Gå til innhold

P piller. Hoppe over mens. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

Startet på pillene igjen etter en periode uten. Har hatt så voldsomme blødninger og hormoner, så lurer på å hoppe over noen perioder for å få opp jernlageret og slippe alle hormonplager som føler denne uka.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopp i vei ;) når jeg gikk på ppiller hadde jeg mens en gang i året "for syns skyld" hater mensen. Etter graviditet fikk jeg satt inn hormonspiral og gleda meg nok en gang til mensfri. Mensen vant...men men, ellers er spiralen topp!

Skrevet

Det er vel ingen som har mensen hver måned når de går på p-piller?

Alle jeg kjenner går rett fra brett til brett uten opphold og uten mens.

Gjør man det for mange ganger etter hverandre begynner man gjerne spotte litt, da er det på tide å ha en mens.

Gynekologen sier det er greit å ta en blødning hver tredje til sjette måned for å unngå spotting

Anonymous poster hash: 9d3bf...43b

Gjest thricane
Skrevet

Hopp i vei ;) når jeg gikk på ppiller hadde jeg mens en gang i året "for syns skyld" hater mensen. Etter graviditet fikk jeg satt inn hormonspiral og gleda meg nok en gang til mensfri. Mensen vant...men men, ellers er spiralen topp!

Fikk du småblødninger når du hoppet over? Takk for svar.
Skrevet

Jeg har i snart 20 år gått kontinuerlig på p-piller, har hatt et par blødninger i året bare. Det er jo ikke anbefalt med tanke på bivirkninger, jeg gjør det for å kontrollere endometriose. Fordelene må veies opp mot ulempene. Etter lang tid på pilla, kan jeg få kraftige blødninger, som ikke lar seg "stoppe" av pilla. De kommer uansett. Det er stort sett den eneste merkbare konsekvensen jeg har.

Gjest thricane
Skrevet

Det er vel ingen som har mensen hver måned når de går på p-piller?

Alle jeg kjenner går rett fra brett til brett uten opphold og uten mens.

Gjør man det for mange ganger etter hverandre begynner man gjerne spotte litt, da er det på tide å ha en mens.

Gynekologen sier det er greit å ta en blødning hver tredje til sjette måned for å unngå spotting

Anonymous poster hash: 9d3bf...43b

Det var oppklarende. Takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...