Gå til innhold

Er nylig utdannet sykepleier, men jeg trives ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ferdig utdannet sykepleier i juni i fjor (snart 1 år siden) og gikk rett ut i 100% fast jobb. Jeg jobber på ei avdeling med supert arbeidsmiljø og trives veldig godt sammen med kollegaene mine. Problemet er at jeg hater turnus, misliker arbeidsoppgavene og hater stresset. Det er også ekstra krevende rundt høytider når det er sykdom og blir en del frafall. Jeg er sliten allerede, og det lover virkelig ikke godt. 

Problemet er at jeg aner ikke hva annet jeg kan søke på, hvilke jobber jeg kan skaffe meg med arbeidstid fra 8-4, fri i høytider og helger. 

Jeg visste at jeg utdannet meg til turnus og trodde dette skulle bli veldig godt. Innser nå at jeg hater det. Det er bare stress, og jeg er sliten. 

Føler det blir dumt av meg å slutte i jobben, for jeg har fått ei veldig spennende stilling som er veldig, veldig attraktiv. Jeg har veldig varierende arbeidsoppgaver og har lært mye. Slutter jeg i denne stillingen kan det skape ett problem.

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 2d44d...b04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta videre utdanning PPU eller helseinformatikk feks

Anonymous poster hash: 47162...6f7

Skrevet

Hva med å holde ut der du er i ett år eller to til, og få såpass mye erfaring at du blir aktuell for jobber på poliklinikk? 

Anonymous poster hash: b7bb9...0be
Skrevet

Finn deg noe annet før du møter veggen . Jeg smalt inn i den etter 8 år i yrket , kom meg opp igjen , og etter 2 år igjen smalt jeg Inn igjen i veggen . Videreutdanner meg nå, for klarer dessverre ikke mer av yrket , stresset eller turnus . Går lærer i yrkesfag

Anonymous poster hash: 5f53f...24c

Skrevet

Tror trikset er å bare kaste alt som heter døgnrytme! Jobber tredelt turnus og jeg sover så mye jeg kan! Leverer unger og legger meg på sofaen etterpå fram til aftenvakt. Sover så mye som mulig mellom nattevakter!

Det går selvfølgelig ut over familien og jeg er ofte ikke med på tur i helgene.. Men alternativet er å tryne skikkelig..

Jeg blir helt utmattet av 4 dagvakter på rad.. Grusomt!😆

Anonymous poster hash: b3993...57e

Skrevet

Du kan videreutdanne deg til helsesøster eller ta PPU og undervise på yrkesfag.

Skrevet

Helsesøstre og kommunejordmødre har vanlig arbeidstid og helt andre oppgaver enn sykehus/sykehjem. Kunne det være noe?

Psykiatriske sykepleiere jobber i ulike former for coaching og miljøarbeid i mange ulike institusjoner.

Anonymous poster hash: f4d5f...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...