Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Bruker dere kjøkkenmaskin, eller baker dere for hånd ? Jeg har en maskin slik at jeg får laget en deig til 2 brød. Men lurer på, er det enklere å lage for hånd ( større deig ) og sjeldnere, eller burde jeg skaffe en større maskin for å lage flere brød på en gang. Eller bare la det være som nå ? Anonymous poster hash: 02335...329
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Det er vel helt opp til deg? Gjør det du synes er best. Jeg kan nok ikke komme med min mening, for jeg har brødbakemaskin. Ikke veldig produktivt (liten form og tar lang tid), men når man baker glutenfritt blir resultatet veldig bra med den maskinen =) Anonymous poster hash: 728da...cb9
Gjest Kira Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Jeg baker alltid for hånd. Mest fordi jeg er for lat til å bære den tunge maskinen ut fra skapet
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 Jeg lager eltefritt, det er så enkelt! Men man får bare laget ett i gangen. Foreslår at du prøver å lage en porsjon til flere brød for hånd en gang og ser hva du synes er best.
Superdolly Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Jeg bruker alltid kjøkkenmaskinen. Mest fordi jeg er altfor lat til å elte brøddeig skikkelig for hånd.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Jo større deig, dess vanskeligere er det å elte for hånd. Er min erfaring Jeg har en maskin jeg lager deig til 3 store brød i. Når jeg har eltet ferdig 1 deig, hvelver jeg den over i en stor bakebolle og setter til heving. Elter så en ny deig og setter til heving i maskinen. Slik får jeg bakt 6 brød i slengen når jeg først har maskinen fremme og har skitnet den til... Du kan jo også gjøre det slik med 2 og 2 brød, så får du i hvertfall 4 i slengen? Anonymous poster hash: 7e3fa...d36
Liljekonvall<3 Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Eltefritt brød, så ingen kjøkkenmaskin her😊 Kun en tresleiv og tre brød i slengen😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå