Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Tenkte kjøpe et lår til stek i påsken, men disse monstrene er jo så lange når hele lårbenet sitter der! I butikken her har de ikke ferskvare avd og heller ikke sag, og jeg gidder ikke sage hvis jeg ikke må... Så...får et helt lammelår plass i en standard stekeovn? Anonymous poster hash: 68343...e89
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Vi pleier å få plass, alternativt anbefaler jeg langtidssteking på "steinaldervis". Det gir det desidert beste lammelåret. http://www.matprat.no/matnyttig/metoder/kokegrop/kokegrop/ Anonymous poster hash: 88348...e34
guggu Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Har alltid fått plass men er lårene for store så har jeg folie rund endene så det kan presse litt mot veggene uten å grise ut ;-) og som sauebonde har jeg stekt mange lår gjennom årene ;-)
amandine Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Jeg bener det alltid ut, stapper det smekkfullt med hvitløk og surrer det sammen. Så legger jeg det i en stekepose og steker det et døgn eller drøyt det på lav temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå