Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Bodø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bodde der som lita jente og vurderer å flytte dit med familien min.

Noen som bor eller har bodd der?

Anonymous poster hash: 7885a...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bo i Bodø er jo fint, men å bo utenfor - altså rundt om i Salten er supert! Er fra Salten og jeg lengter veldig tilbake. Har flyttet pga studier, men ønsker meg absolutt tilbake.

Anonymous poster hash: 0ff3a...57a
Skrevet

Forblåst og ganske stygt, spør du meg. Har bodd (midlertidig) i Bodø siden januar, skal flytte hjem nå til påske.

På den lyse sida: Kulturhuset Stormen er flott, og har fantastiske opplevelser å gi. Musikkmiljøet er rikt, både klassisk, jazz, rock, indre... Domkirka er også en fin kulturarena. Badelandet "Nordlandsbadet" er bra, og kinoen har et ok tilbud. Bruktbutikker elsker jeg, og dem er det flere av. Byen har togforbindelse, lufthavn, hurtigbåter og hurtigrute. Så man kommer seg fort både sør og nord. Turmulighetene er gode, og du kan drive med både langrenn og alpint, hvis du hæler å gå utendørs i vinden, da. Bodø/Glimt er et herlig lag å følge, for dem som liker sånt, og Halvdan Sivertsen bor og jobber her!

Kultursenteret ved Bodøsjøen (den gamle Landbruksskolen) er helt fantastisk, med turområde rundt, og med kunstgalleriet Bodøgaard og Gamle Bodin kirke like i nærheten. Veldig vakkert.

Imot: De grimme kjøpesentrene er så forferdelige at jeg unngår dem alt jeg kan, både Glasshuset og City Nord og alt hva de heter. Trafikken støyer og man føler at man bor på selve flystripa samme hvor man bor, det støyer sånn fra flyplassen. Sentrum har fortsatt estetiske utfordringer. Bodø by ble bomba under krigen og gjenoppbygd under den arkitektoniske perioden "brutalismen", så vakker er den ikke.

Egentlig syns jeg også Salten for øvrig er finere. Gildeskål og Skjerstad er spesielt vakkert. Fauske er katastrofe.

Anonymous poster hash: 8659f...dfc

Skrevet

Bodde noen år i Bodø . Trist by, med vanvittig flott omland og kjempehyggelige folk alle steder.

Skrevet

Bodde i Bodø i 6 mnd i turnustjeneste. Trivdes ikke noe særlig. Fant ikke noen jeg passet å være sammen med, selv om jeg prøvde.

Så jeg var glad for å pakke sakene mine og flytte.

Anonymous poster hash: efe12...634

Skrevet

Jeg bor ca 40 minutter utenfor byen. Som hun over sa så er det mange muligheter og det er vel litt hva du gjør det til selv.

Bodø er på ingen måte vakker, men naturen rundt er nydelig. Universitetet er jo der og du har flymuseet.

Anonymous poster hash: 039b4...a94

Skrevet

Fint om sommeren, dritt hele vinteren..

Anonymous poster hash: cd859...64c

Skrevet

Se på denne filmen og prøv å ikke få lyst å flytte til Bodø igjen; http://www.bodo.no/bodofilmen-elskerbodo/

Bodø i vinden! Haha 😂 Vakkert i traktene, men klimaet og vinden.. For spesielt interesserte?

Anonymous poster hash: dff0f...d63

Skrevet

Det jeg leser gjennom linjene til hun med det lange svaret, er st hun er en meget alternativ person - uavhengig hvor hun bor.

Kjøpesentrene i Bodø er flotte! Og byen bærer nok arkitektonisk preg av å være 'gjenoppbygd' og har mange ulike stilarter.

Når det er sagt så er 'flystøyen' musikk i en ekte bodøværings ører. Byen hadde nemlig ikke vært det den er i dag uten flystasjonen og Forsvaret.

Kulturtilbudet i Bodø er stort og det er generelt mye å ta seg til for små og store.

Jeg bor 'på flystripa' omtrent, og eneste gangen jeg legger merke til flyene er når F16 scrambler, for å jage russere. Og det er vel noe alle ønsker at de gjør?

Anonymous poster hash: 72416...d2c

Skrevet

Det jeg leser gjennom linjene til hun med det lange svaret, er st hun er en meget alternativ person - uavhengig hvor hun bor.

Kjøpesentrene i Bodø er flotte! Og byen bærer nok arkitektonisk preg av å være 'gjenoppbygd' og har mange ulike stilarter.

Når det er sagt så er 'flystøyen' musikk i en ekte bodøværings ører. Byen hadde nemlig ikke vært det den er i dag uten flystasjonen og Forsvaret.

Kulturtilbudet i Bodø er stort og det er generelt mye å ta seg til for små og store.

Jeg bor 'på flystripa' omtrent, og eneste gangen jeg legger merke til flyene er når F16 scrambler, for å jage russere. Og det er vel noe alle ønsker at de gjør?

Du syns lyden av flystøy er musikk, men kaller meg "alternativ"?

Det var logisk 😂

Skrevet

Du syns lyden av flystøy er musikk, men kaller meg "alternativ"?

Det var logisk 😂

Vel, jeg er ikke ekte bodøværing da... Innflytter. Men flystøy gjør meg ingenting.

Skrevet

Jeg er ikke fra Bodø, men har bodd her nå i 5 år. 

Bodø har egentlig alt man leter etter i en by, men det er likevel en liten by. 

- Kjøpesenter har vi. Koch/Glasshuset er regelrett trasig og ikke et sted jeg setter mine ben om jeg kan unngå det. Men City Nord er et ganske bra kjøpesenter altså, alt man trenger under et tak. Ledelsen er også veldig flinke til å ha konkurranser, konserter(!) og lignende for å trekke folk dit. Samtidig skjer det ofte noe for barn som påskeverksted, lage mors/farsdagskort, juleverksted, maling, tegning, osv. Gratis! 

- Stormen har faktisk gjort byen penere syns jeg. Biblioteket er nydelig syns jeg og konsertarenaene veldig bra. Er veldig mange spennende og varierte ting som skjer i Stormen! 

- Nordlandsbadet er et helt greit badeland, ikke enormt, men mer enn nok for en søndagstur. Det finnes også lekeland her i byen. Lekeplasser. Kino har man også, den er helt grei den. 

- Bodø er knutepunkt for mye transport her i nord. Man kommer seg jo hit og dit! Hurtigruta, flyplassen, togstasjon (nordlandsbanen), hurtigbåten, ferger, og bussforbindelser til store deler av nord. 

Så har man jo naturen rundt som er fantastisk. Mer enn nok av turmuligheter, og det finnes da noe skiannlegg her et sted, men det har jeg aldri besøkt. 

Det er virkelig mye vind her, men man kler seg etter været og merker det ikke så mye etterhvert. Flystøyen blir man også vant til utrolig nok, så ikke noe negativt med det egentlig. 

Jeg syns det er negativt at det er langt til Sverige... Og Bodø er liksom et stykke unna de andre store byene. Men skal man bo i nord, så er nok dette en av de beste stedene. 

Og ja, byen er jo ikke noe særlig pen pga oppbyggingen etter krigen. Rett og slett stygg er den. 

Anonymous poster hash: 2bea1...889
Skrevet

Bodde der som lita jente og vurderer å flytte dit med familien min.

Noen som bor eller har bodd der?

Anonymous poster hash: 7885a...1ed

Studerte der. Trivdes kjempegodt. Akkurat passe stor by. Men det blåser mye da.

Anonymous poster hash: e278e...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...