må også opp å tømme om morgenen den første natten, men ellers går det greit. For meg var trikset å ikke dytte den så langt inn som jeg trodde. Da lakk jeg og fikk ikke vakuum. Tar en finger rundt kanten og kjenner etter at den har åpnet seg helt. Bruker også en annen bretteteknikk enn den jeg først leste og prøvde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå