Gå til innhold

Så skuffet. Søkte os og fikk avslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klager på det og da er behandlingstiden 26 uker. Er det mulig? Behandlingstiden på os er 4 uker.

Anonymous poster hash: ac39b...4a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk du avslag da?

Anonymous poster hash: b52c6...cdc

Skrevet

Har hatt utvidet os pga sykdom. Grunn til avslag var at jeg gjerne blir lengre syk enn 2 år som i deres lov. Men itedenfor å få frem til jeg har vært det så fikk jeg avslag. Skjønte ikke det.

Skrevet

Har hatt utvidet os pga sykdom. Grunn til avslag var at jeg gjerne blir lengre syk enn 2 år som i deres lov. Men itedenfor å få frem til jeg har vært det så fikk jeg avslag. Skjønte ikke det.

Jeg forstod ikke hva du mente. Men er du syk så er vel aap den rette stønaden for deg.

Anonymous poster hash: ef049...f95

Skrevet

Er ikke i stand , men jobber til å jobbe 100%, men jobber ca 80%. Går ann å få utvidet os visst barn eller mor er syk. Så da skjønner jeg ikke hvorfor? har jeg behov for det etter de 2 årene er det aap. På aap må man være mer enn 50% uførsyk så kommer ikke under den katogorien.

Skrevet

Det jeg i utgangspunktet vil ha frem og er skuffet over er at noen må vente 26 uker på svar på klage. Er det mulig???

Skrevet

Er ikke i stand , men jobber til å jobbe 100%, men jobber ca 80%. Går ann å få utvidet os visst barn eller mor er syk. Så da skjønner jeg ikke hvorfor? har jeg behov for det etter de 2 årene er det aap. På aap må man være mer enn 50% uførsyk så kommer ikke under den katogorien.

Man kan få utvidet overgangsstønad om man er forbigående syk. Forbigående syk i trygderetslig forstand er inntil to år. Om du forventes å være syk lengre enn dette har du ikke rett på utvidet overgangsstønad dessverre.

§ 15-8 fjerde ledd  - Forlenget stønadstid ved forbigående sykdom

Bestemmelsen slår fast at det i direkte tilknytning til en løpende stønadsperiode kan gis overgangsstønad i inntil to år dersom  dersom forsørgeren eller barnet har en forbigående sykdom som hindrer forsørgeren i å ta arbeid.

Og ja, behandlingstid på klager er inntil 6 måneder. Det betyr ikke at din sak VIL ta 6 måneder, men den KAN gjøre det....

Anonymous poster hash: 484c7...fef

Skrevet

Om du har en kronisk diagnose har du ikke krav på utvidet tid med os.

Hadde du vært i en bilulykke og brekt begge bena hadde du fått siden det da forventes at du kan jobbe fullt etter endt rekovalisens og opptreningstid

Har du revmatisme som er en kronisk diagnose har du ikke krav på det.

Reglene er ganske klare

Anonymous poster hash: 9dfb3...338

Skrevet

Man kan få utvidet overgangsstønad om man er forbigående syk. Forbigående syk i trygderetslig forstand er inntil to år. Om du forventes å være syk lengre enn dette har du ikke rett på utvidet overgangsstønad dessverre.

§ 15-8 fjerde ledd  - Forlenget stønadstid ved forbigående sykdom

Bestemmelsen slår fast at det i direkte tilknytning til en løpende stønadsperiode kan gis overgangsstønad i inntil to år dersom  dersom forsørgeren eller barnet har en forbigående sykdom som hindrer forsørgeren i å ta arbeid.

Og ja, behandlingstid på klager er inntil 6 måneder. Det betyr ikke at din sak VIL ta 6 måneder, men den KAN gjøre det....

Anonymous poster hash: 484c7...fef

Ser den og skjønner at overgangsstønad ikke er for evig, men istedenfor å få frem til jeg evt har vært syk i de 2 årene og så evt søke annet eller klare meg selv. Dette skjønner jeg ikke. Har fått utvidet i et år og søkte på nytt. Og for en ekstremt lang behandlingstid. Er det mulig? Os behandlingstid tok 4 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...