Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Vi er ca 30 mennesker på min arbeidsplass. Har ett herretoalett og ett dametoalett med tre båser hver, men med åpning gulv/vegg mellom båsene og vegger av papir (omtrent). Og så har vi et stort flott handicaptoalett som ligger mer isolert til. Vi har ingen personer med funksjonshemming på arbeidsplassen. Mange (inkludert meg) liker godt å bruke det handicap-toalettet, og noen ganger er det jo opptatt på de andre, så da må det brukes. MEN det er VELDIG OFTE noen - det MÅ være samme person - som driver med det som rett og slett må kalles utilbørlig bæsjing: Det ligger fartsspor etter bæsjen bakerst på toalettringen eller "bæsjesmuler" (ser ut som det har drysset nå h*n har tørket seg). Det er SYKT ekkelt! Men hvordan kan man så en slutt på dette? Kan jo liksom ikke sende ut fellesmail til alle og be om litt penere toalettvaner heller. Kan helle rspionere, finne synderen og kofrontere ham/henne. Gå til sjefen? Neppe (kanksje det er ham?) Jaja. I-landsproblem, men det er veldig veldig irriterende. Anonymous poster hash: d8aa7...40c
☆☆☆ Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Heng opp formaningslapp på speilet om å oppføre seg som folk.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Heng opp en lapp! Dette er jo hva passiv aggressive lapper ble lagd til. Eller bare gi opp..folk som etterlater bæsj på doringen er ikke til å endre Anonymous poster hash: e20da...704
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Heng opp en stor plakat på veggen bak doen: VENNLIGST FORLAT TOALETTET I SAMME STAND SOM DU FANT DET. Ps. Det er en grunn til at det står dobørste og søppelkurv her! Anonymous poster hash: 252cf...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Jeg hadde hengt opp et utskrift over do med noe ala " vennligst fjern synlige spor etter ditt dobesøk" Anonymous poster hash: 34848...a39
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Iallefall god nok grunn til å bruke de andre doene. Anonymous poster hash: 030cf...347
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Ta bilder av bæsjesølet, heng de opp på doen og skriv "ikke gå fra dette!". Anonymous poster hash: 3025b...5b1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Ja, det må kanskje bli lapp. Er bare ikke så glad i sånne formanende lapper. hi Anonymous poster hash: d8aa7...40c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Heng opp en lapp/plakat!! Anonymous poster hash: ba500...145
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 Haha. Kom på en gang. Jobbet et sted med 20 ansatte. Vi hadde unisex do. Og en gang lå det en bæsj igjen i doen. Det var ikke første gang doen så jævelig ut. Så jeg ba om ordet i landskapet og sa: Den som har bæsjet på doen til venstre nå nylig. Gå og dra ned etter deg og rydd, og etterpå ringer du legen din for den bæsjen så ikke frisk ut. Fikk applaus og NOEN ryddet etter seg. Det skjedde ALDRI igjen. Anonymous poster hash: a5a81...48d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Vi har faktisk samme problem på arbeidsplassen min. Der har problemet blitt tatt opp av ledelsen fordi lapper ikke funker (!!!). Helt utrolig at voksne mennesker ikke klarer å ordne opp etter seg! Anonymous poster hash: 17d80...516
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 Heng opp en stor plakat på veggen bak doen: VENNLIGST FORLAT TOALETTET I SAMME STAND SOM DU FANT DET. Ps. Det er en grunn til at det står dobørste og søppelkurv her! Anonymous poster hash: 252cf...d7f Eller så kan man henge opp lapp og bruke humor i stedet for å bli arbeidsplassens kjærring. Anonymous poster hash: 2b0f6...362
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Vi hengte opp ett bilde av hvordan doen så ut (når det var "rester" igjen), printet ut og hengte bilde på døren. Trengte ikke si/skrive noe mer Anonymous poster hash: 05492...81b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Jeg jobber i et stort firma der det av og til kommer inn folk fra andre land på korte oppdrag. På toalettene mange bruker er det hengt opp en lapp som viser hvordan vi sitter på toalettet i Norge. Man skal f.eks. ikke stå på doringen eller bøye seg for langt frem. Det er tydelig at en slik lapp trengs for av og til er toalettet som ikke har en slik lapp (og veggen bak) spraylakkert av noen med litt løs mage som har bøyet seg alt for langt frem mens de har bæsjet. De har i tillegg bare reist seg og gått etterpå. Jeg hadde lett hengt opp en fin lapp (med en blomst som bakgrunn f.eks.) der det står noe slikt som "forlat toalettet i en slik stand du ønsker å finne det". Eventuelt slengt på info om at dobørsten gjerne må benyttes Anonymous poster hash: 58e5d...3c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå