Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 I alle år har jeg hatt grei økonomi og når jeg var sammen med barnefaren. Plutselig er alt snudd på hodet. Må virkelig tenke når jeg handler mat osv. Skikkelig vanskelig. Er bedt med til syde. Spandert på. Og synes det er vanskelig. Bare enten taxi til flyet eller la bilen stå er jo råd dyrt. Og aktiviteter der for barna. Har egentlig ikke mer enn 4 max 5 000 å bruke. Helst mindre. Jeg vil frem til at det er ikke kjekt å være fattig i et rikt land som dette. Det folk bruker uten å tenke. 😔😔😔 Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Bare for å gi perspektiv: Du kan da ikke for alvor påstå du er fattig om du har 4-5000 å bruke på ferie!!!!!!! Anonymous poster hash: 53257...993
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Ehh jeg ble påspandert Londontur, og hadde kun 1000 kr jeg til nød kunne avse. Vil si at 4~5000 er masse 😱 Anonymous poster hash: c0bbe...b82
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Hahaha, stakker deg som har 4-5000 å bruke på ferie... Anonymous poster hash: 823cd...61f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Skjønner at det er trangt i forhold til hva du er vant med. Gjør det beste ut av det og tenk smart ang. aktiviteter og mat på ferien. Det går nok bra. Mange her inne har nok ikke 4000-5000 til overs å bruke på ferie og er nok vant til å gjøre overslag i butikken for å se om man har nok når man kommer til kassa så det er ikke sikkert du får så mye sympati her... Anonymous poster hash: 8de01...786
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 I alle år har jeg hatt grei økonomi og når jeg var sammen med barnefaren. Plutselig er alt snudd på hodet. Må virkelig tenke når jeg handler mat osv. Skikkelig vanskelig. Er bedt med til syde. Spandert på. Og synes det er vanskelig. Bare enten taxi til flyet eller la bilen stå er jo råd dyrt. Og aktiviteter der for barna. Har egentlig ikke mer enn 4 max 5 000 å bruke. Helst mindre. Jeg vil frem til at det er ikke kjekt å være fattig i et rikt land som dette. Det folk bruker uten å tenke. 😔😔😔 Anonymous poster hash: c2560...412 Aktiviteter i syden trenger ikke barna! Du kan komme langt med 4-5000kr i syden altså... Anonymous poster hash: c885b...d79
Gjest Antarctica Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Taxi til flyet, faktisk. Hva skjedde med å ta flybussen?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Skrev det gjerne litt feil. Bruker jeg 4-5000 må jeg bruke alle buffer pengene og kommer til å bli knall tøff når vi kommer hjem. Supper osv. Og gleden til turen er der ikke pga dette. Så skulle gjerne ikke reist. Høres gjerne sutrete ut, men.,.. Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 Men har du virkelig gått gjennom økonomien din? Her er jeg fattig selv, men har virkelig gått gjennom økonomien min. Bil har vi ikke, og masse billig mat. Og ser en god venninne jeg har, med like dårlig råd som meg, bruker så mye mer penger på tull, og mangler alltid penger til husleie osv. Hun har brus, juice, potetgull osv. hver dag. Kjøper maten barna vil ha, samme hvor dyrt det er. Anonymous poster hash: d6309...03d
Gjest Antarctica Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 Skrev det gjerne litt feil. Bruker jeg 4-5000 må jeg bruke alle buffer pengene og kommer til å bli knall tøff når vi kommer hjem. Supper osv. Og gleden til turen er der ikke pga dette. Så skulle gjerne ikke reist. Høres gjerne sutrete ut, men.,.. Anonymous poster hash: c2560...412 Men ikke bruk alle 4000 i Syden! Sett av eksakt så mange kroner som du kan bruke, og bruk kun det. Ikke spis på restauranter, kjøp mat på vanlige butikker og smør matpakke før dere går på stranda. Bland saft i stedet for å kjøpe brus osv. Se om du klarer å klemme det ned til 2500-3000 og nyt turen!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Lite sympati å hente her tydeligvis Alltid noen som har det verre, og da skal man visst ikke klage. Skjønner at det er en forandring i livet ditt, og at det føles tøft. Klem fra meg! Anonymous poster hash: 1d492...a1e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 Hvorfor takket du ja til å dra til syden når du ikke har råd? Dere kan jo ikke leve på supper resten av måneden og tømme en bufferkonto! Jeg skjønner godt hvordan det er å få livet snudd opp ned, og ha lite penger.. Man vil gjerne gjøre det andre gjøre, dra på ferie, bruke penger på alt man vil.. (Man vil jo gjerne kjøpe is og ting til barna når man er på ferie, selv om man vet at man ikke har råd, eller at de trenger det..! ) Det beste hadde vært å takket nei. Så får du heller dra når bufferkontoen er større, og økonomien hadde vært bedre.. Er det for sent å trekke seg? Anonymous poster hash: 6c5ce...267
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 I alle år har jeg hatt grei økonomi og når jeg var sammen med barnefaren. Plutselig er alt snudd på hodet. Må virkelig tenke når jeg handler mat osv. Skikkelig vanskelig. Er bedt med til syde. Spandert på. Og synes det er vanskelig. Bare enten taxi til flyet eller la bilen stå er jo råd dyrt. Og aktiviteter der for barna. Har egentlig ikke mer enn 4 max 5 000 å bruke. Helst mindre. Jeg vil frem til at det er ikke kjekt å være fattig i et rikt land som dette. Det folk bruker uten å tenke. 😔😔😔 Anonymous poster hash: c2560...412 Bor du i Oslo er det fastpris til Gardermoen. Er man 4 pers blir det for billigere enn å ta flytoget. Anonymous poster hash: dade2...3c7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 Ja, det er helt sikkert folk som har det være. Lite sympati å hente her tydeligvis Alltid noen som har det verre, og da skal man visst ikke klage. Skjønner at det er en forandring i livet ditt, og at det føles tøft. Klem fra meg! Anonymous poster hash: 1d492...a1e Takk for klem. Ja, omveltinger i økonomi går virkelig ut over livet vårt. Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #16 Skrevet 21. mars 2016 Bor du i Oslo er det fastpris til Gardermoen. Er man 4 pers blir det for billigere enn å ta flytoget. Anonymous poster hash: dade2...3c7 Bor i Bergen. Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #17 Skrevet 21. mars 2016 Hvorfor takket du ja til å dra til syden når du ikke har råd? Dere kan jo ikke leve på supper resten av måneden og tømme en bufferkonto! Jeg skjønner godt hvordan det er å få livet snudd opp ned, og ha lite penger.. Man vil gjerne gjøre det andre gjøre, dra på ferie, bruke penger på alt man vil.. (Man vil jo gjerne kjøpe is og ting til barna når man er på ferie, selv om man vet at man ikke har råd, eller at de trenger det..! ) Det beste hadde vært å takket nei. Så får du heller dra når bufferkontoen er større, og økonomien hadde vært bedre.. Er det for sent å trekke seg? Anonymous poster hash: 6c5ce...267 Som jeg skrev burde sikkert ikke, men mine foreldre har spandert tur til jul. Og søsken med barn skal så ikke lett å skulle si nei. Får prøve så godt jeg kan, men er litt skeptisk. Problemet er jo at å låne penger i slutten av månden gjør det ikke bedre for må jo betale tilbake. Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #18 Skrevet 21. mars 2016 Men ikke bruk alle 4000 i Syden! Sett av eksakt så mange kroner som du kan bruke, og bruk kun det. Ikke spis på restauranter, kjøp mat på vanlige butikker og smør matpakke før dere går på stranda. Bland saft i stedet for å kjøpe brus osv. Se om du klarer å klemme det ned til 2500-3000 og nyt turen! Takk for tips. Skal prøve å bruke en del av tipsene dine. Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #19 Skrevet 21. mars 2016 Men har du virkelig gått gjennom økonomien din? Her er jeg fattig selv, men har virkelig gått gjennom økonomien min. Bil har vi ikke, og masse billig mat. Og ser en god venninne jeg har, med like dårlig råd som meg, bruker så mye mer penger på tull, og mangler alltid penger til husleie osv. Hun har brus, juice, potetgull osv. hver dag. Kjøper maten barna vil ha, samme hvor dyrt det er. Anonymous poster hash: d6309...03d Gammel vane vond å vende. Sånn jeg har hatt det før kunne vi kjøpe mat f.eks uten å tenke på hva. Må understreke at vi har aldri vært rik. Sånn at dere tror vi har dyre vaner, men vanlig mat. Og nå må snu på krona for å kjøpe mat og klær er tøft. Prøver så godt jeg kan å tenke pris og tilbud. Anonymous poster hash: c2560...412
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #20 Skrevet 22. mars 2016 Bor du i Oslo er det fastpris til Gardermoen. Er man 4 pers blir det for billigere enn å ta flytoget. Anonymous poster hash: dade2...3c7 Hvorfor ta flytoget når det vanlige toget koster hak parten så mye? Anonymous poster hash: 358e8...e69
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #21 Skrevet 22. mars 2016 I alle år har jeg hatt grei økonomi og når jeg var sammen med barnefaren. Plutselig er alt snudd på hodet. Må virkelig tenke når jeg handler mat osv. Skikkelig vanskelig. Er bedt med til syde. Spandert på. Og synes det er vanskelig. Bare enten taxi til flyet eller la bilen stå er jo råd dyrt. Og aktiviteter der for barna. Har egentlig ikke mer enn 4 max 5 000 å bruke. Helst mindre. Jeg vil frem til at det er ikke kjekt å være fattig i et rikt land som dette. Det folk bruker uten å tenke. Anonymous poster hash: c2560...412 Syden er langt billigere enn Norge. Ta buss t/r flyplassen, og spis frokost, lunsj og kvelds du lager på hotellet. Da kan du med stramt budsjett klare deg på 3000 kr for en voksen og to barn på en uke. Anonymous poster hash: 482fe...d25
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #22 Skrevet 22. mars 2016 Bor du i Oslo er det fastpris til Gardermoen. Er man 4 pers blir det for billigere enn å ta flytoget. Anonymous poster hash: dade2...3c7 Nope. For barn går gratis på flytoget sammen med en betalende voksen. Anonymous poster hash: 482fe...d25
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #23 Skrevet 22. mars 2016 Nope. For barn går gratis på flytoget sammen med en betalende voksen. Anonymous poster hash: 482fe...d25 Siden hi bor i Bergen, er ikke flytog noe alternativ uansett. Sannsynligheten er stor for at gjerne flybussen også blir dyrere enn en av de shuttlebussparkeringene som er 5 min unna Flesland, sjekk ut det! Anonymous poster hash: d3e78...e25
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #24 Skrevet 22. mars 2016 Buhu. Stakkars deg som MÅ til syden og ikke kan strø rundt deg med penger der. Taxi til flyplassen? Hva med buss eller få noen til å kjøre deg? Pinlig. Anonymous poster hash: 7e08d...617
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #25 Skrevet 22. mars 2016 Buhu. Stakkars deg som MÅ til syden og ikke kan strø rundt deg med penger der. Taxi til flyplassen? Hva med buss eller få noen til å kjøre deg? Pinlig. Anonymous poster hash: 7e08d...617 Buss søndagsmorning grytidlig er ikke lett. Ellers kunne du spart deg. Du er vel en av disse som har god råd og ikke skjønner. Anonymous poster hash: c2560...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå