Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Vondt i halsen, feber, vondt i hele kroppen og dundrende hodepine.. Hvordan vet jeg om dette er inflensa eller bare noe annet? Heldigvis ikke forkjølet også! Anonymous poster hash: edc36...1c0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Tommelfingerregelen er vel at: Forkjølelse -Kommer litt snikende, kjenner gjerne i en da eller to at nå blir jeg syk før feberen kommer -Feber i 2-4 dager Influensa -Kommer som kastet på. Den ene timen er du frisk, neste time "dausjuk" -Feber i opptil 7-8 dager, føler deg dårlig i opptil 2-3 uker Men en kraftig forkjølelse og en mild influensa kan være ganske likt, da er det bare en blodprøve hos lege som gir sikkert svar Anonymous poster hash: 5b680...6e5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Tommelfingerregelen er vel at: Forkjølelse -Kommer litt snikende, kjenner gjerne i en da eller to at nå blir jeg syk før feberen kommer -Feber i 2-4 dager Influensa -Kommer som kastet på. Den ene timen er du frisk, neste time "dausjuk" -Feber i opptil 7-8 dager, føler deg dårlig i opptil 2-3 uker Men en kraftig forkjølelse og en mild influensa kan være ganske likt, da er det bare en blodprøve hos lege som gir sikkert svar Anonymous poster hash: 5b680...6e5 Hmm.. Jeg våknet med dette i dagtidlig. Kjente feberen var på vei når jeg la meg igår. Problemet er at jeg tenker jeg kan gå på jobb dersom det ikke er influensa, men hvis det er det, bør jeg ikke gå. Jobber med syke eldre, så ikke ideelt å dra inn influensa dit.. Anonymous poster hash: edc36...1c0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har ikke lurt på om jeg klarer å gå på jobb ved influensa. Når det å sette seg ned på et kaldt toalettsete gjør så vondt i huden at man gruer seg, da har man influensa. Anonymous poster hash: a2f12...2da
HvittHus Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Om det er influensa eller en forkjølelse/virusinfeksjon, kan kun en blodprøve svare på, men siden du trolig er smittefarlig og jobber med eldre syke mennesker, synes jeg du bør holde deg hjemme. Selv om det ikke er influensa kan en slik runde med feber og mye smerter allikevel være svært uheldig for de gamle. God bedring.
Plutselig_gravid Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Tommelfingerregelen er vel at: Forkjølelse -Kommer litt snikende, kjenner gjerne i en da eller to at nå blir jeg syk før feberen kommer -Feber i 2-4 dager Influensa -Kommer som kastet på. Den ene timen er du frisk, neste time "dausjuk" -Feber i opptil 7-8 dager, føler deg dårlig i opptil 2-3 uker Men en kraftig forkjølelse og en mild influensa kan være ganske likt, da er det bare en blodprøve hos lege som gir sikkert svar Anonymous poster hash: 5b680...6e5 Hmm.. Jeg våknet med dette i dagtidlig. Kjente feberen var på vei når jeg la meg igår. Problemet er at jeg tenker jeg kan gå på jobb dersom det ikke er influensa, men hvis det er det, bør jeg ikke gå. Jobber med syke eldre, så ikke ideelt å dra inn influensa dit.. Anonymous poster hash: edc36...1c0 Håper virkelig du holder deg hjemme, så ikke du tar livet av noen. Mange med influensa blir såpass syke at jobb er fysisk umulig, mens hos andre føles det som en forkjølelse. Med feber og forkjølelse er du uansett smittsom. Eldre kan lett pådra seg potensielt dødelig lungebetennelse av noe som du blir frisk av i løpet av et par dager. Men dette vet du jo. Hold deg hjemme til du er frisk! Jeg tolerer det meste, men jeg skal love deg at jeg ble rasende da den hostende og snufsende sykepleieren, som tydelig også hadde feber - kom inn på rommet til min alvorlig lungesyke far.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Vondt i halsen, feber, vondt i hele kroppen og dundrende hodepine.. Hvordan vet jeg om dette er inflensa eller bare noe annet? Heldigvis ikke forkjølet også!Anonymous poster hash: edc36...1c0 Hvis snørret er blankt kan det være influensa.Gult grønt snørr er forkjølelse. Anonymous poster hash: 64788...777
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Spiller vel ingen rolle hva det er: Du er syk, hold deg hjemme! Anonymous poster hash: afb2e...000
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 Hvis snørret er blankt kan det være influensa. Gult grønt snørr er forkjølelse. Anonymous poster hash: 64788...777 Men jeg har ingen snørr! Ikke det minste forkjølet, kun feber og hodepine. Og ja, siden den steg til 39 igjen nå i ettermiddag, så blir jeg hjemme:/ Anonymous poster hash: edc36...1c0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 Men jeg har ingen snørr! Ikke det minste forkjølet, kun feber og hodepine. Og ja, siden den steg til 39 igjen nå i ettermiddag, så blir jeg hjemme:/ Anonymous poster hash: edc36...1c0 Og verking i hele kroppen.. Anonymous poster hash: edc36...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå