Gå til innhold

Hvor mye penger har vi nordmenn egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke spesielt god råd, helt vanlig. I går begynte jeg plutselig å grovregne hvor mye penger jeg bar på kroppen akkurat den dagen, og ble faktisk litt uvel. Hadde på meg klær og tilbehør til sikkert 45000,-.. Gifteringen er 20 000,- av det, men likevel..! Det er jo galskap, og jeg ble som sagt uvel og litt sjokkert over meg selv. Føler vi er veldig ordinære her vi bor, tenker på folk som garantert går rundt med sikkert det dobbelte, minst..!

Anonymous poster hash: 80d96...1fa

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Tror du har rett. Vi har store verdier, og de er kommet til oss via et kapitalistisk system der andres arbeid gir oss økonomisk overskudd.

Veldig få av oss som har prøvd et liv der det meste av det vi bruker daglig er laget av oss selv.

Skrevet

Du har ikke spesielt god råd, men bærer materiale av en verdi på 45 000 kroner? Det er jo absurd.

Akkurat nå har jeg på meg ting til en verdi av 1500kr. Jeg er på jobb, så halvparten av verdien er arbeidskoa mine. Jeg har ikke spesielt god råd...

Anonymous poster hash: 0db08...741

Skrevet

Du har ikke spesielt god råd, men bærer materiale av en verdi på 45 000 kroner? Det er jo absurd.

Akkurat nå har jeg på meg ting til en verdi av 1500kr. Jeg er på jobb, så halvparten av verdien er arbeidskoa mine. Jeg har ikke spesielt god råd...

Nei, vi har faktisk helt middels økonomi. Jeg shopper ikke mye, men det jeg kjøper er gjerne dyrt og av god kvalitet. Men hadde likevel aldri trodd at jeg bærer så mye verdier i klær og tilbehør på en helt vanlig dag!! Det er galskap. Hi

Skrevet

Du hadde på deg klær til 25.000😱? Vel det er laangt over hva jeg har av klær. Innerst til ytterst hadde jeg på meg utstyr til ca 1600..

DU er tydeligvis bortskjemt hvertfall.. Vi har ikke så mye penger..

Anonymous poster hash: 6e79a...b55

Skrevet

Nei, vi har faktisk helt middels økonomi. Jeg shopper ikke mye, men det jeg kjøper er gjerne dyrt og av god kvalitet. Men hadde likevel aldri trodd at jeg bærer så mye verdier i klær og tilbehør på en helt vanlig dag!! Det er galskap. Hi

Du har et vanvittig dyrt anntrekk på deg, 25000 for tøy er utrolig mye. Hva er det du har på deg?

Anonymous poster hash: 4fbcc...716

Skrevet

"Vi nordmenn" har langt mindre penger enn deg i hvert fall. Ditt hverdagsantrekk er dyrere enn det jeg hadde på meg da jeg gifta meg. Og jeg kjøpte kjole og sko NYTT.

Anonymous poster hash: 30f6b...0f5

Skrevet

Eller regnet du med pengene du hadde på konto også? Kort i lomma liksom?

På meg nå har jeg litt i underkant av 10 000,- på meg. Giftering og forlovelsesring er rundt 7 500.

Anonymous poster hash: 29657...d21

Skrevet

Du har et vanvittig dyrt anntrekk på deg, 25000 for tøy er utrolig mye. Hva er det du har på deg?

Akkurat i går hadde jeg på meg :

Bukse 2000,-

En vanlig genser fra bikbok 300,-

Sko 500,-

Skjerf 2500,-

Solbriller 2200,-

Jakke 10 000,-

Veske 3000,-

Armbånd ca 1000,-

Giftering 20 000,-

Lommebok ca 2500,-

Klokke 2200,-

+ undertøy

Jakken og gifteringen drar jo opp mest såklart.

Skrevet

Hi, det antrekket ditt til 25.000.... det er det jeg lever av i fem måneder, alt utenom husleie og strøm.

Så jeg er nok ikke en del av "vi nordmenn"...

Du er nok ikke så "ordinær" som du vil ha det til...

Anonymous poster hash: 7ce6c...5e3
Gjest Antarctica
Skrevet

Solbrillene var nok også en del over mine til 79,50...

Skrevet

Men dette er hverdagsklær jeg bruker mye. Tenker alle bunadene rundt omkring, de er jo sinnsykt dyre og brukes 1-3 ganger i året bare!! Det er jo sykt!

