Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Får grøt morgen og kveld. Har kun tålmodighet og ro til å ammes en gang ila dagen (i halvsøvne etter dupp) og på sengekanten ved legginng Brekker seg av middagsmat og frukt Kaster opp av brødskive Tar ikke flaske. Hva i alle dager skal jeg mate babyen min med?!? Anonymous poster hash: f21c8...50a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Du kan prøve å bløte opp brødskive i mm/mme. Hva med banan og havregryn som finmoses med stavmikser? Banan og avocado hver for seg eller sammen? Spiser sikkert middag etterhvert. Får kanskje tilby oftere grøt en periode slik at baby får i seg mat. Anonymous poster hash: c24a3...9af
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Beklager leste nå at baby brakk seg av frukt også. Men du får bare fortsette og tilby. Så kommer det seg nok. Hva med velling? Anonymous poster hash: c24a3...9af
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Beklager leste nå at baby brakk seg av frukt også. Men du får bare fortsette og tilby. Så kommer det seg nok. Hva med velling? Anonymous poster hash: c24a3...9af Han drikker ikke av flaske, så velling utgår. Prøvde med bløtt brød, heller smuler enn biter, men han brakk seg helt til han kastet opp forrige måltid. Sær baby, altså. Snurper igjen munnen som ei anna gammel kjerring når han ser mat. Eneste som duger er pupp på natta. Begynner å bli frustrert og søvnløs... Anonymous poster hash: f21c8...50a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Du gir ikke for mye pupp om natta da? Kanskje du har snudd døgnet. Babyen er rett og slett ikke sulten på dagen fordi den får nok på natta. Et så stort barn skal egentlig sove natten igjennom uten mat. Opplevde det samme med en av mine. Dårlig matlyst fordi han var grådig om natta.. Anonymous poster hash: c4262...6e0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Beklager leste nå at baby brakk seg av frukt også. Men du får bare fortsette og tilby. Så kommer det seg nok. Hva med velling? Anonymous poster hash: c24a3...9af Han drikker ikke av flaske, så velling utgår. Prøvde med bløtt brød, heller smuler enn biter, men han brakk seg helt til han kastet opp forrige måltid. Sær baby, altså. Snurper igjen munnen som ei anna gammel kjerring når han ser mat. Eneste som duger er pupp på natta. Begynner å bli frustrert og søvnløs... Anonymous poster hash: f21c8...50a Altså, ærlig talt! Det er en baby du snakker om! Når han brekker seg stopper du selvfølgelig! Han skjønner jo ikkw dette... Kan han ha trangt spiserør? Minste mi har det. Hver dag er en kamp, men du må ikke presse i gutten mat. Og for all del ikke vis han frustrasjonen din. Mi er 16 mnd og lever stort sett fortsatt på pupp, natt som dag... Stakkars gutt. Håper det blir bedre. Så lenge han går opp i vekt, vil du nok ikke få noe hjelp fra lege eller hs. Anonymous poster hash: 6f916...003
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Kan jo være som hun over sier at baby sliter med noe. Lenge siden du har veid babyen? Det går jo an å ringe helsesøster da, snakke med henne om det har pågått en stund. Ellers er det vel ikke unormalt at de ikke vil ha biter, det går seg jo til. Men det kan jo også være som hun andre sier, at babyen din spiser for mye på natta. Hvis babyen ikke er liten fra før kanskje du skal rådføre deg med helsesøster slik at du kan få snudd matingen til dagtid. Anonymous poster hash: c24a3...9af
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Prøvd fruktmos/smoothie fra sånn pose med tut! (Ella's kitchen o.l.)? Min er også litt vanskelig å få i mat på dagtid, men brekker seg ikke, og spiser noe eller en del grøt morgen og kveld. Elsker fruktmosene, gir rett fra tuten, går ned på høykant. Er også glad i skumpinner (mais pops), stas å sitte med det selv. Anonymous poster hash: dc2c0...44c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 Huff. Jeg hørtes vel morsk ut. Det var ikke meningen Bare litt frustrert! Jeg presser på ingen måte i babyen mat, men tilbyr og tilbyr og får samme reaksjon med at han ikke vil ha. Smoothies er han heller ikke glad i. Bare spytter det ut. Storesøster ville heller ikke ha klumper på denne tiden, men hun tok gladelig brystet, eller flaske, så det var ikke noe problem å få i henne næring. Barnet legger fint på seg. Helsestasjonen var skeptisk til å kutte ut nattmating når han åt så lite på dagen, men jeg har jo også tenkt å samme baner som det dere nevner, at han har snudd spiserytmen. Anonymous poster hash: f21c8...50a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 Bland moset frukt i grøten og gi han et ekstra grøtmåltid mens du du fortsetter å øve på middag. La han sitte ved bordet mens dere spiser, og la han få forsyne seg selv av det dere spiser. Legg F.eks en kokt brokkolibunt, en gulrotstav eller lignende på tallerken hans så skal du se han begynner å prøve😊 Gi han vann i en sugerør-kopp, så får han øvd på å drikke det. Anonymous poster hash: 3896e...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå