Gå til innhold

Besvimelse ved febersykdom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har mannen min reist til legevakten med treåringen. Treåringen har vært syk i går og i dag, med feber og forkjølelse. To ganger tidligere i dag har han hatt mistenkelige fall, der vi ikke har helt sett hva som skjedde, men har lurt på om han rett og slett bare mistet bevistheten. Men det har gått så fort, han begynte å grine med en gang han nådde gulvet, og vi kom frem til att han sikkert bare var trøtt og fomlete. Så, like før leggetid låg han på sofaen og pappaen løftet han opp for å ta på pysjamas. Da mistet han plutselig bevistheten igjen i armene på faren. Bare et lite sekund så våknet han igjen. Gutten var trøtt, men ikke så trøtt at han ville sovnet idet faren drev å løftet på han.. 

Han har spist lite i dag, og vi har også hatt vansker med å få i han veldig mye væske. Men han hadde drukket en desiliter med saft og spist to marie-kjeks hvertfall ikke så lenge før det skjedde, så blodsukkeret burde ikke være heeeelt på bånn??

Noen som har opplevd dette før? Han hadde 39,8 i feber og hadde akkurat fått en paracet. Fikk melding om at feberen er på vei nedover igjen no så han har nå god effekt av paraceten i alle fall...

Jeg synes så synd på han som er så dautrøtt og så drar vi han med på legevakten akkurat når han skal legge seg, men vi turde ikke la være når han muligens har svimt av 3 ganger i dag.... 

Var det riktig å dra på legevakten?

Noen som har opplevd dette? 

Anonymous poster hash: 43a60...355
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøker å dytte på denne en gang, siden jeg sitter nå her å ikke tenker på noe annet :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har opplevd at sønnen besvimte/forsvant når feberen gikk fort ned. Klappa han i fjeset og han kviknet til...

Det var absolutt riktig av dere og ringe, håper dere får god hjelp! God bedring!

Skrevet

Har opplevd at sønnen besvimte/forsvant når feberen gikk fort ned. Klappa han i fjeset og han kviknet til...

Det var absolutt riktig av dere og ringe, håper dere får god hjelp! God bedring!

Takk for svar! Ja, jeg tenker jo også at det var rett å reise på legevakten, men jeg synes så synd i han... det er jo kø der nede, så den stakkars dautrøtte ungen klarer jo ikke så sove nede i en stol på et venterom med flere andre barn osv.. Bor i en storby, så det er egen legevakt for barn, med leker og sånt. Fikk melding om at humøret var sånn noelunde greit da..... 

:) Håper også at vi får god hjelp, men vil jo egentlig ikke at han skal bli innlagt... Vil ha han hjem til meg. Men jeg må være hjemme med baby :(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg tenker jo også at det var rett å reise på legevakten, men jeg synes så synd i han... det er jo kø der nede, så den stakkars dautrøtte ungen klarer jo ikke så sove nede i en stol på et venterom med flere andre barn osv.. Bor i en storby, så det er egen legevakt for barn, med leker og sånt. Fikk melding om at humøret var sånn noelunde greit da.....

:) Håper også at vi får god hjelp, men vil jo egentlig ikke at han skal bli innlagt... Vil ha han hjem til meg. Men jeg må være hjemme med baby :(

Har han fått hjelp nå? Skjønner du vil ha han hjemme hos deg, men han får heller sove når han et ferdig :-)

Skrevet

Har han fått hjelp nå? Skjønner du vil ha han hjemme hos deg, men han får heller sove når han et ferdig :-)

ja, de tok blodprøve og div andre undersøkelser på e skrikende treåring og fant ikke noe galt, så de sendte dem hjem.

han viste stolt frem plasteret der han hadde fått stikk og så fikk han litt bolle og en sjokomelk før han sovnet ca 20:30 i gårkveld :)

sover fortsatt, så blir jo ikke så verst dette ;) 

hilsen hønemor!

Skrevet

Godt de ikke fant noe og at han var frisk :)

Jeg "besvimte " / sovnet bare plutselig når jeg var 2-3 år. Hadde en lunge som bare punkterte :/

Anonymous poster hash: aa075...5d4

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, de tok blodprøve og div andre undersøkelser på e skrikende treåring og fant ikke noe galt, så de sendte dem hjem.

han viste stolt frem plasteret der han hadde fått stikk og så fikk han litt bolle og en sjokomelk før han sovnet ca 20:30 i gårkveld :)

sover fortsatt, så blir jo ikke så verst dette ;)

hilsen hønemor!

Det var jo ikke så ille :-) Håper han er bedre idag da!

Skrevet

Jeg vet det ikke kan sammenlignes mest sannsynlig, og det er ikke nødvendigvis tilfelle hos barnet ditt i det hele tatt, men jeg besvimer lett, det har skjedd i forbindelse med sykdom også og feber, men legene vet ikke om det er en sammemheng mellom det og blodtrykksfall. Jeg besvimer lett ved blodtrykksfall og det er helt normalt. Er borte en kort stund. Ofte er det kun jeg som registrerer det, med mindre jeg står oppreist og faller i gulvet. Er litt shaky og uggen etterpå, men det går alltid bra. Har slått hodet et par ganger, så prøver å være obs signalene og finne meg et sikkert sted. Som sagt trenger ikke dette være tilfelle for sønnen din, men kort ufotklarlig besvimelse er hvert fall ufarlig :) God bedring til han :)

Skrevet

Jeg vet det ikke kan sammenlignes mest sannsynlig, og det er ikke nødvendigvis tilfelle hos barnet ditt i det hele tatt, men jeg besvimer lett, det har skjedd i forbindelse med sykdom også og feber, men legene vet ikke om det er en sammemheng mellom det og blodtrykksfall. Jeg besvimer lett ved blodtrykksfall og det er helt normalt. Er borte en kort stund. Ofte er det kun jeg som registrerer det, med mindre jeg står oppreist og faller i gulvet. Er litt shaky og uggen etterpå, men det går alltid bra. Har slått hodet et par ganger, så prøver å være obs signalene og finne meg et sikkert sted. Som sagt trenger ikke dette være tilfelle for sønnen din, men kort ufotklarlig besvimelse er hvert fall ufarlig :) God bedring til han :)

Takk for svar :) Jeg har også lavt blodtrykk og er ofte svimmel og får gjerne blodtrykksfall og besvimer også innimellom, så det er mulig han har arvet det fra meg da. Legene fikk ikke muligheten til å ta blodtrykket på han i går fordi han ikke satt stille nok, men vi skulle komme tilbake hvis det skjedde igjen.

Han virker grei i dag, men får fortsatt ikke i han noe særlig mat bare en liten kjeks her og der..... Han har heldigvis drukket bra :)

Takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...