Gå til innhold

Jeg har nettopp blitt ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lete meg fram til hva som er grensen på ektemann sin lønn når det kommer til barnetillegg på ung ufør.

Mannen min tjener 540 000. Så er rimelig sikker på at vi dermed er over grensen. Men finner det ikke ut. Har 3 barn.

Anonymous poster hash: 8c61e...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer da...

Anonymous poster hash: e7ae2...d99

Skrevet

De ser på samlet inntekt, din trygd + hans lønn, så hva trygden din er på spiller også inn.

Anonymous poster hash: b9dcd...f04

Skrevet

Gratulerer da...

Spesielt å gratulere noen som er for syke til å jobbe...

Anonymous poster hash: 8d573...206

Skrevet

Har du ikke fått papirer der det står om du får og i så fall hvor mye?

Anonymous poster hash: 92cf9...a7c

Skrevet

Gratulerer da...

Kjenner dette er noe jeg gruer meg til. Det verste med at jeg er ufør er at det vises ikke på meg at jeg er syk hvis du treffer meg på gaten. Eller jeg er innom å henter barnet mitt hos deg. Du lurer nok på hvorfor er hun ufør. Hun som er så ung.

Det var lettere når jeg ikke hadde hår. Får da skjønte alle jeg var syk. Men nå som kreften er borte og håret tilbake kommer spørsmålene. Hvorfor er du ikke tilbake på jobb.

Vet du. Selv om jeg ikke har kreft mer. Er jeg fortsatt syk. Giften har satt sine spor i kroppen min. Spesielt hjertet. Jeg har hjertesvikt. Hjertet mitt pumper kun med 35% kraft.

Så takk for gratulasjon. Den svei.

Jeg har 244000 i året.

Skrevet

Gratulerer da...

Du tar PMS til nye høyder (håper du kan skylde på den)

Hvorfor så UTROLIG kjip?

Anonymous poster hash: 3f6aa...082

Skrevet

Gratulerer da...

Kjenner dette er noe jeg gruer meg til. Det verste med at jeg er ufør er at det vises ikke på meg at jeg er syk hvis du treffer meg på gaten. Eller jeg er innom å henter barnet mitt hos deg. Du lurer nok på hvorfor er hun ufør. Hun som er så ung.

Det var lettere når jeg ikke hadde hår. Får da skjønte alle jeg var syk. Men nå som kreften er borte og håret tilbake kommer spørsmålene. Hvorfor er du ikke tilbake på jobb.

Vet du. Selv om jeg ikke har kreft mer. Er jeg fortsatt syk. Giften har satt sine spor i kroppen min. Spesielt hjertet. Jeg har hjertesvikt. Hjertet mitt pumper kun med 35% kraft.

Så takk for gratulasjon. Den svei.

Jeg har 244000 i året.

Bra svart! Håper den som gratulerte skammer seg.

Klem til deg hi, vi er ikke alle sånn!

Anonymous poster hash: a3aaa...aa0

Skrevet

Prøver å lete meg fram til hva som er grensen på ektemann sin lønn når det kommer til barnetillegg på ung ufør.

Mannen min tjener 540 000. Så er rimelig sikker på at vi dermed er over grensen. Men finner det ikke ut. Har 3 barn.

Du vil ikke få barnetillegget. Mannen min tjener ca 530 000, jeg 436 000 (80 % ufør), vi får ikke -begrunnet med at mannen min tjener for mye.

Anonymous poster hash: 3df14...347

Skrevet

Klem til deg, HI og alle gode ønsker for deg og fremtiden.

Anonymous poster hash: ad4ab...f9e

Skrevet

Du vil ikke få barnetillegget. Mannen min tjener ca 530 000, jeg 436 000 (80 % ufør), vi får ikke -begrunnet med at mannen min tjener for mye.

Anonymous poster hash: 3df14...347

Ja det var det jeg regnet med. ☺

Takker for svar.

Skrevet

Om husholdningens samlede inntekt er over 344.000 reduseres barnetillegget

Er husholdningens samlede inntekt over 556.000 har man ikke lenger krav på barnetillegg.

Dere som da har en inntekt på 540.000 pluss 244.000 har ikke krav på barnetillegg.

Det skal riktignok trekkes fra 1G fra mannens inntekt før man regner sammen husholdningens samlede inntekt, men dere kommer likevel over grensen.

Skrevet

Er husholdningens samlede inntekt over 556.000 har man ikke lenger krav på barnetillegg.

Dere som da har en inntekt på 540.000 pluss 244.000 har ikke krav på barnetillegg.

Det skal riktignok trekkes fra 1G fra mannens inntekt før man regner sammen husholdningens samlede inntekt, men dere kommer likevel over grensen.

Tallene fant jeg forresten i denne artikkelen

http://www.nordlys.no/uforetrygdede-solveig-gledet-seg-til-a-komme-seg-i-arbeid-sa-kom-sjokksvaret-fra-nav/s/5-34-63681

Jeg er i prosessen mot ufør selv og har googlet en del på dette, vi kommer nok også over grensen selv om mannen min bare tjener 450.000,-

Skrevet

Tallene fant jeg forresten i denne artikkelen

http://www.nordlys.no/uforetrygdede-solveig-gledet-seg-til-a-komme-seg-i-arbeid-sa-kom-sjokksvaret-fra-nav/s/5-34-63681

Jeg er i prosessen mot ufør selv og har googlet en del på dette, vi kommer nok også over grensen selv om mannen min bare tjener 450.000,-

Takk for hjelp. Ja regnet med at vi kom over grensen ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...