Skrevet

Bukse 2000,-

Sko 500,-

Skjerf 2500,-

Solbriller 2200,-

Jakke 10 000,-

Veske 3000,-

Armbånd ca 1000,-

Giftering 20 000,-

Lommebok ca 2500,-

Klokke 2200,-

+ undertøy

Når jeg ser på prisene her, så er det jo ingen tvil om at du har god råd. Koster lommeboken 2500?? Og et skjerf til 2500 kjøper ikke folk som ikke har god råd

Skrevet

Kan du ramse opp hva de ulike plaggene dine koster, ble nysgjerrig.

Jeg tjener ganske godt, men bruker helt allminnelige klær.

Anonymous poster hash: a7163...ee4

Skrevet

Du har nok et poeng, selv om jeg vil tro at du ligger over normalen. Vi tjener ca 1,1 millioner til sammen, relativt gjennomsnittlig.

Morsom øvelse, gjorde det selv nå, og her kostet ring ca 2500 og klær og tøfler ca 3500. Billig ring her, da, hadde ikke mye penger da vi kjøpe dem, men klesvanene mine har helt klart endret seg i takt med økt inntekt. Jeg ligger ikke på ditt nivå,men dyrt nok synes jeg.

Anonymous poster hash: a491d...378

Skrevet

Du har nok en annen definisjon av "ikke spesielt god råd" enn hva mange andre har.

Jeg har ikke dårlig råd, men ingen penger i verden ville fått meg til å brukt 2500 på et skjerf.

Når det er sagt har vi nok mye mer materielle goder enn hva vi har godt av.

Anonymous poster hash: adde2...471

Skrevet

Kan du ramse opp hva de ulike plaggene dine koster, ble nysgjerrig.

Jeg tjener ganske godt, men bruker helt allminnelige klær.

Anonymous poster hash: a7163...ee4

Gjorde det lenger opp i tråden :) jeg har ikke en gigantisk garderobe altså. Få plagg, men gjennomført stil slik at alt kan kombineres. Har ikke massevis av skjerf, vesker og solbriller, men noen få av god kvalitet og som er tidløst og dermed kan brukes i flere år... Hi

Skrevet

Du er nok ikke så gjennomsnittlig som du tror, HI. Enten er du litt enkel som tror at alle har råd til sånt, ellers så har du kanskje levd et litt beskyttet liv på beste vestkant. Dette er ikke vanlig!

Til sammenligning har jeg nå på meg klær for kanskje 500 kr. Er riktignok hjemme, og har hverken sko, jakke, solbriller eller ring på meg for øyeblikket, men likevel...

Anonymous poster hash: 35c40...3e8

Skrevet

1000 kr ca inkl kjede.

Anonymous poster hash: 00837...4f0

Skrevet

Du er nok ikke så gjennomsnittlig som du tror, HI. Enten er du litt enkel som tror at alle har råd til sånt, ellers så har du kanskje levd et litt beskyttet liv på beste vestkant. Dette er ikke vanlig!

Til sammenligning har jeg nå på meg klær for kanskje 500 kr. Er riktignok hjemme, og har hverken sko, jakke, solbriller eller ring på meg for øyeblikket, men likevel...

Anonymous poster hash: 35c40...3e8

Her vi bor har de fleste mye finere og dyrere ting enn meg for å si det slik.

Her og nå har jeg på meg klær til 1000,- da ;) joggebukse, genser og sokker. Men gifteringen og armbåndet er fremdeles på i tillegg da. Så kjøper ikke joggebukse til 3000,- liksom ;) hi

Skrevet

Men nordmenn har generelt kvalmt mye matrielle ting, ikke bare jeg.. Jeg har feks ikke noen bunad, kjører ikke en fancy ny bil ol noe mange gjør. Hi

Skrevet

Har på meg klær til ca 400 nå...

Verdien på klærne du ramser opp er langt over hva flesteparten bruker på klær, så du bør nok justere deg litt om du tror det er vanlig...

Skrevet (endret)

Jeg har på meg klær til en femhundrelapp akkurat nå.Klær for 25000kr hadde jeg ikke på meg da jeg giftet meg engang.Det høres helt vilt ut!

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet

Enten så er dette en tulletråd, eller så er du utrolig naiv HI!!!

Anonymous poster hash: 59849...ba0

Skrevet

Bukse 2000,-

Sko 500,-

Skjerf 2500,-

Solbriller 2200,-

Jakke 10 000,-

Veske 3000,-

Armbånd ca 1000,-

Giftering 20 000,-

Lommebok ca 2500,-

Klokke 2200,-

+ undertøy

Haha, åja, så dette er en tråd for å skryte av kor god råd du har? :P 

Vi har helt middels økonomi, har det veldig trygt og godt og sparer hver mnd og slipper å regne på hvor mye ting koster på matbutikken, men jeg hadde aldri funnet på å bruke den slags penger på klær. Og ikke kom her og si at det handler om kvaliteten,haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...