Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Men er så usikker på om jeg vil bytte etternavn. Han har ett vanlig "sen" navn Jeg har ett mer spesielt navn. Men på en måte vil jeg at vi alle skal ha samme navn. Han vil ikke bytte. Anonymous poster hash: fd672...f27
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Da ville ikke jeg byttet.... Her hadde ingen av oss sen-navn, men jeg satte krav til at om jeg tok hans som etternavn, så skulle han ta mitt som mellom navn. Etter en lengre betenkningstid, så sa han ja til det. I dag har hele familien vår samme mellom og etternavn, og alle bruker begge navnene :-) Anonymous poster hash: 55ec1...6c2
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Jeg byttet ikke etternavn. Dels pga at jeg ikke følte for å gi opp mitt eget, dels pga at jeg ikke er noens eiendom. Begge har sjeldne navn Anonymous poster hash: 68c41...80b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 Vi tok hverandres. Var en selvfølge fra dag en. En familie skal ha felles navn syntes vi begge. Rekkefølgen ble avgjort av hva som klang best. Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn. Han bruker konsekvent begge, jeg er litt mer lempferdig merker jeg, og bruker stort sett hans. I mine øyne må begge gi og ta når det gjelder navn. Anonymous poster hash: 79ac9...99a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Jeg angrer på at jeg byttet mitt. Ikke gjør det. Sett krav til han evt Anonymous poster hash: 3a63d...be4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Jeg tok ikke hans navn, han har sen navn, og i byen vi bodde var det ikke så godt rykte på navnet heller. Mitt navn er sjelden. Barna har begge navnene. Han jeg er sammen med nå, kan jeg ikke ta navnet til. Og han har så spesielt etternavn, så han vil ikke ta mitt. Men vi skal heller ikke ha barn sammen, så da spiller det ingen rolle. Anonymous poster hash: 4a62e...a95
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Men er så usikker på om jeg vil bytte etternavn. Han har ett vanlig "sen" navn Jeg har ett mer spesielt navn. Men på en måte vil jeg at vi alle skal ha samme navn. Han vil ikke bytte. Anonymous poster hash: fd672...f27 Å? Er det deg? Oppe allerede?😉 Anonymous poster hash: e5c16...4e9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 Men er så usikker på om jeg vil bytte etternavn. Han har ett vanlig "sen" navn Jeg har ett mer spesielt navn. Men på en måte vil jeg at vi alle skal ha samme navn. Han vil ikke bytte. Anonymous poster hash: fd672...f27 Å? Er det deg? Oppe allerede?😉 Anonymous poster hash: e5c16...4e9 Ehh? Jeg har vært oppe siden kl 7 jeg Anonymous poster hash: fd672...f27
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 Vi er forlovet og vi har tenkt å beholde våre egne navn. Han har -sen-navn og mitt er veldig spesielt. Han kan heller ikke ta mitt siden han da blir hetende det samme som min far! Barna har mitt navn. Anonymous poster hash: 5b118...f68
Ylva og Mathilde Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 Vi hadde spesielle begge to, men jeg har sterk knytning til mitt (der pappa vokste opp), han vet ikke hvor sitt kommer fra, så han tok mitt. Vi ble skilt, men han vil fortsatt ha mitt.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 Vi hadde begge ganske sjeldne etternavn, men hans var mest sjeldent. Var viktig for oss begge at vi som familie har samme etternavn, og vi ønsket å gi bare ett etternavn til barna våre. Hadde han hatt et vanlig navn, f.eks. på -sen hadde han tatt mitt i stedet. Anonymous poster hash: 87a89...478
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 Jeg beholdt mitt og tok mannens i tillegg.Mitt er også litt spessielt og han sitt slutter på "land" og er et stedsnavn.Eventuelle barn kan jo ha begge etternavnene! Anonymous poster hash: 229bf...92b
Love my kidz Skrevet 20. mars 2016 #13 Skrevet 20. mars 2016 Jeg angrer på at jeg byttet mitt. Ikke gjør det. Sett krav til han evt Anonymous poster hash: 3a63d...be4 Samme her. Og når du ikke har lyst må du i allefall ikke gjøre det. Dere må ikke ha samme. Hvis dere MÅ så kan han heller skifte. Vi lever tross alt i 2016 😌
