Gå til innhold

Skal gifte meg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er så usikker på om jeg vil bytte etternavn.

Han har ett vanlig "sen" navn

Jeg har ett mer spesielt navn.

Men på en måte vil jeg at vi alle skal ha samme navn. Han vil ikke bytte.

 

 

Anonymous poster hash: fd672...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville ikke jeg byttet.... Her hadde ingen av oss sen-navn, men jeg satte krav til at om jeg tok hans som etternavn, så skulle han ta mitt som mellom navn. Etter en lengre betenkningstid, så sa han ja til det. I dag har hele familien vår samme mellom og etternavn, og alle bruker begge navnene :-)

 

Anonymous poster hash: 55ec1...6c2

Skrevet

Jeg byttet ikke etternavn. Dels pga at jeg ikke følte for å gi opp mitt eget, dels pga at jeg ikke er noens eiendom. Begge har sjeldne navn

 

Anonymous poster hash: 68c41...80b

Skrevet

Vi tok hverandres. Var en selvfølge fra dag en.

En familie skal ha felles navn syntes vi begge.

 

Rekkefølgen ble avgjort av hva som klang best. Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn.

Han bruker konsekvent begge, jeg er litt mer lempferdig merker jeg, og bruker stort sett hans.

 

I mine øyne må begge gi og ta når det gjelder navn.

 

Anonymous poster hash: 79ac9...99a

Skrevet

Jeg angrer på at jeg byttet mitt.

Ikke gjør det.

 

Sett krav til han evt

 

Anonymous poster hash: 3a63d...be4

Skrevet

Jeg tok ikke hans navn, han har sen navn, og i byen vi bodde var det ikke så godt rykte på navnet heller. Mitt navn er sjelden. Barna har begge navnene. Han jeg er sammen med nå, kan jeg ikke ta navnet til. Og han har så spesielt etternavn, så han vil ikke ta mitt. Men vi skal heller ikke ha barn sammen, så da spiller det ingen rolle.



Anonymous poster hash: 4a62e...a95
Skrevet

Men er så usikker på om jeg vil bytte etternavn.

Han har ett vanlig "sen" navn

Jeg har ett mer spesielt navn.

Men på en måte vil jeg at vi alle skal ha samme navn. Han vil ikke bytte.

 

 

Anonymous poster hash: fd672...f27

Å? Er det deg? Oppe allerede?😉

 

 

Anonymous poster hash: e5c16...4e9

Skrevet

 

Men er så usikker på om jeg vil bytte etternavn.

Han har ett vanlig "sen" navn

Jeg har ett mer spesielt navn.

Men på en måte vil jeg at vi alle skal ha samme navn. Han vil ikke bytte.

 

 

Anonymous poster hash: fd672...f27

Å? Er det deg? Oppe allerede?😉

 

 

Anonymous poster hash: e5c16...4e9

Ehh? Jeg har vært oppe siden kl 7 jeg

 

Anonymous poster hash: fd672...f27

Skrevet

Vi er forlovet og vi har tenkt å beholde våre egne navn. Han har -sen-navn og mitt er veldig spesielt. Han kan heller ikke ta mitt siden han da blir hetende det samme som min far! Barna har mitt navn.

 

Anonymous poster hash: 5b118...f68

Skrevet

Vi hadde spesielle begge to, men jeg har sterk knytning til mitt (der pappa vokste opp), han vet ikke hvor sitt kommer fra, så han tok mitt. Vi ble skilt, men han vil fortsatt ha mitt.

Skrevet

Vi hadde begge ganske sjeldne etternavn, men hans var mest sjeldent. Var viktig for oss begge at vi som familie har samme etternavn, og vi ønsket å gi bare ett etternavn til barna våre. Hadde han hatt et vanlig navn, f.eks. på -sen hadde han tatt mitt i stedet.

 

Anonymous poster hash: 87a89...478

Skrevet

Jeg beholdt mitt og tok mannens i tillegg.Mitt er også litt spessielt og han sitt slutter på "land" og er et stedsnavn.Eventuelle barn kan jo ha begge etternavnene!

 

Anonymous poster hash: 229bf...92b

Skrevet

Jeg angrer på at jeg byttet mitt.

Ikke gjør det.

 

Sett krav til han evt

 

Anonymous poster hash: 3a63d...be4

Samme her. Og når du ikke har lyst må du i allefall ikke gjøre det. Dere må ikke ha samme. Hvis dere MÅ så kan han heller skifte. Vi lever tross alt i 2016 😌

Skrevet

Her byttet både jeg og mannen etternavn. Vi ønsket å ha samme etternavn på hele familien. Siden vi liksom hører sammen. Men mitt etternavn var langt og kronglete, hans var et kjedelig og alt for vanlig -sen navn. Så vi fant et annet familienavn fra hans familie som vi begge var komfortable med.

 

Anonymous poster hash: d5e78...d9b

Skrevet

Jeg beholdt mitt og alle ungene har mitt, han har sen navn. Mitt er skjeldent.

 

Anonymous poster hash: f3f5b...d6e

Skrevet

Jeg har -sen, mens han har spesielt stedsnavn.

 

Vi venter barn sammen nå, og der vil begge navnene bli brukt, også bytter vi til det samme - slik at vi alle heter det samme.

 

Han ville nok i utgangspunktet at jeg skulle sløyfe mitt (men han ville sløyfa sitt om det var han som hadde vanlig navn), men for meg blir det litt rart - har jo hett dette i 30 år og hører liksom til meg. 



Anonymous poster hash: 0d19e...acf
Skrevet

Jeg tok ikke hans navn. Ungene har kun hans etternavn, mem han har to unger fra før så søskene får ikke samme etternavn uansett.

 

Anonymous poster hash: 152d0...48a

Skrevet

Samme her! Jeg har skjeldent navn, hans litt mindre skjeldent. Jeg tar hans i tillegg til å beholde mitt, men han og barna har bare hans. En av barnas navn rimer på etternavnet mitt, så da ble det ikke aktuelt å legge til det navnet. Syns det er litt merkelig å bytte, men har endret navnet mitt før og ble jo vandt til det.

 

Anonymous poster hash: 473af...14c

Skrevet

Behold navnet ditt om det er det du vil. Vi har beholdt opprinnelige etternavn, og barna har begge navnene våre. Vii føler oss faktisk som en familie likevel.

 

Anonymous poster hash: fc419...b6d

Skrevet

Vi tok hverandres. Var en selvfølge fra dag en.

En familie skal ha felles navn syntes vi begge.

 

Rekkefølgen ble avgjort av hva som klang best. Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn.

Han bruker konsekvent begge, jeg er litt mer lempferdig merker jeg, og bruker stort sett hans.

 

I mine øyne må begge gi og ta når det gjelder navn.

 

Anonymous poster hash: 79ac9...99a

Da har dere hans etternavn. Skal begge gjelde som etternavn må det være med bindestrek.

 

 

Anonymous poster hash: f6530...f4a

Skrevet

Da ville jeg beholdt mitt eget. Her heter jeg mitt pikenavn fortsatt, mann og barn har hans. Vi har begge sjeldne navn, de klinger elendig sammen. Hadde han hatt sen-navn, hadde jeg ment at barna skulle hatt mitt etternavn, så kunne han gjøre det han ville. Vet flere familier hvor mor og barn heter det samme, mens far med sitt vanlige navn heter det. Man er da like mye familie for det? Tenk hvordan de har det på Island, ingen i familien har i utgangspunktet samme etternavn.

 

Anonymous poster hash: 4a5af...777

Skrevet

 

Vi tok hverandres. Var en selvfølge fra dag en.

En familie skal ha felles navn syntes vi begge.

 

Rekkefølgen ble avgjort av hva som klang best. Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn.

Han bruker konsekvent begge, jeg er litt mer lempferdig merker jeg, og bruker stort sett hans.

 

I mine øyne må begge gi og ta når det gjelder navn.

 

Anonymous poster hash: 79ac9...99a

Da har dere hans etternavn. Skal begge gjelde som etternavn må det være med bindestrek.

 

 

Anonymous poster hash: f6530...f4a

Ja. Det er jeg fullstendig klar over. Det er jo til og med det jeg har skrevet: "Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn"...

 

Noe annet av det jeg har skrevet du ønsker å påpeke?

 

 

Anonymous poster hash: 79ac9...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...