Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Jeg skal ha 15 stk på lasagne og pleier å bruke Toro sin. Men om noen har en god oppskrifte å dele tar jeg gjerne sjansen på hjemmelaget. Anonymous poster hash: 8bfaf...d53
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Hjemmelaget er så vannvittig mye bedre, og veldig lett å lage. Jeg tar bare finhakket hvitløk, løk, paprika, stangsellderi og gulrot i pdnnen, freser det mykt Steker kjøttdeig og baconterninger. Blander kjøtt og grønnsaker, har i hakkede tomater, litt tomatpuré og vann til passe tykkelse Har i grønnsaksbuljong og krydrer med salt, pepper og pizzakrydder (oregano, basilikum, merian) og litt sukker. Blir en kjempegod tomatsaus 😀 Anonymous poster hash: 76b1d...ce4
amandine Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Jeg slumper, men jeg googlet og ser at min likner på den fra trines matblogg, bortsett fra at jeg ikke har bacon i. Og så legger jeg pasta mellom alle lagene. Altså kjøttsaus/pasta/bechamel /pasta/kjøttsaus /pasta/bechamel /pasta etc etc. Hjemmelaget er sååååå mye bedre! Lykke til!
BellaSuz Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Lasagne for mafiaen,- trines matblogg. Spiste det i kveld, nydelig som alltid!
Hazel82 Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 Oppskrifta mi: http://hildesmatside.blogspot.no/2008/03/lasagne.html?m=1 Enkel og veldig god, serverer sammen med hvitløksbaugetter 👍🏻😋
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Oppskrifta mi: http://hildesmatside.blogspot.no/2008/03/lasagne.html?m=1 Enkel og veldig god, serverer sammen med hvitløksbaugetter 👍🏻😋 Margarin har ingenting i en ostesaus å gjøre. Og du mangler masse grønnsaker og krydder. Skal du lage selv, hi, bør du lage ordentlig! Anonymous poster hash: 835da...269
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Margarin har ingenting i en ostesaus å gjøre. Og du mangler masse grønnsaker og krydder. Skal du lage selv, hi, bør du lage ordentlig! Anonymous poster hash: 835da...269 Fælt så grinete du var da Hvem har bestemt at man ikke kan bruke margarin i ostesaus, vet du det går helt fint det. Og hvem har bestemt at det skal være masse grønnsaker i? Du? Anonymous poster hash: 108a4...352
Hazel82 Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 Margarin har ingenting i en ostesaus å gjøre. Og du mangler masse grønnsaker og krydder. Skal du lage selv, hi, bør du lage ordentlig! Anonymous poster hash: 835da...269 Hvor har du fra at en ikke kan bruke margarin i en ostesaus?? Alltid brukt Melange og det funker supert😉 Og grønnsaker?? Joda, noen vil ha det, andre vil ikke😉 Jeg foretrekker uten😉 Uansett ei kjempegod og enkel oppskrift, som har falt i smak hos alle som har smakt den 😉😋
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 Oppskrifta mi: http://hildesmatside.blogspot.no/2008/03/lasagne.html?m=1 Enkel og veldig god, serverer sammen med hvitløksbaugetter 👍🏻😋 Bruker ikke oppskrift, men ligner litt siden jeg bruker bechemelsaus. Men det er jo ingen grønnsaker i oppskriften. Er det feil? Jeg har både løk, tomat, selleri og gulrot i min..(evt alle grønnsaker jeg må få brukt opp) Anonymous poster hash: 433c1...8fc
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 Bruker ikke oppskrift, men ligner litt siden jeg bruker bechemelsaus. Men det er jo ingen grønnsaker i oppskriften. Er det feil? Jeg har både løk, tomat, selleri og gulrot i min..(evt alle grønnsaker jeg må få brukt opp) Anonymous poster hash: 433c1...8fc Original lasagne lages med en bolognaise lignende saus, med gulrot, løk og selleri. Anonymous poster hash: 458bf...495
Hazel82 Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 Bruker ikke oppskrift, men ligner litt siden jeg bruker bechemelsaus. Men det er jo ingen grønnsaker i oppskriften. Er det feil? Jeg har både løk, tomat, selleri og gulrot i min..(evt alle grønnsaker jeg må få brukt opp) Anonymous poster hash: 433c1...8fc Som jeg skrev lengre opp i teksten, så stemmer oppskrifta ja😉 Aldri brukt gulrot etc i. Smak og behag😉
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 Jeg har ingen oppskrift, men jeg tar det på slump. Lager kjøttsaus på vanlig måte, og da med REVNE grønnsaker, som vil gjøre det mer spiselig for de små. Eventuelt kan du bruke en mixer for å lage pure av grønnsakene.Jeg bruker som regel bare løk, hvitløk og gulrot. Og tomat på boks, eventuelt kjøttfulle bifftomater. Ostesausen lager jeg mens kjøttsausen godgjør seg. Lager hvit saus tilsetter muskatnøtt, revet gulost evt også annen ost. Du kan fint lage denne retten dagen før, men da må du ikke strø ost på toppen før rett før steking. Grunnen er at det da blir ett veldig tett ostelokk over lasagnen når osten smelter, som ikke er så god.. (Been there, done that) Anonymous poster hash: a8476...831
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #13 Skrevet 23. mars 2016 http://trinesmatblogg.no/2015/03/05/vegetarlasagne-med-spinat-og-feta/ Nam nam! Anonymous poster hash: b7de4...236
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #14 Skrevet 23. mars 2016 Som jeg skrev lengre opp i teksten, så stemmer oppskrifta ja😉 Aldri brukt gulrot etc i. Smak og behag😉 Gulrot gir sødme som balanserer den litt sure tomaten Anonymous poster hash: 76b1d...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå