Gå til innhold

Dere som lever med kroniske smerter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler mannen det? Jeg har fått konstatert nakkeprolaps. Må bare lære meg å leve med smertene og får smertestillende. Siste tiden har det vært ille, og jeg klarer knapt å fungere i hverdagen og sover dårlig på natta.

Nesten hver kveld får jeg trykket en stiv pikk mot ryggen min. Jeg skjønner at han har behov. Men hva med mine behov? Det frister overhodet ikke med sex de periodene jeg har det som verst, men møter liten forståelse for dette.

Anonymous poster hash: 7371d...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lever med kroniske smerter, men føler stedet går styrket forholdet vårt da jeg har måtte virkelig gå i meg selv å være veldig bevist på alt som er i livet mitt. En av de tingene jeg virkelig har måtte jobbe med er kommunikasjon. Måten jeg snakker til mannen min på, hva slags forventinger har jeg til eks forståelse, til hva han skal gjøre og hva slags forventinger er det til meg og min rolle. Vi har mange gode og dype samtaler nå i motsetning til skytegrav taktikken som vi begge brukte før.

Jeg får sjeldent press om sex selv om vi snakker om våre forskjellige behov og hvordan vi kan komme på samme bølgelengde.

Anonymous poster hash: 0447e...d1d

Skrevet

Samme som deg, og låsning i korsryggen,

Når det er forferdelig vondt står ikke sex på lista, nei... Heldigvis slipper jeg en som jokker oppetter meg, han forstår såpass og jeg klager aldri, med mindre det er dritvondt og omtrent uutholdelig.

Ellers i hverdagen synes jeg det blir bedre av bevegelse. Verst når jeg står opp og sitter lenge i ro.

Konstant vondt i rygg,nakke,skuldre og armer, men lever greit med det.

Skrevet

Jeg har ikke kroniske smerter men en annen kronisk sykdom som gjør at jeg ikke klarer å ha sex så ofte. Har mistet all lyst + at jeg er mye slapp, kraftig svimmel, kraftig kvalm og mer. 24-7 i lang tid. Hvem vil ha sex da? Samboer er stortsett grei men en gang i blant så maser han litt :(

Men jeg har ei venninne med kroniske smerter som har mye sex med mannen sin fordi hun vil sier hun, så folk er forskjellige og klarer forskjellig.

Anonymous poster hash: 136b5...f09

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan mannen takler det. Han tar egentlig lite hensyn og har lite forståelse. Det kommer litt frem når jeg er på det dårligste. Ellers i hverdagen tror jeg ikke han kommer på at jeg er syk på den måten. Han tror at fordi at jeg er oppegående så er det nærmest synonymt med at jeg er frisk. Det finnes ingenting midt imellom. Det er tungt, men jeg vil jo ikke bli behandlet som syk hele tiden heller.

Når det kommer til sex så er vi veldig glade i sex begge to. Jeg kan godt ha lyst på sex og ha sex fordi om jeg har vondt eller er sliten. Da får bare han gjøre jobben 😄😄

Skrevet

For min del påvirker smertene sexlysten i liten grad.

På de verste dagene klarer jeg naturlig nok ikke å ha sex, men selv da kan jeg finne på å gi meg selv en orgasme med vibratoren.

Jeg opplever at endorfinene som frigis ved en orgasme lindrer smertene litt, men det er sikkert forskjellig fra person til person.

På andre områder tror jeg mannen min er lei av å leve med noen som har smerter hele tiden, men det har jeg ikke problemer med å forstå.

Strengt tatt er jeg lei av å leve med meg selv også 😜🙈

Skrevet

Mannen takler det fint, over all forventning. Men han er nok litt sexuelt frustrert. Det er jeg og. Blir så jævlig forbanna når han løper rundt med det forbanna ståpikken sin, jeg føler det er min jobb å tømme den forbanna pugen hans. Han får ordne seg selv når jeg er dårlig, ellers er det kun pliktsex for min del. Har null overskudd i grunnen. 

Hadde han bare ikke hatt pikk, så hadde mannen min vært sinsykt perfekt ;) Det er det eneste forsurer forholdet våres....

Anonymous poster hash: 7870d...3fe
Skrevet

Er enig med de fleste her, at selv med sterke smerter så er sex veldig godt. Når jeg får orgasme glemmer jeg smertene en kort stund. Men det blir allikevel ikke sex så ofte. Kanskje 1 gang i uka og jeg føler det er lite. Tror mannen min syns det også, menn har jo ofte sterkere seksualdrift enn oss kvinner?

Anonymous poster hash: f0296...54d

Skrevet

Takk for svar😊

Opplever også at mannen tror jeg er frisk igjen når jeg har en bedre dag. Jeg savner sex og nærhet, men mannen dreper all lyst med maset sitt. Vi skulle nok blitt flinkere på kommunikasjon, men er dessverre gift med en mann som synes det er "flaut" å snakke om sex😝

HI

Anonymous poster hash: 7371d...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...