Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Jeg har fastlønn og har valgt 100% utbetaling. Første mnd fikk jeg mer enn jeg pleier å få fra jobb så tenkte at Nav kanskje trakk mindre skatt enn jobben. Men de 2 siste mnd så har jeg fått mye mindre enn jeg får fra jobb. Teller de dager eller hvordan regner Nav ut dette? Noen som vet? Anonymous poster hash: 96f99...0db
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Du får foreldrepenger for mandag til fredag. I og med at det er ulikt antall virkedager i hver måned så kan du oppleve å få ulike utbetalinger fra måned til måned. Eksempel: Du har 1000 kr i dagsats, i mars vil du få 23000,- brutto og i april vil du få 21000,- brutto ☺ Anonymous poster hash: a2b37...fcd
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Du får foreldrepenger for mandag til fredag. I og med at det er ulikt antall virkedager i hver måned så kan du oppleve å få ulike utbetalinger fra måned til måned. Eksempel: Du har 1000 kr i dagsats, i mars vil du få 23000,- brutto og i april vil du få 21000,- brutto ☺ Anonymous poster hash: a2b37...fcd Mannen mener at han fikk nøyaktig det samme utbetalt fra NAV som fra jobben når har hadde 12 uker permisjon. Det blir jo mye mindre enn jeg hadde fått fra jobben selvom jeg har valgt 100%. Det er jo litt rart det da... Anonymous poster hash: 96f99...0db
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Jeg fikk det samme som i lønn både den gangen jobben forskuterte( 1.ungen) og den gangen NAV betalte ut( 2.ungen). Ring og spør Anonymous poster hash: b4694...dcd
moell5 Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 De deler lønna de på antall arbeidsdager i mnd, altså man-fre. Hver mnd har ikke likt antall. Januar og februar hadde 21 dager, mens mars har 23 dager. Da er det naturlig at Jan og feb lønna blir lavere en mars.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Du får foreldrepenger for mandag til fredag. I og med at det er ulikt antall virkedager i hver måned så kan du oppleve å få ulike utbetalinger fra måned til måned. Eksempel: Du har 1000 kr i dagsats, i mars vil du få 23000,- brutto og i april vil du få 21000,- brutto ☺ Anonymous poster hash: a2b37...fcd Mannen mener at han fikk nøyaktig det samme utbetalt fra NAV som fra jobben når har hadde 12 uker permisjon. Det blir jo mye mindre enn jeg hadde fått fra jobben selvom jeg har valgt 100%. Det er jo litt rart det da... Anonymous poster hash: 96f99...0db Det kan kun stemme hvis han fikk utbetalt lønn fra arbeidsgiver som vanlig og de fikk refundert foreldrepengene fra NAV. Det er på den måten de beregner og utbetaler, kun for hver virkedag. Røde dager telles som vanlig virkedag. Sånn er det bare. Ring å spør hvis du absolutt ikke tror på det. Anonymous poster hash: a2b37...fcd
Krumelur Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Du får foreldrepenger for mandag til fredag. I og med at det er ulikt antall virkedager i hver måned så kan du oppleve å få ulike utbetalinger fra måned til måned. Eksempel: Du har 1000 kr i dagsats, i mars vil du få 23000,- brutto og i april vil du få 21000,- brutto ☺ Anonymous poster hash: a2b37...fcd Mannen mener at han fikk nøyaktig det samme utbetalt fra NAV som fra jobben når har hadde 12 uker permisjon. Det blir jo mye mindre enn jeg hadde fått fra jobben selvom jeg har valgt 100%. Det er jo litt rart det da... Anonymous poster hash: 96f99...0db Da har han sikkert fastlønn, og jobben forskutterer foreldrepengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå