Gå til innhold

Hvordan opprettholder dere gnisten i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med 2 eller flere barn, hvordan opprettholder dere gnisten og romantikken og de varme følelsene i forholdet?

Vi var sammen i 5 år da vi fikk førstemann, det er tre år siden. Og jeg merker at vi sliter (vi har 2 barn). Følelsene bare dør ut og vi krangler mye. Jeg klarer ikke å nyte og finne på noen ting.

Vi har én ting vi gjør, og det er å se filmer i helgene. Det er OK. Noe vi begge liker. Men jeg er ikke forelsket eller noe, og vi holder nok mye sammen "på grunn av barna". Jeg vet at følelsene er der inne et sted, men jeg er så utrolig stresset... alt handler om barna 24/7, alt er stress. Hvis vi skal noe sted er det et h. Det blir aldri hyggelig. Og hvis vi finner på noe alene (får barnepass 1 gang i året), så er det hyggelig der og da. Dagen etter er det rett tilbake til den kalde hverdagen... det har ikke alltid vært sånn og ble MYE verre etter vi fikk andremann (som nå er 5 mnd)

Anonymous poster hash: c1307...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere mulighet til å være alene litt mer enn én kveld om året? Kan dere på noe vis ha barnevakt feks to døgn? En tur bort på hotell, med god mat, vin, nok søvn og litt romantikk kan hjelpe mye. Veldig mye.

Vi prøver å få gjort dette et par ganger i året. Har feks vært en helg i London, en annen i København. Jeg vet det høres banalt ut, men for oss gjør dette MYE.

VI kan endelig kose oss sammen som kjærester, ikke som slitne mamma og masete pappa. Ting som å kunne gå og rusle hånd i hånd i en handlegate uten å hele tiden ha et øye på barna, å kunne sitte å spise god mat og drikke vin i flere timer uten å tørke søl fra barna, å se et teaterstykke (som ikke er Karius og Baktus), å kunne legge oss litt småbrisne og ha sex uten å tenke på å bli overrasket...DETTE er det som holder gnisten der.

Selvsagt prøver vi å pleie forholdet i hverdagen også, men i mas om barnehage, jobb, middagslaging, klesvask og nattevåk så glemmer man ofte at man er kjærester også.

Ikke sikkert dette tipset passer deg, men det gjør underverker her.

Anonymous poster hash: 773fa...37e

Skrevet

Tja... Vi har tre tette. I perioder har det kun handlet om å holde ut og vente på at barna skal bli større. Og så vips! En dag er det bedre! Man må bare bestemme seg for å ikke gi opp undervegs og ha for høye forventninger.

Anonymous poster hash: a432c...6ee

Skrevet

Vi har vært så heldig å ha god tilgang på barnevakt, så vi har vanligvis en kveld i mnd eller annenhver mnd der vi går ut sammen. Vi har også vært på 3 turer utenlands på en langhelg hver. Men når minste var fem mnd var vi ikke mye hjemmefra begge to, han tok ikke flaske. Det er bare en fase, og blir bedre! Det er nok den mest slitsomme perioden akkurat nå. Men snart slutter babyen å spise på natta, sover mer stabilt, og dere kan få kveldene fri, og mer overskudd med bedre nattesøvn.

Jeg tror også det er godt for forholdet å komme seg litt ut hver for dere. Har dere hobbyer? Eller trene, gå på byen med venner, bare få noen nye impulser så dere har noe å snakke om!

Hva med å se en serie sammen om kveldene? Spille brettspill? Trene hjemme sammen? Prøv å bryte rutinen med at dere gjerne blir sittende med hver sin skjerm.

Hvis ikke familien er aktuelle som barnevakt ville jeg skaffet meg noen andre. En tenåring eller pensjonist i nabolaget som vil tjene en slant? Eller barnevaktbyrå? Bytte tjenesten med venner som har barn?

Anonymous poster hash: 06147...0f4

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvordan er arbeidsfordelingen og strukturen i hverdagen, da? For to voksne og to barn skulle jo klare å få et fint liv hvis de strukturerer seg slik at alle er fornøyd. Når du sier at dere krangler, hva krangler dere om?

Skrevet

Er utro fra tid til annen. Det å kunne bli oppdaget gir en spenning jeg ikke kan oppdrive ellers. For ikke å snakke om den gangen jeg ble ferska, trodde han skulle gjøre det slutt men vi har aldri hatt det bedre enn halvåret etterpå. Med unntak av to dystre uker umiddelbart.

Anonymous poster hash: 13ef3...cac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...