Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Skal kjøpe ny bilstol nå og synes det er utrolig dyrt! Greit nok at det er verdt det, men HVORFOR er de stolene så dyre? Fordi folk trenger de? Flere ting som er unødvendig dyrt? Støvsugerposer? Anonymous poster hash: 9d8c9...662
Mamalarma Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Jeg velger å tro at pga sikkerheten blir de dyre. Akkurat på bilstoler tror jeg du får det du betaler for.
Frida79 Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Er egentlig stolene så dyre da...? Er jo ikke akkurat noe man stadig må ha... 2-3-4000 for noe som brukes i ett-fire år er ikke all verdens dyrt etter min mening.
Chupa chups Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Pulk er latterlig dyrt. Barnesko er overpriset. Barneluer også.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 Skal kjøpe ny bilstol nå og synes det er utrolig dyrt! Greit nok at det er verdt det, men HVORFOR er de stolene så dyre? Fordi folk trenger de? Flere ting som er unødvendig dyrt? Støvsugerposer? Anonymous poster hash: 9d8c9...662 Jeg har aldri skjønt hvorfor alle sier at støvsugerposer er så dyre,.., 99 kr for 4 stk betaler jeg. De holder jo en liten evighet så 99 kr i året vil jeg ikke påstå er så fryktelig dyrt, Anonymous poster hash: 166b7...7c9
Serepta Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 Det tar nok mye tid og ressurser å utvikle bilstoler. Kravene til sikkerhet er skyhøye (heldigvis) og dette markedet må utvikle og forbedre seg absolutt hele tiden. Akkurat råvarekostnadene på et sete er nok ikke så høye, men man må tenke på kostnadene til utvikling også. 3-4000 kr er mye på en gang, men jeg synes ikke det er overpriset om man tenker på hva man kjøper.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 Bilstoler er dyrt fordi det er noe man MÅ ha. Derfor overprises det for produsenter vet at ALLE trenger det. Anonymous poster hash: 6e09e...060
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 Det er svært kostbart å utvikle en god og sikker bilstol. De som er med på type seriøse tester som ADAC har produsentene betalt MYE for å la stolen bli testet. Du får det du betaler for. Anonymous poster hash: 34985...f16
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 Siden det ofte er salg på bilstoler vil jeg tro at butikkene har ganske gode marginer. Fra produsenten sin side så vil jeg tro det koster en del å utvikle nye stoler og kvalitetssikre alle stole de produserer. Det kommer hele tiden nye krav slik at produsentene må bruke ganske mye ressurser på utvikling av nye produkter. Anonymous poster hash: 3e9af...680
Gjest Darwinia:-) Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 Det er nok en kombinasjon av to ting: -Det er dyrt å produsere. Det koster å stadig forske frem nye forbedringer som gjør stolene enda litt bedre. Noen lengre opp nevnte også at det koster å få stolene testet. -De som selger skikkelige stoler vet at folk er villige til å betale og skur dermed opp prisene. Det ser man tydelig når det er salg og prisen fort skrus ned med 1500 kr. Jeg synes ikke det er dyrt. Når man betaler 1100 kr for en tøydings som barnet kan sove i de første månedene (babynest) er ikke 3000 for en bilstol mye.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 Skal kjøpe ny bilstol nå og synes det er utrolig dyrt! Greit nok at det er verdt det, men HVORFOR er de stolene så dyre? Fordi folk trenger de? Flere ting som er unødvendig dyrt? Støvsugerposer? Anonymous poster hash: 9d8c9...662 Jeg har aldri skjønt hvorfor alle sier at støvsugerposer er så dyre,.., 99 kr for 4 stk betaler jeg. De holder jo en liten evighet så 99 kr i året vil jeg ikke påstå er så fryktelig dyrt, Anonymous poster hash: 166b7...7c9 Blir billig når ein knapt bruker støvsugeren. Jeg skifter ofte og dyrt blir det. Anonymous poster hash: 539c8...0f5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 Skal kjøpe ny bilstol nå og synes det er utrolig dyrt! Greit nok at det er verdt det, men HVORFOR er de stolene så dyre? Fordi folk trenger de? Flere ting som er unødvendig dyrt? Støvsugerposer? Anonymous poster hash: 9d8c9...662 Jeg har aldri skjønt hvorfor alle sier at støvsugerposer er så dyre,.., 99 kr for 4 stk betaler jeg. De holder jo en liten evighet så 99 kr i året vil jeg ikke påstå er så fryktelig dyrt, Anonymous poster hash: 166b7...7c9 Blir billig når ein knapt bruker støvsugeren. Jeg skifter ofte og dyrt blir det. Anonymous poster hash: 539c8...0f5 Samme her. Vi har to hunder som røyter så her støvsuges det bikkjehår hver dag. Anonymous poster hash: e9680...42f
Mamma_til_2 Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 Skal kjøpe ny bilstol nå og synes det er utrolig dyrt! Greit nok at det er verdt det, men HVORFOR er de stolene så dyre? Fordi folk trenger de? Flere ting som er unødvendig dyrt? Støvsugerposer? Anonymous poster hash: 9d8c9...662 Jeg har aldri skjønt hvorfor alle sier at støvsugerposer er så dyre,.., 99 kr for 4 stk betaler jeg. De holder jo en liten evighet så 99 kr i året vil jeg ikke påstå er så fryktelig dyrt, Anonymous poster hash: 166b7...7c9 Støvsugerposer er dyrt, jeg må ut med 250kr for 4 stk og jeg bruker noen i året!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #14 Skrevet 19. mars 2016 Bilstol trenger jo ikke være dyrt. Det er ingen som hindrer deg i å kjøpe billig, så slipper du å betale upris bare for et merke. Utviklingskostnader og produktdesign er jo uansett ikke så viktig å betale for. Anonymous poster hash: e5a4b...dd8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #15 Skrevet 19. mars 2016 Dere med støvsugeposer, hvorfor kjøper dere ikke støvsuger uten pose? Problem solved! Da er jo støvsugeren tjent inn etter ett par år ☺ Når bilstoler er på kampanje kan det hende at det er leverandører som kjører kampanjen og dermed er de rimeligere i innkjøp. Tviler på at dekningsgraden er sånn superduper på slike ting. Men jeg vet ikke ☺ Anonymous poster hash: cae6b...1ef
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #16 Skrevet 19. mars 2016 Mat er dyrt... Bolig er dyrt... Tannlege... Sånt som vi MÅ ha.. Anonymous poster hash: f548f...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå