Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Blir dere bekymret når dere hører om utbrudd av for eksempel meslinger. Vi har bla. ikke gitt 2 doser MMR vaksine, men må si jeg vurderte å gi dose nr 2. når det var utbrudd av meslinger i lokalmiljøet her, men det ble med tanken. Så, er dere bastante i deres avgjørelse, eller følger dere med hva som rører seg med tanke på forskjellige sykdommer og revurderer etter hvert? Anonymous poster hash: f932b...295
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Vi er bastante i avgjørelsen. Anonymous poster hash: 240cd...73e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 Jeg føler en dyp og ektefølt forakt for foreldre som ikke følger vaksinasjonsprogrammet uten saklig, medisinsk grunn. Anonymous poster hash: aa044...a26
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Jeg føler en dyp og ektefølt forakt for foreldre som ikke følger vaksinasjonsprogrammet uten saklig, medisinsk grunn. Anonymous poster hash: aa044...a26 Så dumt for deg. Men på den andre siden, du har sikkert ikke så mange andre problemer i livet, som legger så mye i hva andre gjør. Anonymous poster hash: f932b...295
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Føler også forakt for at visse foreldre er egoister og uvitende og tar valg som går ut over andre barn. Og jo jeg har hatt andre problemer i livet mitt siden jeg forakter dere uvitende fjolsa. Barnet mitt hadde kreft og pga sånne som dere kunne det være livsfarlig for henne . Anonymous poster hash: f35e5...4b5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Selfølgelig Hvorfor vaksinerer ikke du barna dine? Anonymous poster hash: f8b88...a98
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Jeg føler en dyp og ektefølt forakt for foreldre som ikke følger vaksinasjonsprogrammet uten saklig, medisinsk grunn. Anonymous poster hash: aa044...a26 Samme gjør jeg. De skryter av at ungene aldri har vært syke. NEI! De er ikke alvorlig syke fordi de rundt deg er solidariske og vaksinerer, derfor er det så lite sykdom. Det er uansvarlig og ekstremt provoserende. Å vaksinere handler om solidaritet. Anonymous poster hash: 0f8da...6b2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Jeg innrømmer gladelig at jeg anser anti vaksere som mindre smarte. Anonymous poster hash: 9cfdb...adf
*Miss Marple* Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Det har vært utbrudd av meslinger i lokalmiljøet, likevel velger dere å ikke fullvaksinere?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 Det har vært utbrudd av meslinger i lokalmiljøet, likevel velger dere å ikke fullvaksinere? Har du tenkt over at alle under 12 år klarer seg fint med 1 dose Anonymous poster hash: f932b...295
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Jeg føler en dyp og ektefølt forakt for foreldre som ikke følger vaksinasjonsprogrammet uten saklig, medisinsk grunn. Anonymous poster hash: aa044...a26 Så dumt for deg. Men på den andre siden, du har sikkert ikke så mange andre problemer i livet, som legger så mye i hva andre gjør. Anonymous poster hash: f932b...295 Så lenge andre tar valg som er skadelige for sårbare individer, og tar valg basert på idioti så bryr det meg. Anonymous poster hash: 4c921...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 Ga ikke andre dose med mmr etter vaksine nekt fra riksen. Anonymous poster hash: e63cf...4e1
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 Det har vært utbrudd av meslinger i lokalmiljøet, likevel velger dere å ikke fullvaksinere?Har du tenkt over at alle under 12 år klarer seg fint med 1 dose Anonymous poster hash: f932b...295 Seriøst? Er det argumentet ditt? Det har jo med varigheten av "hukommelses"-leukocytter å gjøre. Anonymous poster hash: aff28...5e3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #14 Skrevet 19. mars 2016 Blir dere bekymret når dere hører om utbrudd av for eksempel meslinger. Vi har bla. ikke gitt 2 doser MMR vaksine, men må si jeg vurderte å gi dose nr 2. når det var utbrudd av meslinger i lokalmiljøet her, men det ble med tanken. Så, er dere bastante i deres avgjørelse, eller følger dere med hva som rører seg med tanke på forskjellige sykdommer og revurderer etter hvert? Anonymous poster hash: f932b...295 Det høres ut som om du har tatt dette valget basert på... Ja, hva egentlig? 🙄 Anonymous poster hash: 38a14...e83
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #15 Skrevet 19. mars 2016 Kunne dere noen gang tilgitt dere selv hvis barna deres døde eller ble permanent hjerneskadet som følge av en slik sykdom? Eller dersom barnet fikk smitten og spredde det videre til en baby eller andre som av medisinske årsaker ikke er immune, og som dør eller får permanente skader? Det er da utelukkende deres skyld. Tenk på det! Jeg hadde i alle fall aldri, aldri tilgitt dere. Tenk om jeg hadde mistet det kjæreste jeg har, alt jeg lever for, på grunn av uvitende, paranoide mennesker som dere. Uff. Anonymous poster hash: eb077...ab2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #16 Skrevet 19. mars 2016 Det har vært utbrudd av meslinger i lokalmiljøet, likevel velger dere å ikke fullvaksinere?Har du tenkt over at alle under 12 år klarer seg fint med 1 dose Anonymous poster hash: f932b...295 Seriøst? Er det argumentet ditt? Det har jo med varigheten av "hukommelses"-leukocytter å gjøre. Anonymous poster hash: aff28...5e3 Du tar feil. Selv om du bruker fremmedord, så blir ikke dine påstander mere riktige. MMR vaksinen varer livet ut og en trenger i utgangspunktet ikke noe boosterdose. Grunnen for at en gir 2 doser er for at ikke alle responderer på første dose. I de fleste andre land blir de to dosene satt med mye mindre mellomrom, ofte kun 2 år. Norge har så lite forekomst av disse sykdommene, og vaksinen er så pass effektiv etter første dose, at en tillater seg å vente med 2. dose til barna er 12 år. Dvs. at barn under 12 år er like "ubeskyttet" som alle andre som kun har fått en dose. Anonymous poster hash: f932b...295
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #17 Skrevet 19. mars 2016 Jeg føler en dyp og ektefølt forakt for foreldre som ikke følger vaksinasjonsprogrammet uten saklig, medisinsk grunn. Anonymous poster hash: aa044...a26 Så dumt for deg. Men på den andre siden, du har sikkert ikke så mange andre problemer i livet, som legger så mye i hva andre gjør. Anonymous poster hash: f932b...295 Man må jo nesten legge seg litt borti valg andre gjør, når det direkte kan påvirke en selv! Jeg skjønner godt at folk er skeptiske til vaksiner etter all ballubaen, men vær så snill og les dere opp! Faren er mye større når man ikke vaksinerer. Både egen og andres fare. Vitenskapen tuller ikke! Akkurat nå lecer og overlever vaksinemotstanderene på flokkimmunitet. Blir det for mange av dere, kollapser systemet. Anonymous poster hash: e3b32...741
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #18 Skrevet 19. mars 2016 De som ikke følger vaksinasjonsprogrammet burde nesten miste omsorgen for barna siden. Mange av sykdommene som vi vaksinerer mot var omtrent utryddet men siden verden har forandret seg så kommer disse tilbake. Det er selvsagt noe helt annerledes med de som er allergiske eller noe annet. Men de som ikke vaksinerer bare for å ikke Gjør det anser jeg som mindre smarte og ikke ønsker sine barn det beste. Anonymous poster hash: f1cb4...66b
Luksusdyret Skrevet 19. mars 2016 #19 Skrevet 19. mars 2016 Jeg tenker at de som ikke vaksinerer er egoistiske jævler. Dette gjelder selvfølgelig ikke barn som ikke KAN vaksineres. Og når meslingutbruddet kommer, så er det selvfølgelig kun egne barn de er bekymret for, ikke de barna med nedsatt immunforsvar, kreft og annet som deres barn kommer til å smitte fordi de ikke er vaksinert. Man burde virkelig innføre krav om minimumsIQ før man fikk lov til å formere seg. Og i hvert fall ikke innvilge plass til uvaksinerte barn i barnehage. Mange av barn som går i barnehage er under minstealderen når man tidligst kan ta MMR-vaksine, og kan derfor ikke beskyttes mot for eksempel meslinger gjennom vaksine. De er da avhengige av at andre barn i barnehagen er vaksinert.
Mamma til 2 søte Skrevet 19. mars 2016 #20 Skrevet 19. mars 2016 Jeg har enda tilgode å høre grunn som har rot i virkeligheten hvorfor noen velger å ikke vaksinere barna sine, men som heller sette de og andre i fare... Tror aldri jeg får høre det heller. Ingen som er i stand til å forsvare det på en oppgående måte.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #21 Skrevet 19. mars 2016 Jeg har enda tilgode å høre grunn som har rot i virkeligheten hvorfor noen velger å ikke vaksinere barna sine, men som heller sette de og andre i fare... Tror aldri jeg får høre det heller. Ingen som er i stand til å forsvare det på en oppgående måte. Så når legen fraråder vaksinasjon, så mener du at det ikke er grunn nok? Vi har tatt valget om å ikke følge normalt vaksinasjonsprogram i samråd med leger pga svært alvorlige reaksjoner på vaksiner hos familiemedlemmer. Men det er kanskje ikke grunn nok? Anonymous poster hash: 2c7e3...12a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #22 Skrevet 19. mars 2016 Jeg har enda tilgode å høre grunn som har rot i virkeligheten hvorfor noen velger å ikke vaksinere barna sine, men som heller sette de og andre i fare... Tror aldri jeg får høre det heller. Ingen som er i stand til å forsvare det på en oppgående måte. Så når legen fraråder vaksinasjon, så mener du at det ikke er grunn nok? Vi har tatt valget om å ikke følge normalt vaksinasjonsprogram i samråd med leger pga svært alvorlige reaksjoner på vaksiner hos familiemedlemmer. Men det er kanskje ikke grunn nok? Anonymous poster hash: 2c7e3...12a Det er jo akkurat det som er grunn nok. Tror mer hun mente de som tåler vaksiner og ikke Gjør det. Det er jo alle vi som vaksinerer barna våre som beskytter dine...og de som ikke kan vaksineres. Anonymous poster hash: f1cb4...66b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #23 Skrevet 19. mars 2016 Det er omsorgssvikt å ikke vaksinere barna. Rett og slett. Anonymous poster hash: 64d9e...e8e
Mamma til 2 søte Skrevet 19. mars 2016 #24 Skrevet 19. mars 2016 (endret) Jeg har enda tilgode å høre grunn som har rot i virkeligheten hvorfor noen velger å ikke vaksinere barna sine, men som heller sette de og andre i fare... Tror aldri jeg får høre det heller. Ingen som er i stand til å forsvare det på en oppgående måte. Så når legen fraråder vaksinasjon, så mener du at det ikke er grunn nok? Vi har tatt valget om å ikke følge normalt vaksinasjonsprogram i samråd med leger pga svært alvorlige reaksjoner på vaksiner hos familiemedlemmer. Men det er kanskje ikke grunn nok? Anonymous poster hash: 2c7e3...12a Mulig jeg formulerte meg keitete, men jeg mente altså ikke medisinske grunner, selvfølgelig ikke! Det har jo ikke noe med vaksinemotstandere å gjøre ☺ Tenkte mer på de med viten og vilje som ikke vil pga konspirasjonsteorier og slike latterlige ting 😊 Ser jo nå at du egentlig misforsto innlegget mitt med vilje 😉 Jeg skriver jo ganske tydelig at jeg ikke helt skjønner hvordan de som VELGER og ikke vaksinere kan forsvare det... Skjønner ikke hvordan du fikk det til å gjelde de som ikke gjør det av medisinske grunner? Endret 19. mars 2016 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #25 Skrevet 19. mars 2016 Det har vært utbrudd av meslinger i lokalmiljøet, likevel velger dere å ikke fullvaksinere?Har du tenkt over at alle under 12 år klarer seg fint med 1 dose Anonymous poster hash: f932b...295 Seriøst? Er det argumentet ditt? Det har jo med varigheten av "hukommelses"-leukocytter å gjøre. Anonymous poster hash: aff28...5e3 Du tar feil. Selv om du bruker fremmedord, så blir ikke dine påstander mere riktige. MMR vaksinen varer livet ut og en trenger i utgangspunktet ikke noe boosterdose. Grunnen for at en gir 2 doser er for at ikke alle responderer på første dose. I de fleste andre land blir de to dosene satt med mye mindre mellomrom, ofte kun 2 år. Norge har så lite forekomst av disse sykdommene, og vaksinen er så pass effektiv etter første dose, at en tillater seg å vente med 2. dose til barna er 12 år. Dvs. at barn under 12 år er like "ubeskyttet" som alle andre som kun har fått en dose. Anonymous poster hash: f932b...295 Ser ingen fremmedord i svaret over deg ?!? Anonymous poster hash: eeb2d...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå