Gå til innhold

Hadde dere kontaktet lege/legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så usikker, vil ikke være til bry og belastning.

Opererte for 3.5 mnd siden i leveren. Har daglige nå milde smerter, men i dag har det blitt verre.

Jeg klarer å gjøre daglige gjøremål, handle osv, men det hugger SKIKKELIG til innimellom, som sterke rier.

Jeg har alltid etter operasjon i leveren en forhøyet risiko for å få leverbetennelser som kan være fatalt om man ikke får hjelp.

Så ved magesmerter og feber må jeg fort til lege.

Har allerede vært en gang på legevakten uten at det var noe, annet enn ekstra smerter.

Har nå fått litt forhøyet kroppstemperatur, men fungerer som sagt greit på tross av disse sterke stikkingene innimellom.

Jeg er hinsides redd for å havne på sykehus igjen, spesielt siden barnefaren også reiser til USA i morgen. Hva gjør jeg da?

Er redd om jeg drar på legevakt at de bare må sende meg videre, så må jeg være der for å finne ut enda engang at det ikke er noe.

Men, ingen kan svare meg oppom det er normalt å ha så vondt...

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakt og konsultere med de. Da gir de råd om du bør komme inn eller om det kan vente til mandag.

Anonymous poster hash: 2b5e2...b5b

Skrevet

Du bør absolutt ringe legevakten og høre med dem.

Skjønner at det sitter langt inne, for vi er jo ofte sånn at vi satser på at ting går over, men med din historie bør du virkelig være føre var.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Enig med de andre - kontakt legevakten. Med din historie så har du ikke råd til å ta noen sjanser, så heller 20 unødvendige henvendelser enn én for liten.

Husk også at jo raskere du kommer til behandling om du trenger det, jo mindre følger får det trolig.

Ring legevakten nå eller dra innom. Jeg synes egentlig at du bare bør dra innom slik at du får tatt de nødvendige blodprøvene!

De vil jo trolig ta prøver for å sjekke leververdiene dine.

Gjør det nå, da har dere noen svar før barnets far drar på tur.

Anonymous poster hash: c7c2c...12c
Skrevet

Hallo, hva tror du? Du har fått beskjed om å kontakte lege hvis du har smerter og feber, og nå har du smerter og feber. Da drar du på legevakten!

Anonymous poster hash: 463dd...14e

Skrevet

Ring legevakten. Hvis legevakten har mulighet til å ta blodprøvene kan du jo få dem kontrollert der. Men ville tatt med klær for overnatting, i tilfelle.

Anonymous poster hash: 5fd54...f78
Skrevet

ring og forhør deg i alle fall

Skrevet

Det må jo være mye bedre å få sjekket opp dette nå i kveld enn å risikere å bli akutt veldig syk når du er alene med barna neste uke?

Selvfølgelig ringer du legevakt.

Anonymous poster hash: 79fb9...28f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...