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #14 Skrevet 20. mars 2016 Her byttet både jeg og mannen etternavn. Vi ønsket å ha samme etternavn på hele familien. Siden vi liksom hører sammen. Men mitt etternavn var langt og kronglete, hans var et kjedelig og alt for vanlig -sen navn. Så vi fant et annet familienavn fra hans familie som vi begge var komfortable med. Anonymous poster hash: d5e78...d9b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #15 Skrevet 20. mars 2016 Jeg beholdt mitt og alle ungene har mitt, han har sen navn. Mitt er skjeldent. Anonymous poster hash: f3f5b...d6e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #16 Skrevet 20. mars 2016 Jeg har -sen, mens han har spesielt stedsnavn. Vi venter barn sammen nå, og der vil begge navnene bli brukt, også bytter vi til det samme - slik at vi alle heter det samme. Han ville nok i utgangspunktet at jeg skulle sløyfe mitt (men han ville sløyfa sitt om det var han som hadde vanlig navn), men for meg blir det litt rart - har jo hett dette i 30 år og hører liksom til meg. Anonymous poster hash: 0d19e...acf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #17 Skrevet 20. mars 2016 Jeg tok ikke hans navn. Ungene har kun hans etternavn, mem han har to unger fra før så søskene får ikke samme etternavn uansett. Anonymous poster hash: 152d0...48a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #18 Skrevet 20. mars 2016 Samme her! Jeg har skjeldent navn, hans litt mindre skjeldent. Jeg tar hans i tillegg til å beholde mitt, men han og barna har bare hans. En av barnas navn rimer på etternavnet mitt, så da ble det ikke aktuelt å legge til det navnet. Syns det er litt merkelig å bytte, men har endret navnet mitt før og ble jo vandt til det. Anonymous poster hash: 473af...14c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #19 Skrevet 20. mars 2016 Behold navnet ditt om det er det du vil. Vi har beholdt opprinnelige etternavn, og barna har begge navnene våre. Vii føler oss faktisk som en familie likevel. Anonymous poster hash: fc419...b6d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #20 Skrevet 20. mars 2016 Vi tok hverandres. Var en selvfølge fra dag en. En familie skal ha felles navn syntes vi begge. Rekkefølgen ble avgjort av hva som klang best. Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn. Han bruker konsekvent begge, jeg er litt mer lempferdig merker jeg, og bruker stort sett hans. I mine øyne må begge gi og ta når det gjelder navn. Anonymous poster hash: 79ac9...99a Da har dere hans etternavn. Skal begge gjelde som etternavn må det være med bindestrek. Anonymous poster hash: f6530...f4a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #21 Skrevet 20. mars 2016 Da ville jeg beholdt mitt eget. Her heter jeg mitt pikenavn fortsatt, mann og barn har hans. Vi har begge sjeldne navn, de klinger elendig sammen. Hadde han hatt sen-navn, hadde jeg ment at barna skulle hatt mitt etternavn, så kunne han gjøre det han ville. Vet flere familier hvor mor og barn heter det samme, mens far med sitt vanlige navn heter det. Man er da like mye familie for det? Tenk hvordan de har det på Island, ingen i familien har i utgangspunktet samme etternavn. Anonymous poster hash: 4a5af...777
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #22 Skrevet 20. mars 2016 Vi tok hverandres. Var en selvfølge fra dag en. En familie skal ha felles navn syntes vi begge. Rekkefølgen ble avgjort av hva som klang best. Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn. Han bruker konsekvent begge, jeg er litt mer lempferdig merker jeg, og bruker stort sett hans. I mine øyne må begge gi og ta når det gjelder navn. Anonymous poster hash: 79ac9...99a Da har dere hans etternavn. Skal begge gjelde som etternavn må det være med bindestrek. Anonymous poster hash: f6530...f4a Ja. Det er jeg fullstendig klar over. Det er jo til og med det jeg har skrevet: "Så nå er mitt navn mellomnavn, og hans etternavn"... Noe annet av det jeg har skrevet du ønsker å påpeke? Anonymous poster hash: 79ac9...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå