Gå til innhold

Hva er deres syn på narkotika?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo Pashla. Bruken av Cannabis har tredoblet seg de siste årene, pskykosetilfellene har ikke økt i samme grad. De som bruker hver dag, og gjerne har et blandingsmisbruk, løper åpenbart en større risk enn de som bruker rekreasjonelt. Det kan like godt være kokain, amfetamin eller søvnmangel som trigger psykose, men de oppgir også at de har brukt cannabis. Jeg klarer ikke se for meg at ikke frekvensen av skader peaker i grupper som har en åpenbar risiko med historie av mental lidelse i familien, tidligere psykisk ustabilitet og vansker med å passe inn i samfunnet.

Anonymous poster hash: da65b...d9b

Skrevet

At det er opp til hver enkelt hvordan de ønsker å forholde seg til det. Skulle ønske narkotika ble omtalt basert på klare fakta, ikke myter. Jeg har stor glede av narkotika, jobber fullt, trener masse, og ingen ville mistenke at jeg noengang kunne være typen til å holde på med slikt.Anonymous poster hash: da65b...d9b

Da er du med andre ord en kriminell.

Anonymous poster hash: 1afa8...833

Dette er noe du virker stolt av ? Da bør du lande ned på jorda igjen. Livet ditt er utrolig kjipt om du må ha narkotika for å fungere i hverdagen. Ps. Som anno her sier - du er også kriminell. Vil ikke påstå du har oppnådd så mye suksess...

Anonymous poster hash: 98ad9...523

Og DU er den som skal få meg til å "lande"? Livet mitt er kjipt i form av at jeg har fått kroniske slitasjesmerter på grunn av jobb, og istedet for å gå langtidssykmeldt (slik jeg har gjort et par ganger), eller bli ufør, tar jeg nå en type smertestillende som virker. Dette gjør at jeg kan jobbe fullt, og bidra med (mulig jeg er forutinntatt, men jeg antar mer enn deg) skatt. Jeg har ingen behov for å være suksessfull, jeg vil bare ha et godt liv, hvor de få timene som ikke er fylt med plikter og arbeid, kan tilbringes med glede og avslapning. Suksess er uinteressant for meg, like mye som andres suksess.

Skrevet

At det er opp til hver enkelt hvordan de ønsker å forholde seg til det. Skulle ønske narkotika ble omtalt basert på klare fakta, ikke myter. Jeg har stor glede av narkotika, jobber fullt, trener masse, og ingen ville mistenke at jeg noengang kunne være typen til å holde på med slikt.

Kan jeg spørre hvilke type stoff du bruker?:)

Anonymous poster hash: c169c...047

Marihuana. Demper kroniske smerter og gir uendelige mengder nytelse (sex og mat blir utenomjordisk godt), samt fantastisk søvn.

Alt hva en kan ha uten narkotika også.

Anonymous poster hash: d1f57...7aa

Skrevet

At det er opp til hver enkelt hvordan de ønsker å forholde seg til det. Skulle ønske narkotika ble omtalt basert på klare fakta, ikke myter. Jeg har stor glede av narkotika, jobber fullt, trener masse, og ingen ville mistenke at jeg noengang kunne være typen til å holde på med slikt.

Kan jeg spørre hvilke type stoff du bruker?:)

Anonymous poster hash: c169c...047

Marihuana. Demper kroniske smerter og gir uendelige mengder nytelse (sex og mat blir utenomjordisk godt), samt fantastisk søvn.

Alt hva en kan ha uten narkotika også.

Anonymous poster hash: d1f57...7aa

Hvis du finner noe som kan adekvat kan behandle kroniske smerter uten uttalte bivirkninger tror jeg den neste Nobel-prisen i medisin går til deg. Når det kommer til resten, nei. Ikke på den måten.

Skrevet

Ble på ingen måte imponert over hverken banningen, skylapp-kommentaren eller de unyanserte artiklene du linket til.

Statistikken taler fremdeles sitt klare språk.

Anonymous poster hash: e281f...d2d

Gjest Antarctica
Skrevet

Jo Pashla. Bruken av Cannabis har tredoblet seg de siste årene, pskykosetilfellene har ikke økt i samme grad. De som bruker hver dag, og gjerne har et blandingsmisbruk, løper åpenbart en større risk enn de som bruker rekreasjonelt. Det kan like godt være kokain, amfetamin eller søvnmangel som trigger psykose, men de oppgir også at de har brukt cannabis. Jeg klarer ikke se for meg at ikke frekvensen av skader peaker i grupper som har en åpenbar risiko med historie av mental lidelse i familien, tidligere psykisk ustabilitet og vansker med å passe inn i samfunnet.

Helt sant at de som har en større sårbarhet oftere vil få psykosegjennombrudd.

Men ...VET du med sikkerhet at du ikke vil få det? Kjenner du selv hele genkartet ditt, ned til så små detaljer at du kan si med sikkerhet at du ikke har noen genetisk predisposisjon?

For dét tror jeg faktisk ikke på. Det er det ingen som gjør.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ble på ingen måte imponert over hverken banningen, skylapp-kommentaren eller de unyanserte artiklene du linket til.

Forskning.no er unyansert.... Øhhh. Tror vi lever på litt ulike planeter hva som angår definisjoner. (Også når det gjelder "banning". Det er vel du som kommer med Store Norske Leksikon for å bevise at "du verden" eller "ojsann" er banning?)

Skrevet

Forskning.no er unyansert.... Øhhh. Tror vi lever på litt ulike planeter hva som angår definisjoner. (Også når det gjelder "banning". Det er vel du som kommer med Store Norske Leksikon for å bevise at "du verden" eller "ojsann" er banning?)

Du prøver å karakterisere meg på falskt grunnlag. Språkrådet mener religiøs banning er den groveste formen for banning i Norge, og det inkluderer "herregud".

http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/2006/Spraaknytt_1_2006/Religioes_banning/

Du gir uttrykk for at cannabisbruk medfører en stor risiko for psykose. Statistikken viser at den i virkeligheten er ytterst marginal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...