Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Hei Vi skal reise til Brasil i sommer med en gutt på 1.5 år. Det blir første utenlandstur med han så vi er veldig spente. Er det noen som har vært der og evt har noen tips til selve reisen, opphold o.l? Tenker da på blant annet om det er anbefalt å ta med seg mange bleier, middagsglass, grøtpulver m.m fra Norge eller om dere har opplevd at de har gode alternativer der? Hun på vaksinasjonskontoret anbefalte å ta med barnemat fra Norge, men ser for meg at de må ha ferdigmat der og som norske barn kan spise uten å tenke på magen? Vi skal bo både på hotell og privat. Hun sa også at småbarn ikke kan ha myggspray på kroppen, kun på klær. Hvordan har dere gjort det da når ikke hele kroppen dekkes av klær? Har ellers tenkt på pass, kopi av pass, vaksiner, solkrem, myggnetting til vogn/seng, solbriller, solhatt og lette klær til stranda og andre steder. Paracet, febermål, renseveske og plaster i reiseapoteket hans. Er det noe vesentlig jeg ikke har tenkt på i forhold til reise med små barn til varme strøk? Håper noen har tips/kunnskap om småbarn i Brasil Tusen takk for eventuelle svar! Anonymous poster hash: 4e926...a24
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Jeg har bodd der i noen år. Hvor i Brasil skal du? Anonymous poster hash: 51395...09d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Oi,så spennende ! Vi skal til Rio, Salvador og en mindre by. Anonymous poster hash: 4e926...a24
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 STAKKARS unge Anonymous poster hash: 3b84d...7a6
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Jeg hadde aldri tatt med meg barnet mitt til Rio. Jeg var der i 2006. Utrolig fin by, absolutt. Spennende å ha opplevd det. Men vi hadde med oss en brasiliansk mann som skulle guide oss og "passe på" oss. (Var i forbindelse med jobben til pappa) Dét var så mye han fortalte oss som man ikke hadde tenkt på som turist. Måten han lukket vinduene på bilen og låste dørene om vi sto å ventet på grønt lys. Følelsen vi fikk da vi satt på stranda og "boduguarden " til hotellet kom bort for å fortelle oss at han skulle ha en liten pause, så vi fikk ikke sitte alene på stranden mens noen badet. Vi måtte være samlet. Jeg fikk også forbud mot å gi tiggere (barn) penger, da barna tapet sett har med seg flere som da raner det når du tar opp lommeboken. Vi ble bedt tilbake til Rio, og de ville veldig gjerne at vi skulle ha med oss barna. Det kommer ALDRI til å skje. Anonymous poster hash: 9e38a...ee6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå