Gå til innhold

Vaginal fødsel etter to ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg tidenes dårligste å søke på nett, så hører med dere. For fant kun info om vaginal fødsel etter ett ks.

Vi skal snart prøve for å få nr 3, noe vi gleder oss veldig til.

Men grunnet tverrleie måtte jeg ha ks på de to første.

Må jeg ha ks på neste eller er det mulig å føde vaginalt? Noen med erfaring på dette? Hadde satt stor pris på svar 😊

Anonymous poster hash: 4923e...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring dessverre, men det jeg har hørt er at det etter 2 ks blir automatisk ks pga sår i livmoren. Informasjon har jeg kun ifra diverse forum 🙈

Anonymous poster hash: f4363...324

Skrevet

Du må ha KS. Jeg kommer nettopp hjem fra mitt snitt nr. 2, og fikk streng beskjed av kirurgen om at jeg ikke vil få lov til å føde om det blir en baby nr 3.

Anonymous poster hash: f8f05...597

Skrevet

Det blir nok tredje ks ihverfall i mitt tilfellet. Jeg er tredjegangsgravid. Men jeg kjenner ei som fødte tredje gang naturlig,og det var i midten på 80tallet. Det var 6år mellom andre og tredje barn. Hun rakk visst ikke til sykehuset. Alt gikk bra.

Anonymous poster hash: 7af6e...a53

Skrevet

Nye retningslinjer på Ahus hvertfall, så nå er det lov å prøve vaginalt etter 2 ks om mor virkelig vil det.

Anonymous poster hash: 77b2e...e65

Skrevet

Jeg fødte vaginalt etter to keisersnitt Var på Ahus, følte meg veldig godt ivaretatt☺

Anonymous poster hash: fe85b...7b9

Skrevet

Det er nok ikke anbefalt, men det er mulig. Det blir i så fall med nøye overvåking gjennom fødselen. Så det blir jo litt ekstra monitorering osv, så det blir nok ikke en normal vaginal fødsel slik du kanskje ser for deg? Hvis jeg var deg ville jeg tatt keisersnitt. Var nylig en på KK Haukeland som ble anbefalt ks av overlegen =) I tillegg er det er risiko for at fødselen ender i akutt ks pga en del risikofaktorer...

Anonymous poster hash: 34444...0c4
Skrevet

Noen sykehus har åpnet for det nå, hvis mor ønsker det og alt ligger til rette for vaginal fødsel. Du får spørre på sykehuset og høre hva de sier. 

Anonymous poster hash: 57a5b...6b6
Skrevet

Takk for svar, bor i nord så regner med jeg må ta ks.

Skrevet

Takk for svar, bor i nord så regner med jeg må ta ks.

Jeg bor i Bodø og måtte ta ks nr tre...

Og det er forøvrig heller ikje å anbefale. Mye mye arrvev etter tidligere ks, så operasjonen var vanskelig og tok lang tid😟

Anonymous poster hash: 1d219...bdc

Skrevet (endret)

Blir nok KS neste gang og. Men har og hørt at de nå de senere årene kan og føde etter to KS, men kommer nok an på tidligere komplikasjoner osv.

Jeg hadde komplikasjon under sist fødsel etter å hatt KS første gangen. Endte i KS den gangen og.Fikk høre av fødselsdagen at jeg ikke kan føde flere ganger.

Endret av Fru vims
Skrevet

Jeg ønsket å føde vaginalt etter to hastekeisersnitt. Sykehuset (Ahus) sa først ja i uke 27, så nei noen uker seinere. Det var ingen endringer i verken min eller babyens helsetilstand i denne perioden. Jeg spurte legen som sa nei om årsaken til at hun vurderte det annerledes enn legen som sa ja, men det ville hun ikke svare på utover at det var hennes medisinske vurdering at vaginal fødsel var for risikabelt.

Skrevet

Takk for mange svar! Tror nok sykehuset her kommer til å si ks. Hadde ikke noe valg på de andre, prøvde å snu babyen men det gikk ikke. hadde babyen fortsatt vært i sete så hadde jeg fått føde vanlig bare på ett annet sykehus, men siden babyen la seg i tverr så hadde vi ikke noe valg! Ble tett fulgt opp og de planla dato for ks sånn i tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...