Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at jeg ikke får noe særlig svar her, men jeg prøver.

Mine foreldre og bror med sin familie bor bare et par meter unna hverandre. De feirer sammen, svigerinna mi drikker kaffe med mamma hver morgen før jobb, veldig ofte spiser de middag sammen, går tur sammen.. Så å si nesten 24-timer sammen.

Før reagerte jeg på det med sinne og irritasjon, men i den siste tiden er jeg lei meg og en smule misunnelig. 🙈 Når vi er der på besøk, så føler jeg at vi er for mye, om dere skjønner. Jeg vil ha det samme, men umulig når vi ikke bor på samme sted.

For tiden så er vi på utkikk etter bolig nærmere dem, så vi kan ha det samme.

Er jeg teit som føler meg sånn?

Anonymous poster hash: 7b297...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er naturlig å føle en viss misunnelse pga sånt. Holder du kontakt med dem på telefon og slikt da?

Anonymous poster hash: 6cb52...9e7

Skrevet

Nei, det er naturlig å føle en viss misunnelse pga sånt. Holder du kontakt med dem på telefon og slikt da?

Anonymous poster hash: 6cb52...9e7

Ja, både på tlf og vi besøker dem ofte også, selv om det er sjeldent de besøker oss.

Hi

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg har ikke søsken, så kan ikke helt sikkert vite hvordan jeg hadde reagert.

Men jeg tror, med ganske stor sikkerhet at jeg ville følt som deg.

Men du må huske på at uansett hvor du bor i verden tar du stor plass i hjertet til moren din, en plass ingen kan erstatte.

Anonymous poster hash: a001f...2a7

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva sier moren din om dette, da?

Skrevet

Jeg har ikke søsken, så kan ikke helt sikkert vite hvordan jeg hadde reagert.

Men jeg tror, med ganske stor sikkerhet at jeg ville følt som deg.

Men du må huske på at uansett hvor du bor i verden tar du stor plass i hjertet til moren din, en plass ingen kan erstatte.

Anonymous poster hash: a001f...2a7

Alle foreldre kjenner ikke slik for alle barna sine. Sier ikke at HI sin mor ikke gjør det, men det er ingen universell sannhet. 

Forstår deg HI, men hva får du gjort med det? 

Anonymous poster hash: d0021...2a3

Skrevet

Hvorfor har du lyst til å leve i symbiose med moren din?

Anonymous poster hash: 1451f...546

Skrevet

Jeg har så smått snakket med mamma om det, at jeg føler meg så ensom, selv om jeg har en mann som jeg elsker mer enn livet. Men allikevel føler jeg meg alene hjemme i huset mitt. Hun har sagt at det vil bli bedre, kanskje er det bare en periode jeg går gjennom nå. Men mest av alt skulle jeg ønske at hun sa at når jeg føler det slik jeg gjør nå så bør heg flytte nærmere.

Jeg vet ikke om det er noe bare JEG føler eller om det er virkelig sånn det er, at hun føler mer for min bror og hans sin familie enn meg.

Feks. Jeg sliter psykisk og går til behandling, og begynner å bli bedre men hun synes mer synd i min svigerinne som jobber alt for mye. Flere ganger har hun sagt "stakkars henne".

Hi

Skrevet

Jeg forstår veldig godt følelsen din - misunnelsen og ønske om å ha noe som de andre har.

Personlig ville jeg ALDRI i verden vært sammen med foreldrene mine så mye som du beskriver. Jeg ville følt meg kvalt hvis jeg skulle vært sammen med moren min hver dag. Allikevel tror jeg ganske sikkert jeg ville følt noe misunnelse dersom min svigerinne var sammen med mamma hele tiden.....

Selv om dere flytter nærmere er det ikke sikker du vil få det samme. Vær forberedt på det. Snakk med din mor om hva du savner og hva du ønsker. Kanskje du kan få oppfylt noe av dette selv om dere bor litt fra hverandre?

Anonymous poster hash: c793a...fcd

Skrevet

Min søster og hennes familie bor 100 meter unna mine foreldre, mens vi bor 1 time unna. De har masse kontakt, vi nesten ingenting. Så det er omtrent identisk med deg.

Jeg har aldri følt verken sinne eller tristhet for dette. Det var jo mitt valg å flytte. Og jeg er heller ikke interessert i å ha et så tett forhold til mine foreldre.

Anonymous poster hash: 1cca8...440

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...